וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הוכנס לרשימה השחורה של האו"ם - כארגון ש"מבצע הפרות" בילדים באזורי סכסוך

עודכן לאחרונה: 7.6.2024 / 20:42

לשכת המזכ"ל עדכנה את שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן על החלטת המזכ"ל, שתבוא לידי ביטוי בדו"ח שיתפרסם בימים הקרובים. "מי שנכנס היום לרשימה השחורה הוא מזכ"ל האו"ם", תקף השגריר, "מעודד טרור ופועל מתוך שנאה לישראל"

מזכ"ל האו"ם נפגש משפחות של בני ערובה המוחזקים בעזה/רויטרס

לשכת מזכ"ל האו"ם עדכנה היום (שישי) את שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן על החלטתו של מזכ"ל האו"ם להגדיר את צה"ל כארגון צבאי ש"ביצע הפרות" כלפי ילדים באזורי סכסוך, במסגרת דו"ח שהוא צפוי לפרסם בנושא בימים הקרובים. גם חמאס והג'יהאד האסלמי מופיעים ברשימה של האו"ם של גופים שפגעו בילדים במהלך 2023.

השגריר ארדן הביע מחאה על ההחלטה בשיחה עם ראש לשכת מזכ"ל האו"ם ואמר כי "מי שנכנס היום לרשימה שחורה זה מזכ"ל האו"ם, שמעודד ומתמרץ טרור ופועל מתוך שנאה לישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "האו"ם הכניס את עצמו היום לרשימה השחורה של ההיסטוריה כשהצטרף לתומכים במרצחי החמאס. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם ושום החלטה הזויה של האו"ם לא תשנה זאת".

מזכיר האו"ם אנטוניו גוטרש בדיון במועצת הביטחון בעקבות התקיפה האיראנית בישראל, 14 באפריל 2024. רויטרס
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש/רויטרס

בדו"ח הקרוב של מזכ"ל האו"ם בנושא ילדים באזורי סכסוך צפוי צה"ל להופיע ב"רשימה שחורה" המצורפת כנספח לדו"ח הכוללת מדינות וארגונים חמושים שלא נקטו באמצעים המספקים לשיפור הגנה על ילדים. "אני מזועזע מההחלטה המבישה של המזכ"ל. זו החלטה לא מוסרית שמסייעת לטרור ונותנת פרס למחבלים. שיתבייש לו!", אמר ארדן בשיחה עם ראש לשכת מזכ"ל האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
עקורים פלסטינים, רפיח, רצועת עזה, 31 בדצמבר 2023. רויטרס
עקורים פלסטינים, רפיח, רצועת עזה, 31 בדצמבר 2023/רויטרס

שר החוץ אמר בתגובה להחלטה: "ישראל דוחה בשאט נפש החלטת מזכ"ל האו"ם  בדבר הכללת צה"ל ברשימה שחורה של מדינות  וגופים הפוגעים בילדים בזמן סכסוך. ההחלטה להכליל את צה"ל  ברשימה היא כל כולה של מזכ"ל האו"ם והיא עדות נוספת לאיבתו כלפי ישראל ולהתעלמותו המכוונת, ולא בפעם הראשונה, ממתקפת החמאס ב-7 אוקטובר ומזכותה של ישראל להגנה עצמית. זהו אותו מזכ"ל או"ם שבחר להתעלם מפשעי המין של החמאס, למרות הדו"ח שכתבה בנושא הנציגה המיוחדת של האו"ם פאטן".

כ"ץ הוסיף: "חמאס הוא ארגון הטרור שפוגע באופן מכוון בילדים ואזרחים ישראלים ובו בעת מסכן באופן מכוון אזרחים ילדים עזתים, תוך הפיכתם למגנים אנושיים. הכללת ישראל ברשימה היא מעשה נבלה שיחזק רצונם של ארגוני  טרור להפר את המשפט הבינ"ל בצורה צינית, תוך ניצול אוכלוסיה אזרחית כולל ילדים ולפעול מבתי ספר , בתי חולים ומתקנים חיוניים אחרים. דו"ח המזכ"ל לגבי ישראל והפלסטינים נשען על נתונים לא מאומתים ומעוותים , חלק מתעשיית דוח"ות מעוותים ומוטים של ארגונים כמו OCHA שרק לאחרונה הפחית ביום אחד את מספר ההרוגים של ילדים ונשים במלחמה בעזה בחצי ללא הסבר כלשהו ומסתמך על נתוני משרד הבריאות של חמאס. ישראל תחשוף עיוותים אלה של דוחות אלה  לעולם. לצעד זה תהיינה השלכות על יחסי ישראל עם האו"ם".

בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
"שפל מוסרי". בני גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

השר בני גנץ הגיב אף הוא: "מאז הקמת המדינה, ידענו וראינו צביעות מצד מוסדות בינלאומיים. ההחלטה היום של האו"ם היא שפל היסטורי. בשעה שישראל מנהלת את המלחמה הצודקת בהיסטוריה שלה, מול מפלצות אדם ששחטו, אנסו וחטפו תינוקות, נשים, קשישים וגברים, בשם אידיאלוגיה רצחנית - באו"ם שמים את ישראל איתם ועם דעא"ש באותה הסירה. ראש הממשלה הראשון בן גוריון כבר אמר: לא חשוב מה יגידו הגויים - חשוב מה יעשו היהודים. זה היה נכון אז, וזה נכון גם היום. אנחנו נמשיך להילחם את המלחמה הצודקת הזאת, וכמו תמיד נפעל לפי רמות המוסר הגבוהות ביותר ולפי הדין הבינלאומי.
לא בגלל האו"ם - אלא כי זה מי שאנחנו".

השר איתמר בן גביר מסר: "האו"ם חבר לארגון חמאס והפך למשתף פעולה של הטרור. זו בושה שאין כדוגמתה. אסור לישראל לשתוק על כך, התגובה חייבת להיות לאירוע החמור הזה, חריפה ולכלול סנקציות נגד אנשי האו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully