וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיבשה מהאוויר ומהים, בכל רחבי הרצועה: תקיפות בהיקף חריג בעזה

עודכן לאחרונה: 8.6.2024 / 13:06

מטוסי ומסוקי קרב תקפו בביר אל בלאח, חאן יונס ורפיח. חיל האוויר וכוח שריון המשיכו למתקפה מאסיבית בנוציראת, שם הפלסטינים מדווחים על ביניינים קורסים ומסוקי קרב רבים באוויר. במקביל, לוחמי חיל הים תקפו גם הם בפאתי העיר עזה. דיווחים על הרוגים ופצועים פלסטינים

תיעוד מפעילות ותקיפות צה"ל במרחב רפיח/דובר צה"ל

מטוסי ומסוקי קרב תקפו מוקדם יותר היום (שבת) בשלושה מוקדים שונים ברצועת עזה: דיר אל בלאח, חאן יונס ורפיח. שעה קלה לאחר מכן, חיל האוויר ביצע תקיפות חריגות נוספות בדיר אל בלאח ומחנה הפליטים נוציראת, ופגע בבניינים גדולים. הפלסטינים מדווחים על קריסה של מבנים ומסוקי קרב רבים באוויר. צה"ל גם מקדם כוחות טנקים ונגמ"שים לעבר מחנה הפליטים נוציראת, כך לפי דיווחים פלסטינים נוספים. במקביל, לוחמי חיל הים תקפו גם הם בפאתי העיר עזה.

התקיפה התקדמה לכמה מוקדים נוספים, כשנוכחות חיל אוויר ושריון במרחב ממשיכה להיות כבדה, הפלסטינים מדווחים על פצועים והרוגים.

פעילות צוות הקרב של חטיבה 679 במרחב מסדרון מרכז הרצועה. דובר צה"ל
פעילות צוות הקרב של חטיבה 679 במרחב מסדרון מרכז הרצועה/דובר צה"ל
פעילות צוות הקרב של חטיבה 679 במרחב מסדרון מרכז הרצועה. דובר צה"ל
פעילות צוות הקרב של חטיבה 679 במרחב מסדרון מרכז הרצועה/דובר צה"ל

אמש, דובר צה"ל הודיע שמטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין, תקפו וחיסלו אמש את סלאמה מחמד אבו עג'אג', מראשי מנגנון הביטחון הכללי של ארגון הטרור חמאס במרחב רפיח.

בהודעה מוסבר שמנגנון הביטחון הכללי הוא גוף המשמש כ"מעטפת" לזרוע הצבאית של חמאס, ובעל תפקידים מרכזיים להבטחת שרידות הארגון, ההתנהלות הצבאית השוטפת של חמאס, ושיבוש חופש הפעולה של צה"ל ברצועה. על פי ההודעה, במסגרת פעילותו עג'אג' פעל לטובת המשך ביסוס וההתעצמות הצבאית של ארגון הטרור במרחב רפיח.

עוד אמר אמש דובר צה"ל, שכפי שדווח אתמול, מוכרת הטענה שכתוצאה מהתקיפה נהרג גם המחבל איאד אלמע'ארי, ראש עיריית צפון נוציראת. "איאד אלמע'ארי היה מחבל בעל עבר עשיר בארגון הטרור חמאס. אלמע'ארי פעל בעברו כחלק מ'מטה הגדה' של חמאס ולקח בעבר חלק משמעותי בהכוונת פיגועים למרחב יו"ש", נכתב בהודעה.

פעילות צח"ק נח"ל ברפיח שברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות צח"ק נח"ל ברפיח שברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילות צח"ק נח"ל ברפיח שברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות צח"ק נח"ל ברפיח שברצועת עזה/דובר צה"ל

שלשום, צה"ל תקף מכולה בה שהו מחבלי חמאס, הממוקמת באזור בית ספר "אסמאא" של אונר"א באזור שאטי. הפעולה בוצעה על ידי כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת אגף המודיעין, שב"כ ופיקוד הדרום.

בתקיפה חוסלו 17 מחבלים. המכולה שימשה כמתחם מבצעי של החמאס וכנקודת ריכוז לפעילי ביטחון הפנים של ארגון הטרור. בתקיפה חוסלו מחבלים אשר תכננו לבצע פיגועים ולקדם מתווי טרור נגד כוחותינו בטווח הזמן המיידי. המחבלים הכווינו טרור ממרחב בית הספר, תוך ניצולו כמחסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully