וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב מובהק בציבור הישראלי תומך בהצעת ביידן-נתניהו לשחרור חטופים וסיום הלחימה

עודכן לאחרונה: 8.6.2024 / 16:11

לפי סקר תנועת "דרכנו", 57.4% מהציבור הישראלי תומך בעסקת חטופים לפי הפרמטרים שהציג ביידן, שהתבסס על ההצעה הישראלית. גם בקרב מצביעי הליכוד וש"ס יש רוב בעד, בעוד רוב גורף של מצביעי בן גביר וסמוטריץ מתנגדים, 50% סבורים שעליהם לפרוש מהממשלה במידה והעסקה תתקדם

אחרי הצהרת ביידן משפחות החטופים קוראות לנתניהו להגיע לעסקה/ניב אהרונסון

ברקע ההתרגשות והשמחה מחילוץ ארבעת החטופים מעזה, 120 חטופים עדיין בשבי חמאס - והלחץ הבינלאומי על ישראל וחמאס להגיע לעסקה לשחרורם גובר. משורת סקרים שנערכו השבוע עולה כי רוב מובהק של הציבור הישראלי תומך בהצעת ביידן-נתניהו לשחרור חטופים. על פי סקר שערכה תנועת דרכנו ומתפרסם היום (שבת) בוואלה לראשונה, 57.4% מהישראלים תומכים בעסקת חטופים על פי הפרמטרים שהציג הנשיא ביידן בנאומו, נתון דומה לסקר חדשות 12 שפורסם אמש בו 56% הביעו תמיכה. בסקר דרכנו, רק 23.9% מתנגדים, ו18.7% השיבו כי אינם יודעים. מתוך בעלי הדעה ישנו רוב של 70.6% התומכים בעסקה, ו29.4% מבעלי הדעה מתנגדים.

המשיבים נשאלו האם יתמכו בעסקה תלת שלבית כפי שהציג הנשיא ביידן בנאומו בשבוע שעבר, שכולל בשלב הראשון הפסקת אש, שחרור חטופים וחזרת פלסטינים לביניהם ובשלב השני החזרת כל החטופים החיים, סיום הלחימה, ונסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה. הסקר פילח את התמיכה בעסקה לפי אופן ההצבעה בבחירות האחרונות, וכצפוי, עולה ממנו התמיכה הגדולה ביותר בעסקה היא בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה - יש עתיד (81.6%), העבודה (74.1%), מרצ (100%), המחנה הממלכתי (67.4%) והסיעות הערביות (82-83%).

ואולם, מהסקר עולה שגם בחלק ממפלגות הקואליציה - בקרב מצביעי ליכוד וש"ס - תומכי העסקה נמצאים ברוב. בליכוד, מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 43.8% תומכים, 35.2% מתנגדים, ו21% אינם יודעים; בש"ס, שיצאה השבוע בצורה נחרצת ביד עסקה, 44% תומכים, 33% מתנגדים, והיתר- אינם יודעים. כצפוי, בקרב מצביעי המפלגות שהכי מתנגדות לעסקה - הציונות הדתית ועוצמה יהודית - יש את שיעור התמיכה הנמוך ביותר בכל הקשת הפוליטית ורק 16% תומכים בעסקה, ואילו 66% - מתנגדים. ביהדות התורה, שגם הביעה השבוע תמיכה בעסקת חטופים, רוב המצביעים - 45.5% - אינם יודעים, ואילו היתר מתחלקים שווה בשווה בין תמיכה להתנגדות לעסקה עם 27.3%.

במבצע נועז בלב הרצועה: ארבעה חטופים חולצו בחיים. ללא, אתר רשמי
במבצע נועז בלב הרצועה: ארבעה חטופים חולצו בחיים/אתר רשמי, ללא
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק./לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

שאלה נוספת בסקר דרכנו עסקה בתרחישים הפוליטיים שעשויים להתרגש במידה וראש הממשלה אכן יקדם עסקה - לפי אופן ההצבעה בבחירות. מהסקר עולה כי 50% ממצביעי הציונות הדתית ועוצמה יהודית סבורים שעל בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר לפרוש מהממשלה במידה ונתניהו יקדם את העסקה על השולחן כעת. רק 23% סבורים שהם לא צריכים לפרוש, ו26% לא יודעים. מצביעי הליכוד, ש"ס ויהדות התורה נשאלו האם יתמכו בצירוף המחנה הממלכתי ויש עתיד לממשלה במידה ובן גביר וסמוטריץ אכן יפרשו - %39 אחוז יתמכו, %38 יתנגדו, והשאר לא יודעים. מצביעי מפלגות האופוזיציה נשאלו אם יתמכו בהענקת רשת ביטחון פוליטית לממשלה הכוללת השהיית הדרישה להקדמת הבחירת - 44% השיבו שכן, 36.5% מתנגדים, ו19.5% לא יודעים.

מנכל תנועת דרכנו, נמרוד דוויק, אמר לוואלה: "אנחנו רואים באופן עקבי שהציבור הישראלי מבין בחוכמתו שהמערכה בעזה צריכה להסתיים במסגרת עסקה שתעצב את המרחב המדיני לשנים. הציבור רואה בעסקה שתפסיק את הלחימה, תחזיר את חטופינו, תוציא את כוחותינו מרצועת עזה ותעביר את נטל השלטון האזרחי לגורם שלטוני מתון כחלופה לחמאס, כאינטרס ישראלי מובהק. זו הסוגיה החשובה, הדחופה והאסטרטגית ביותר בימים אלו ומכל קצוות הקשת הפוליטית נכונים להניח בצד את המחלוקות בכדי לאפשר לממשלה להתקדם עם העסקה. הסקר מראה כי באופן מובהק רוב הציבור הישראלי מתון ופרגמטי בדעותיו והיה מעדיף לראות כאן ממשלה רחבה שלא כוללת את המפלגות הקיצוניות. לנתניהו, גנץ ולפיד אנחנו קוראים מכאן - הקשיבו לציבור, עסקה עכשיו!".

סקר דרכנו נערך באינטרנט באמצעות פאנל המשיבים של iPanel, בקרב 631 משיבים בוגרים מעל גיל 18 המהווים מדגם מייצג של באוכלוסיה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully