וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה פרצה במטעי קיבוץ כפר עציון. כיבוי האש: מדובר בהצתה מכוונת

עודכן לאחרונה: 7.6.2024 / 19:35

השריפה בכפר עציון התקדמה לכיוון מטעי הדובדבן של הקיבוץ. עם כיבויה נמצא בשטח בלון גז במוקד פריצתה, המעיד על כך שמדובר בהצתה. במקביל פרצו שריפות נוספות באזור ירושלים. בגבעת אסף פונו בתים בצפון היישוב. כביש עוזי נרקיס נסגר לתנועה לשני כיוונים בשל שריפה נוספת

שריפת ענק בסמוך למוזיאון ישראל בירושלים/צילום: תיעוד מבצעי כב"ה מחוז ירושלים

לוחמי אש מתחנה אזורית יהודה פעלו לפני זמן קצר (שישי) בשריפה במטעים של קיבוץ כפר עציון. מכיבוי האש נמסר: "עם ההגעה למקום האירוע זיהינו שריפה המתקדמת לכיוון מטעי הדובדבן של הקיבוץ, מייד התחלנו בפעולות לכיבוי השריפה, ולהגנה על המטעים עמוסי הפרי. עם סיום כיבוי השריפה, נמצא בשטח בלון גז במוקד פרוץ השריפה, ונקבע כי מדובר בהצתה".

במקביל פרצו באזור ירושלים כמה שריפות נוספות. לוחמי אש ומתנדבים מתחנה אזורית בנימין פעלו בשריפות סמוך ליישובים גבעת אסף ובית אריה בבנימין. הצוותים נאבקו באש כדי לבלום אותה בטרם תגיע לבתים. במהלך השריפות פונו תושבים מקו הבתים הצפוני של היישוב גבעת אסף. בשתי השריפות הושגה שליטה באש.

רשף עוזר עוז באבא סגן מפקד המשמרת מסר לגבי השריפה בבית אריה: "קיבלנו דיווח על שריפת חורש סמוך ליישוב בית אריה בבנימין, לדברי המדווחים האש נעה במהירות ליישוב. בעקבות כך הזנקנו למקום כוחות רבים, על מנת לתת מענה מהיר ויעיל. עם ההגעה למקום זיהיתי כשלוש חזיתות אש, כאשר אחת מהן נעה במהירות ליישוב. מייד התחלתי בתעדוף משימות, וחלוקת הצוותים להגנה על היישוב. במקביל, צוותים נוספים נפרשו בשטח, על מנת לתחם את האש. לאחר פעולות אלו, הצלחנו להשתלט על השריפה, ולמנוע מהאש להגיע ליישוב".

הצתה בשטחי החקלאות של קיבוץ כפר עציון, 7 ביוני 2024. דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז יו"ש, אתר רשמי
הצתה בשטחי החקלאות של קיבוץ כפר עציון, 7 ביוני 2024/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז יו"ש

שריפה נוספת פרצה היום במפעל באזור התעשייה הר טוב א', סמוך לבית שמש. 20 צוותים בסך הכל, ממחוז ירושלים וממחוזות שכנים, נמצאים בזירה. המבנה, המחולק לארבעה עסקים: נגרייה, מאפייה, מחסן לכלים חד פעמיים ומחסן ספרים, נשרף כליל וגג המבנה קרס. לוחמי האש פועלים לאגף את המבנה מכל צדדיו במטרה לכבות את האש ולמנוע את התפשטותה למפעלים סמוכים. בשלב זה לא ידוע על נפגעים. נסיבות פרוץ השריפה ייבדקו. הציבור מתבקש להמשיך להימנע מהגעה לאזור האירוע ולאפשר לכוחות הכיבוי לפעול ללא הפרעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הצתה בשטחי החקלאות של קיבוץ כפר עציון, 7 ביוני 2024. דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז יו"ש, אתר רשמי
הצתה בשטחי החקלאות של קיבוץ כפר עציון, 7 ביוני 2024/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז יו"ש
שריפה בצפון ירושלים, 7 ביוני 2024. דוברות כבאות והצלה, אתר רשמי
שריפה בצפון ירושלים, 7 ביוני 2024/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה

בנוסף פרצה היום שריפה בשטח פתוח מתחת לגשר עוזי נרקיס בירושלים. בעקבות השרב והרוחות העזות, השריפה התפשטה במהירות ואיימה על כלי רכב ועל מבנים סמוכים. 17 צבתי כיבוי פעלו במקום כדי לבלום את האש. לאחר הערכת מצב הוחלט על סגירת כביש עוזי נרקיס בשני הכיוונים כדי למנוע פגיעה בנוסעים בכביש. מאוחר יותר נמסר שהושגה שליטה באש. במהלך פעולות הכיבוי פונו תושבים בקו האש הראשון, סמוך לשריפה. נזק נגרם לארבעה כלי רכב ולקרוואן. לאחר השגת השליטה נפתחו מחדש צירי התנועה והתושבים הורשו לחזור לבתיהם. לא נמסר על נפגעים. חוקרי המשטרה וכיבוי האש פתחו בחקירת נסיבות פריצת הדליקה.

נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר אייל כספי, הוציא צו האוסר על הדלקת אש לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים בשטחי המחוזות: צפון, חוף, ירושלים ומחוז יהודה ושומרון של מערך הכבאות וזאת בשל היווצרות תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully