וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההצבעה על חוק הפטור מגיוס: זרי לוויה הונחו בפתח ביתם של חברי קואליציה

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 8:18

"לצה"ל חסרים 7000 חיילים, ותמיכה בחוק מסכנת את חיי אזרחי מדינת ישראל", מסרו בפורום "מתגייסים לאחדות" שיזם את המחאה. "חסכנו לח"כים תומכי חוק הפטור את המאמץ והכנו עבורם את הזרים כדי שיוכלו להשתמש בהם בארוע הבא שבו בטחון אזרחי מדינת ישראל יופר"

גנץ: במקום לגבש מתווה לגיוס חרדים, הממשלה הייתה עסוקה בהפיכה משטרית/לשכת השר בני גנץ

לקראת ההצבעה היום (שני) על חוק הפטור מגיוס, פורום "מתגייסים לאחדות", המורכב מהורים שכולים, משפחות חיילי מילואים רבנים ואנשי רוח, הניח זרי פרחים מטעם "הבאים בתור" בפתח ביתם של חברי קואליציה ובהם ישראל כץ, יולי אדלשטיין, חנוך מליביצקי, משה סעדה ועוד.

מהפורום נמסר: "לצה"ל חסרים 7000 חיילים, ותמיכה בחוק מסכנת את חיי אזרחי מדינת ישראל. חסכנו לח"כים תומכי חוק הפטור את המאמץ והכנו עבורם את הזרים כדי שיוכלו להשתמש בהם בארוע הבא שבו בטחון אזרחי מדינת ישראל יופר בגלל החלטתם לתמוך בחוק".

זרי לוויה הונחו מול בתיהם של חברי הקואליציה, לקראת ההצבעה על הפטור מגיוס. פורום "מתגייסים לאחדות", אתר רשמי
זרי לוויה הונחו מול בתיהם של חברי הקואליציה, לקראת ההצבעה על הפטור מגיוס/אתר רשמי, פורום "מתגייסים לאחדות"

מחאה חריפה נוספץ נערכה מחוץ לביתו של השר ניר ברקת הבוקר. ארגון אימהות בחזית הציב קיר זיכרון עם שמות חללי חרבות ברזל וקוראות לברקת בדרישה שירד וירכין ראש לזכרם - זאת לקראת ההצבעה על חוק הגיוס.

פעילות הארגון, בהובלת עו"ד איילת השחר סיידוף, הציגו בשעת בוקר מוקדמת בכניסה לביתו של השר ברקת מיצג מיוחד של "קיר הנופלים" ובו הוקראו שמות הנופלים והושמעה דרישה מהשר ברקת לצאת, לכבד את זכר הנופלים ולהרכין בפניהם ראש לפני שהוא מרים את האצבע בהצבעה הדרמטית היום.

עו"ד איילת השחר סיידוף: "ניר ברקת ושאר חברי הכנסת של מדינת ישראל צריכים לזכור, עם אצבע רועדת, את כל הנופלים במלחמת 'חרבות ברזל' והם אלה המשרתים את העם ואלה שחולקים באמת בנטל. לא ננוח ולא נשקוט, בכל בוקר נעיר חבר כנסת אחר, עד שכולם שם יתעוררו ויעשו את הדבר הנכון"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מחאה מחוץ לביתו של ברקת: ארגון אימהות בחזית הציב קיר זיכרון עם שמות חללי חרבות ברזל וקוראות לברקת בדרישה שירד וירכין ראש לזכרם, 10.6.24. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחאה מחוץ לביתו של ברקת: ארגון אימהות בחזית הציב קיר זיכרון עם שמות חללי חרבות ברזל וקוראות לברקת בדרישה שירד וירכין ראש לזכרם, 10.6.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זרי לוויה הונחו מול בתיהם של חברי הקואליציה, לקראת ההצבעה על הפטור מגיוס. פורום "מתגייסים לאחדות", אתר רשמי
זרי לוויה הונחו מול בתיהם של חברי הקואליציה, לקראת ההצבעה על הפטור מגיוס/אתר רשמי, פורום "מתגייסים לאחדות"

הקואליציה צפויה להצביע היום במליאת הכנסת על החלת דין רציפות בחוק הגיוס שקודם בכנסת הקודמת, וכך יוכלו להמשיך לקדמו מאותה נקודת חקיקה שבה הפסיקו בפעם הקודמת.

אם הכנסת תאשר את דין הרציפות, הצעת החוק תובא לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, לקראת אישורה בקריאה שניה ושלישית. חברי הכנסת החרדים הודיעו לראש הממשלה נתניהו כי בכוונתם להצביע בעד דין רציפות, אך בש"ס וביהדות התורה צפויים לדרוש שינויים בהצעה לפני אישורה הסופי. בעבר כינו החרדים את ההצעה הנוכחית "חוק עלוב, מבזה, משפיל, אנטי יהודי".

אל מול דרישות החרדים, הקואליציה מתמודדת גם דרישתם של שרים וחברי כנסת בליכוד ובציונות הדתית, בהם אדלשטיין, אלי דלל ואוהד טל, שדורשים לקדם חוק שייחשב יותר שוויוני, ויוביל לגיוס חרדים משמעותי יותר מהמתוכנן.

זרי לוויה הונחו מול בתיהם של חברי הקואליציה, לקראת ההצבעה על הפטור מגיוס. פורום "מתגייסים לאחדות", אתר רשמי
זרי לוויה הונחו מול בתיהם של חברי הקואליציה, לקראת ההצבעה על הפטור מגיוס/אתר רשמי, פורום "מתגייסים לאחדות"

בקואליציה סימנו את שר הביטחון יואב גלנט ואת ח"כ טלי גוטליב כ"גורמים בעייתיים", שמתכננים להימנע או להצביע נגד, אך בשלב זה עדיין עשוי להיות לה רוב של 62 חברי כנסת. בימים האחרונים ניסו גורמים חרדים לגשש עם הח"כים הערבים איך יצביעו, והאם יש סיכוי שימנעו בהצבעה אך אלה הודיעו כי לא יהוו גלגל הצלה לממשלה של נתניהו, אף שנהגו כך בעבר.

לפי אותו נוסח של החוק, גיל הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות ירד ל-21 למשך שנתיים, לאחר מכן יעלה ל-22 למשך שנה ובהמשך יתקבע על 23. הורדת גיל הגיוס נועדה לתמרץ את החרדים להשתלב בשוק התעסוקה בגיל מוקדם יותר, במקום להישאר בישיבה עד גיל 24 - גיל הפטור הנוכחי.

החוק הציע לקבוע יעדי גיוס שנתיים של חרדים, כדי להגדיל באופן הדרגתי את מספר המתגייסים. לפי ההצעה, יגדלו יעדי הגיוס משנה לשנה, באופן שיבטא את ממוצע שיעור גידול האוכלוסייה החרדית בתוספת אחוז. לאחר מכן הם יגדלו רק בהתאם לממוצע שיעור גידול האוכלוסייה. החוק מציע להפחית את התמיכה הכספית בישיבות, אם לא תהיה עמידה ביעדי הגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully