וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להב 433: נפתחה חקירה פלילית במשרד התחבורה - בעקבות התחקיר על מירי רגב

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 14:08

חוקרי היחידה הגיעו הבוקר למשרד התחבורה בירושלים, ביצעו חיפושים במקום ותפסו מסמכים. "החקירה נפתחה בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, בחשד לשיבוש הליכי משפט". בחודש שעבר, החלה המשטרה בבדיקת החשדות בעקבות תחקיר "המקור" בערוץ 13 נגד השרה

מירי רגב בראיון לקול חי: "הממשלה עשתה השנה דברים מדהימים"/ניב אהרונסון

יחידת להב 433 פתחה הבוקר (שני) בחקירה בחשד למרמה והפרת אמונים במשרד התחבורה - כך הודיעה היום (שני) המשטרה. בחודש שעבר, החלה המשטרה בבדיקת החשדות בעקבות תחקיר "המקור" בערוץ 13 נגד השרה מירי רגב. בתוך כך, חוקרי היחידה הגיעו הבוקר למשרד התחבורה בירושלים, ביצעו חיפושים במקום ותפסו מסמכים.

"היחידה פתחה בחקירה, בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושיבוש מהלכי משפט, שנעשו לכאורה במשרד התחבורה, וזאת בעקבות אירועים שנחשפו בכתבת תחקיר", נמסר מהמשטרה.


השרה מירי רגב הגיבה לפתיחת החקירה: "יש להצטער על כך שמספר שבועות לאחר פרסום התחקיר השקרי של דרוקר, משטרת ישראל הגיעה לחפש מסמכים שלא קיימים במשרד התחבורה. האמת היא פשוטה, מדובר בתחקיר מומצא, אין ולא היתה העדפה על רקע פוליטי. משרד התחבורה מחלק את תקציביו בהתאם למדיניות ולהחלטת גורמי המקצוע וכל טענה אחרת היא שקרית. משרד התחבורה ישתף פעולה עם החקירה כדי להוכיח עד כמה מופרכות הטענות שהעלה דרוקר בתחקיר שלו".

ח"כ בועז טופורובסקי, יו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים של הכנסת, בתגובה על פתיחת המשטרה בחקירת השחיתויות במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "ביום בוא הכנסת ממשיכה לשמש כמועדון חברים ולהגן על שרת התחבורה מירי רגב מביקורת באמצעות ביטול הדיון שנקבע בוועדת הכלכלה על תחקיר "המקור", טוב לדעת שיש בישראל מי שעדיין מגן על הציבור. השחיתות במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עלתה בחיים וכל עוד לא תעקר מהשורש, היא תמשיך לסכן את כולנו. הממצאים שכולנו נחשפנו אליהם, מעידים על התנהלות פושעת של מי שקיבלו לידם כוח לפעול למען הציבור, ובמקום זאת השתמשו בו למען עצמם, תוך פגיעה באזרחי ישראל שעלתה בחיים רבים, פצועים רבים, ומיליארדי שקלים".

מירי רגב שרת התחבורה, נסיעה ראשונה של הרכבת הקלה, תחנת ארליך, ת"א יפו, 16 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
מירי רגב שרת התחבורה, נסיעה ראשונה של הרכבת הקלה, תחנת ארליך, ת"א יפו, 16 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

בתחקיר, שפורסם בחודש שעבר, נחשף כי במשרד התחבורה ובלשכת השרה פועלים במדיניות של רמזור כך שהסיוע של המשרד לרשויות המקומיות מתנהל על פי דירוג הקשור ליכולת שכל ראש רשות לסייע לרגב הבחירות. נציין כי בזמן כהונתו של המפכ"ל קובי שבתאי, הצפוי לסיים את תפקידו בחודש הבא, חלה ירידה משמעותית בחקירות שחיתות ציבורית.

בעקבות התחקיר, שכרה שרת התחבורה את שירותיו של עורך דין עמית חדד, כמי שייצג אותה. עוד טרם פרסום התחקיר, ביקשה היועמ"שית לפתוח בבדיקה בנוגע לתלונה שהעבירו ממשרדה של רגב על חשד לגניבת מסמכים ממשרד התחבורה, ככל הנראה על ידי אחד העובדים שסיים את עבודתו במקום.

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully