וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין המדויק, התקלה הלא צפויה ברכב וההמראה תחת אש: פרטים חדשים מהחילוץ הנועז

עודכן לאחרונה: 8.6.2024 / 22:31

הכניסה לדירה שבה הוחזקה ארגמני עברה ללא תקלות, אך היציאה מהדירה שבה שהו שלושת החטופים האחרים התנהלה תחת אש. לאחר הדיווח על התקלה ברכב הופעל קוד לפעולת חילוץ רחבה, שבמהלכה נפגע פקד זמורה. למרות החשש מירי, הרופא התעקש לייצב את מצבו לפני ההמראה

רגעי המראת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה מרצועת עזה 08 ביוני 2024/דובר צה"ל

הערב (שבת) נודעו לוואלה! פרטים חדשים לגבי המבצע הנועז לשחרור החטופים. על פי הפרטים, המידע הראשוני על מיקום החטופים שחולצו היום ממחנה הפליטים נוציראת בעזה התקבל לפני כחודש על ידי שב"כ. לאחר שהמידע הוצג לראש אגף המבצעים במטכ"ל האלוף עודד בסיוק ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, האחרון אישר כי יש בסיס מודיעיני למבצע.

ההכנות למבצע התחלקו לשני שלבים עיקריים, הראשון - חדירת כוח ימ"מ ושב"כ פנימה ללב המחנה בחיפוי אווירי. השלב השני כלל את החילוץ בפיקוד אוגדה 98 (חטיבת הצנחנים, חטיבה 7, סיירת גבעתי וגדוד רותם).

ביום חמישי, אחרי סדרת דיונים, אישורים, בדיקות, אימונים ומודלים, אישרו ראש השב"כ, הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש הממשלה את המבצע. שעת השי"ן נקבעה באור יום, בשעה 11:00, כשכל המחנה ער ופעיל, וגדוד שלם של מחנה הפליטים נוציראת נמצא בהגנה.

חדר המבצעים של אוגדה 98 יחד עם מפקד פיקוד הדרום ומפקד האוגדה בזמן מבצע השבעת ארבעת החטופים מלב עזה 08 ביוני 2024. דובר צה"ל
חדר המבצעים של אוגדה 98 יחד עם מפקד פיקוד הדרום ומפקד האוגדה בזמן מבצע השבעת ארבעת החטופים מלב עזה 08 ביוני 2024/דובר צה"ל

גורמי ביטחון משבחים את המודיעין המדויק של השב"כ שאפשר הגעה עד לדירות של נעה ארגמני ושלושת החטופים, שהיו מרוחקים זו מזו כ-200 מטר. הכניסה לדירה שבה הוחזקה ארגמני הלכה "חלק", והפשיטה על דירת שלושת החטופים התנהלה תוך שימוש באש בעת היציאה.

שלושת החטופים הועברו במהירות לרכב ולאחר שהחל לקרטע והכוח דיווח בקשר כי הרכב בבעיה מכאנית מסיבה לא ברורה, הופעל הקוד לפעולת חילוץ רחבה ביבשה, תחת פיקודו של תא"ל דן גולדפוס ומעטפת אווירית ששיתקה כל ניסיון לפגוע בכוחות. תוך כדי האירוע מפקד צוות הימ"מ פקד ארנון זמורה נפגע בראשו מאש מחבלים.

החילוץ כלל העברת החטופים לכלי רק"מ ממוגן, חילוץ מהיר של זמורה ושל גרירת כלי הרכב שנתקע. בחפ"ק של השב"כ שררה דממה מאחר שפקד זמורה מוכר היטב לקצונה הבכירה בצה"ל ולראשי השב"כ מאחר שהוא השתתף במספר רב של מבצעים, מודלים ואישורי תוכניות בעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תמונות ראשונות של שלושמת החטופים ששחורר משבי חמאס במבצע צבאי 08 ביוני 2024. דובר צה"ל
תמונות ראשונות של שלושמת החטופים ששחורר משבי חמאס במבצע צבאי 08 ביוני 2024/דובר צה"ל

עם הגעת כלי הרכב שעליו פקד זמורה אל המסוק שנחת בשטח הפלסטיני, למרות החשש מירי מסביב, התעקש הרופא לייצב את מצב ואז להעלות אותו למסוק. טייס המסוק הפגין קור רוח, חרף האיומים מסביב והדי הפיצוצים. בצה"ל מעריכים שכתוצאה מההתקפות של הכוחות על הקרקע ומהאוויר, גדוד נוציראת שהופתע לחלוטין מחדירה לעומק השטח של הימ"מ, שב"כ וצה"ל, ספג פגיעה קשה ואבדות רבות.

מאוחר יותר נקבע מותו של פקד זמורה בבית החולים. "אוהבים ומעריכים מאוד את זמורה. זה היה רגע עצוב וכואב. אנחנו יודעים שעשו הכול לחלץ אותו כמה שיותר מהר ולהפעיל מאמצים בטיפול", אמר גורם בכיר בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully