וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט מברך על שחרור החטופים: "אחד המבצעים ההירואיים והמרשימים ביותר שראיתי"

עודכן לאחרונה: 8.6.2024 / 18:30

גלנט בירך על המבצע שהביא הבוקר לחילוצים של החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו. "הלוחמים גילו אומץ לב שאין שני לו, כאילו הם יחידה קטנה אחת" גלנט הודה לרמטכ"ל הרצי הלוי על כך שמוביל את צה"ל - למרות "תקיפות פוליטיות" שמכוונות כלפיו

גלנט על שחרור החטופים: "זה אחד המבצעים ההירואיים, המרשימים ביותר שראיתי"/משרד הביטחון

"אחד המבצעים ההירואיים, המרשימים ביותר שראיתי": שר הביטחון יואב גלנט בירך היום (שבת) על המבצע בו חולצו הבוקר החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו ממחנה הפליטים נוציראת שברצועת עזה. "הלוחמים שלנו גילו אומץ לב שאין דומה לו, תחת אש תופת במקומות הקשים ביותר בלב מחנה פליטים באמצע היום. לא זכור לי שעשינו הרבה דברים כאלה, בעוצמה הזאת ובשיתוף הפעולה ובהצלחה הזו", המשיך גלנט. "כוחות צה"ל, ימ"מ, שב"כ עשו פעולה שאין למעלה ממנה - נועזות, תכנון מבריק, ביצוע שאין למעלה ממנו באומץ לב ובנחישות, וכל זה בשיתוף פעולה הדוק בין כל זרועות מערכת הביטחון - בין צה"ל, לימ"מ, לשב"כ, כאילו הם יחידה קטנה אחת".

גלנט הודה לרמטכ"ל הרצי הלוי ש"מנהיג את המערכת הצבאית ביד רמה" וזאת, לדבריו, למרות "תקיפות פוליטיות" שמכוונות כלפיו. "זוהי מנהיגות תחת אש והיא נעשית ברמה הגבוה ביותר. הערכתי הגבוהה מאוד לראש השב"כ, למפקד הימ"מ על הדרך שבה הובילו, הנהיגו כל אחד בנסיבות המורכבות שבה היחידה שלו והמערכת שלו עובדת. יש לנו על מי לסמוך ויש לנו במה להתגאות. אנחנו נעשה כל מאמץ על מנת להשיב את כל חטופינו אל בתיהם".

"שחרור החטופים היא לא רק הצלחה מבצעית מרשימה בכל קנה מידה, אלא גם הזדמנות לממש את מטרות המלחמה", חתם את דבריו.

גלנט על שחרור החטופים: "זה אחד המבצעים ההירואיים, המרשימים ביותר שראיתי". משרד הביטחון, משרד הביטחון
גלנט על שחרור החטופים: "זה אחד המבצעים ההירואיים, המרשימים ביותר שראיתי"/משרד הביטחון, משרד הביטחון

ארבעת החטופים חולצו בעודם בחיים במבצע במחנה הפליטים נוציראת שבמרכז הרצועה. המבצע, שתוכנן שבועות לפני כן, לווה באש כבדה מהאוויר, מהים והיבשה, כשבמקביל הפלסטינים דיווח על פצועים והרוגים רבים באזור מחנה הפליטים. כמו כן דווח על מבנים שקרסו ועל מטוסי ומסוקי קרב רבים שפועלים באוויר.

מדובר במבצע שהתרחש באופן חריג לאור יום, כשפקודת היציאה לדרך ניתנה בשעה 11:00 בבוקר. ארבעת החטופים חולצו משני מוקדים שונים במחנה הפליטים שבמרכז הרצועה. מפקד חיל האוויר, הרמטכ"ל ניתרו את מהלך המבצע מהבור בקריה.

פקד ארנון זמורה, לוחם הימ"מ שנפצע אנוש במהלך המבצע - מת מפצעיו. הוא פונה לבית חולים, שם נלחם הצוות הרפואי על חייו - אך לבסוף קבע את מותו.

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully