וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע לחילוץ החטופים יקרא "מבצע ארנון" - על שם הלוחם ארנון זמורה שנהרג

עודכן לאחרונה: 8.6.2024 / 20:18

"הרמטכ"ל שוחח עם מפקד הימ"מ בסיום המבצע והביע את הערכתו על פעולה אמיצה ונחושה של לוחמי היחידה במבצע החילוץ", הודיעו בצה"ל. ארנון נהרג במבצע כשהוביל צוות שפרץ לתוך האיתור בו הוחזקו 3 חטופים. ב-7 באוקטובר הוביל את הקרב בצומת יד מרדכי ומנע חדירת מחבלים צפונה

רגעי המראת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה מרצועת עזה 08 ביוני 2024/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד הימ"מ תנ"צ ח' סיכמו היום (שבת) כי המבצע ייקרא בצה"ל "מבצע ארנון" כאות הוקרה לעשיית היחידה במלחמה ולהקרבתו של החלל ארנון זמורה, מפקד בימ"מ שנהרג במהלך המבצע לחילוץ החטופים.

"הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי שוחח עם מפקד הימ"מ, תנ"צ ח' בסיום המבצע המורכב, והביע את הערכתו הרבה על פעולה אמיצה ונחושה של לוחמי היחידה במבצע החילוץ ולאורך כל המלחמה", הודיעו בצה"ל.

ארנון זמורה, לוחם וקצין אמיץ וערכי, בן 36, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הוביל בשבעה באוקטובר את הקרב בצומת יד מרדכי, תוך חיסול עשרות מחבלים ומנע בכך חדירה של המחבלים צפונה. לאחר מכן המשיך ונלחם בקרב בבסיס נחל עוז ובבארי.

פק"ד ארנון זמורה, נהרג במבצע לחילוץ ארבעת החטופים. דוברות משטרת ישראל
המבצע יקרא על שמו. לוחם הימ"מ שנפל ארנון זמורה/דוברות משטרת ישראל

ארנון נפצע קשה בלחימה כשהוביל צוות שפרץ לתוך האיתור בו הוחזקו שלושה חטופים. הוא נכנס לקרב מול מחבל שהיה בחדר ונפצע קשה. לאחר חילוץ החטופים, לוחמי הימ"מ העבירו אותם למסוק שלקח אותם לבית החולים, שם נקבע מותו.

ארנון שירת בימ"מ כ-8 שנים והשתתף באין ספור פעילויות מבצעיות משמעותיות להגנה על אזרחי ישראל ולסיכול טרור בתקופתו כלוחם וכמפקד בימ"מ. הוא הציל פצועים תחת אש, פעל רבות בנקודות מכריעות בפעילויות המבצעיות השונות.

ארנון הוא החלל ה11 של הימ"מ מאז 7 באוקטובר. תשעה לוחמים נפלו בשבת השחורה, כשהלוחם ייטב לב הלוי נפל בטול כרם לפני כחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully