וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הוציא צו על תנאי בעתירה נגד "חוק אל-ג'זירה"

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 10:45

בכך ידרוש בית המשפט העליון מהמדינה להסביר מדוע נחקק החוק "לסגירת ערוצים זרים הפוגעים בביטחון המדינה בישראל", שהועבר כדי להתמודד עם הערוץ הקטארי. האגודה לזכויות האזרח, שהגישה את העתירה: "החוק פוגע בחופש הביטוי, קוראים לממשלה לא לשאת את שם הביטחון לשווא"

בווידאו: שר התקשורת קרעי בריאיון לדוד ורטהיים מבהיר שגל"צ לא תשדר את מהדורות הערוצים המסחריים/צילום סטילס: ראובן קסטרו

בג"ץ הוציא הבוקר (ראשון) צו על תנאי בעתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח נגד "חוק אל-ג'זירה".
משמעות הדבר הוא שהמדינה תצטרך להסביר מדוע נחקק החוק "לסגירת ערוצים זרים הפוגעים בביטחון המדינה בישראל", שהועבר במטרה להתמודד עם גוף השידור הקטארי.

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "הצו הוא איתות ברור למדינה שלא להאריך את הוראת השעה המאפשרת הטלת סנקציות על כלי תקשורת זרים ופוגעת בצורה קשה בחופש הביטוי. אנו קוראים לממשלה לא להאריך את הצווים נגד אל-ג'זירה ולא לשאת את שם הביטחון לשווא. ככל שיוארכו הצווים על ידי הממשלה, האגודה לזכויות האזרח תוסיף ותפעל לביטולם".

משרדי אל-ג'זירה בירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
החוק נועד במקור להתמודד עם הערוץ הקטארי. משרדי אל-ג'זירה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

הצעת "חוק אל-ג'זירה", לסגירת ערוצים זרים הפוגעים בביטחון המדינה בישראל, אושרה בסוף חודש שעבר, בקריאה שניה ושלישית. את ההצעה קידם שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד, והיא אושרה ברוב של 71 תומכים מול 10 מתנגדים. החוק היה אמור להיות בתוקף עד ליום 31.7.24 או לחלופין עד סיום ההכרזה על מצב מיוחד בעורף, או עד סיום הפעולות הצבאיות המשמעותיות בהן נוקט צה"ל - במסגרת מלחמת חרבות ברזל.

הצעת החוק קובעת כי אם שוכנע ראש הממשלה שהתכנים המשודרים של ערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה, רשאי שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור הקבינט או הממשלה להורות על פעולות שונות. בין היתר: הפסקת שידורים של הערוץ הזר, סגירת משרדיו, מתן הוראה על הסרת אתר האינטרנט של הערוץ הזר או תפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully