וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל שניה היא כמו נצח": הדקות המותחות מחילוץ החטופים מנוציראת

עודכן לאחרונה: 8.6.2024 / 21:56

המבצע המורכב של 98 בדיר אל בלח נועד בכלל כהסחה לפעולה לחילוץ חטופים. בדיוק כשהכוחות אחזו בחטופים, התקבל דיווח על לוחמים שנתקעו בלב מחנה הפליטים וזקוקים לחילוץ. שלוש גופות הועברו לישראל לבדיקה - ייתכן שמדובר בחטופים

תיעוד מבטן המסוק; נועה ארגמני חולצה מרצועת עזה/דובר צה"ל

לוואלה נודע כי הפעולה שביצעה אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל דן גולדפוס בימים האחרונים במרחב דיר אל בלאח, הייתה פעולת הסחה למבצע החילוץ של ארבעת החטופים בנוציראת. מטרת המבצע הייתה להסיח את הקשב של מפקדי חמאס, ולמנוע מהם להבין כי שצה"ל נערך לפשיטה על שני מוקדים שונים במחנה הפליטים שבמרכז הרצועה.

עוד נודע לוואלה כי ברגע שלוחמי ימ"מ ולוחמי היחידה המבצעית אחזו בחטופים ודיווחו על כך ברשת הקשר, התקבל דיווח בחפ"ק כי אחד מכלי הרכב של ימ"מ נתקע בלב נוציראת, וזקוק לסיוע מידי וחילוץ. בשלב הזה, נכנסו כלל המערכים בפיקוד הדרום ובאוגדה 98, בסיוע חיל האוויר וחיל הים, לפעולת חילוץ מהירה שתאפשר את הוצאת החטופים וחילוץ לוחמי הימ"מ שניהלו חילופי אש.

צפו בתיעוד: רגעי המראת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה

רגעי המראת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה מרצועת עזה 08 ביוני 2024/דובר צה"ל
פעילות צה"ל באזור רפיח, 1 ביוני 2024. דובר צה"ל
מטרת המבצע הייתה להסיח את הקשב של מפקדי חמאס, ולמנוע מהם להבין כי שצה"ל נערך לפשיטה. כוח צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

תכנון המבצע על ידי אוגדה 98 כלל תרגול של כמה תרחישי קיצון בחירה מוקפדת של נתיב מילוט וסיוע אש כבדה, והוא שאפשר את החילוץ של הכוח מהשטח העוין. "זה אזור רווי חמושים, כל שניה שם עברה כמו נצח", סיפר גורם צבאי. עם סיום המבצע, שלוש גופות הועברו לישראל לצורך בדיקה. כרגע לא ברור האם הגופות הן של פעילי חמאס או חטופים.

מסוקי החילוץ נחתו תחת אש ברצועת עזה. נועה ארגמני הוחזקה בדירה אחת. שלושת החטופים האחרים הוחזקו בדירה שנייה, במרחק של 200 מטר. המחבלים ניסו לפגוע בכוחות באמצעות ירי במטווח אפס, וטיל נ"ט. אורך המבצע כולו שעה . הפעולה דקות בודדות. בפיקוד הדרום אומרים כי לוחמי ימ"מ והשב"כ חתרו למגע במחנה פליטים באור יום במרחב שבו צה"ל לא תמרן קודם לכן. שומרי החטופים ירו על הכוחות. לוחם הימ"מ נפגע כדי לאפשר את המבצע. היורים עליו חוסלו.

ברגע שהרכב של הימ"מ נפגע מהירי והחל לקרטע, קיבל מפקד פיקוד הדרום את ההחלטה הקשה להזרים אל הנקודה כוחות נוספים במעגל שני ושלישי, כדי למנוע פגיעה בחטופים. החטופים עמדו בלב המבצע ולוחמי הימ"מ והשב"כ גוננו עליהם בגופם.

בפיקוד הדרום אמרו על מפקד הצוות, פקד ארנון זמורה שנפגע בקרב ונהרג כשהלך בראש בדירה שבה החוזקו שלושת החטופים, כי באומץ ליבו הפגין "גבורה של יהודה המכבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully