וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכוחות נכנסו למתחם במשאית לסיוע הומניטרי": בעזה מדווחים על המבצע לחילוץ החטופים

עודכן לאחרונה: 8.6.2024 / 18:33

חמאס הגיבו למבצע וטענו כי עדיין יש מספר גדול של חטופים ושהוא "יכול להגדיל אותם". גורם בארגון הטרור טען כי האירוע הוא "הוכחה לכישלון ולא להישג". בעזה מדווחים על 210 הרוגים ויותר מ-400 פצועים. אבו מאזן קרא לישיבת חירום של מועצת הביטחון בעקבות "טבח עקוב מדם"

דיווח בעזה על המבצע לחילוץ החטופים: "הכוחות נכנסו למתחם במשאית לסיוע הומניטרי"/מתוך טוויטר

כוחות מערכת הביטחון שחילצו הבוקר (שבת) את ארבעת החטופים משבי חמאס, נכנסו למתחם בו שהו במחנה הפליטים נוציראת כשהם בתוך משאית סיוע הומניטרי, וכמה רכבים פרטיים - כך עולה מדיווחים ברצועת עזה. בתוך כך, רשויות הבריאות והתקשורת בעזה מדווחות על 210 הרוגים ויותר מ-400 פצועים בתקיפות של ישראל בנוסיראת ובאזורים אחרים במרכז הרצועה. הפצועים נלקחו לבית החולים "אל-עוודה" בג'באליה ולבית החולים "חללי אל-אקצא" בדיר אל-בלח שבמחנות המרכז.

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן קורא לישיבת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות מה שלדבריו "טבח עקוב מדם של כוחות ישראליים" במחנה הפליטים אל-נוסייראת בעזה, כך נכתב בסוכנות הידיעות הרשמית הפלסטינית וופא.

חמאס אומר בעקבות מבצע השחרור שיש בידיו עדיין מספר גדול של חטופים ושהוא "יכול להגדיל אותם". כמו כן, גורם בחמאס אומר שהעובדה שישראל שחררה ארבעה חטופים אחרי תשעה חודשים היא הוכחה לכישלונה ולא להישג.

דיווח בעזה על המבצע לחילוץ החטופים: "הכוחות נכנסו למתחם במשאית לסיוע הומניטרי". מתוך טוויטר, אתר רשמי
דיווח בעזה על המבצע לחילוץ החטופים: "הכוחות נכנסו למתחם במשאית לסיוע הומניטרי"/אתר רשמי, מתוך טוויטר

נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו חולצו בעודם בחיים במבצע במחנה הפליטים נוציראת שבמרכז הרצועה. המבצע, שתוכנן שבועות לפני כן, לווה באש כבדה מהאוויר, מהים והיבשה, כשבמקביל הפלסטינים דיווח על פצועים והרוגים רבים באזור מחנה הפליטים. כמו כן דווח על מבנים שקרסו ועל מטוסי ומסוקי קרב רבים שפועלים באוויר.

מדובר במבצע שהתרחש באופן חריג לאור יום, כשפקודת היציאה לדרך ניתנה בשעה 11:00 בבוקר. ארבעת החטופים חולצו משני מוקדים שונים במחנה הפליטים שבמרכז הרצועה. מפקד חיל האוויר, הרמטכ"ל ניתרו את מהלך המבצע מהבור בקריה.

פקד ארנון זמורה, לוחם הימ"מ שנפצע אנוש במהלך המבצע - מת מפצעיו. הוא פונה לבית חולים, שם נלחם הצוות הרפואי על חייו - אך לבסוף קבע את מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully