וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בטמרה שוחררו אחרי שהיו עצורים יומיים סתם

עודכן לאחרונה: 7.6.2024 / 14:39

בבית המשפט התברר שההפגנה היתה ברשיון, התפזרה ללא תקלות, אין ראיות נגדם והם נעצרו שעות אחריה כי השוטרים שנכחו באירוע כלל לא היו דוברי ערבית

דגלים שחורים וקראו קריאות לאומניות: ההפגנה בטמרה/ללא

בית משפט השלום בחיפה שיחרר אתמול (חמישי) את ראש הועד העממי בטמרה, מוחמד סובח בן ה-34, אחותו, מייסאן סובח בת ה-37 ואמין דיאב בן ה-29, שנעצרו לאחר הפגנה באישור נגד המלחמה שאורגנה על ידי מוחמד סובח ונערכה בטמרה. במהלך ההפגנה הם נשאו דגלים שחורים וקראו קריאות לאומניות. משטרת טמרה ייחסה להם "קשירת קשר לעוון" והתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור וביקשה להאריך את מעצרם ב-5 ימים. אלא שהמשטרה שוב הגיעה לבית המשפט לא מוכנה והשופט בוריס שרמן נעתר לסנגורים עו"ד רסלאן מחאג'נה, עו"ד אשרף חג'אזי ועו"ד חאלד מחאג'נה שייצגו אותם לאחר שהשתכנע כי המשטרה נתנה להפגנה רישיון, ולא הביאה בפניו ראיות לעבירות האחרות שלטענתה השלושה ביצעו.

"כל אחד מהם נשא דגל שחור, לא דגל של מדינה אחרת, או דגל של גורם עוין", טענו הסנגורים, "היו יותר מ-100 איש בתהלוכה הזו, איש מהם לא נשא מגפון כך שאי אפשר לייחס להם חשד של קריאות שיש בהן הסתה או יש בהם קריאות לפעולות הפוגעות בסדר הציבורי. היינו מופתעים שהמשטרה לקחה אותם מביתם, עצרה אותם והשאירה אותם מאחורי סורג ובריח".

"בניגוד לדברי בא-כוח המשטרה, מצאתי אינדיקציה לכך שהתהלוכה בה עסקינן הייתה חוקית", אכן ציין השופט בוריס שרמן, שהוסיף כי במהלכה, "נשמעו קריאות לאומניות שיכולות להקים חשד סביר לביצוע העבירות שיוחסו למשיבים שלפניי, ואף עבירות חמורות יותר", אלא, שבחומר החקירה שהניח לפניו רס"ב עאטף בכריה מטעם תחנת טמרה, הוא לא מצא אינדיקציה שאותן קריאות והתנהגויות הושמעו או בוצעו דווקא על ידי מי מהשלושה. "לשאלתי, גם נציג המשטרה לא יכול היה להפנות אותי לראיות או ממצאים שמאפשרים לייחס אותן התנהגויות פסולות ואסורות למי מהם", הוסיף. הוא שיחרר אותם בו במקום, ללא תנאי.

דגלים שחורים וקראו קריאות לאומניות: ההפגנה בטמרה. ללא קרדיט, אתר רשמי
"לא נשאו מגפון, כך שהחשד לקריאות הסתה לא סביר". ההפגנה בטמרה/אתר רשמי, ללא קרדיט

לבקשת המשטרה עוכב השחרור להיום, וחוקרי טמרה ערערו לבית המשפט המחוזי בטענה כי השלושה המדוברים "קראו קריאות לאומניות קיצוניות". הפעם נזכרו במשטרה כי ניתן להפגנה רישיון אך טענו כי השלושה, "ניצלו את האישור שנתנה המשטרה למארגני התהלוכה והפכו אותה לאירוע שקורא לגרש יהודים ולשבח מחבלים". פקד מוחמד שנאן, טען כי יש גם יש בידיה של המשטרה ראיות וכי השלושה תועדו קוראים את הקריאות הקיצוניות. הוא חזר וביקש את הארכת המעצר בטענה כי, "אין חלופה שיכולה לאיין את המסוכנות ואת החשד לשיבוש".

מהמשטרה נמסר כי תמשיך לפעול בנחישות כנגד כל גילוי הסתה נגד כוחות הביטחון ותמיכה בארגון טרור. דברים אלו עלולים להפר את הסדר הציבורי ולסכן את שלום האזרחים. במסגרת תהלוכה שהתקיימה בישוב טמרה הונפו תמונותיהם של מחבלים והושמעו קריאות גנאי נגד מדינת ישראל. משטרת ישראל ביצעה מעצר של כמה חשודים בהתנהגות העלולה להפר את הסדר הציבורי ושופט בית משפט השלום החליט לשחרר אותם בתנאים. המשטרה הגישה ערר על החלטה".

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
דגלים שחורים וקראו קריאות לאומניות: ההפגנה בטמרה. ללא קרדיט, אתר רשמי
המשטרה: "ניצלו את האישור שנתנה המשטרה לשבח מחבלים". ההפגנה בטמרה/אתר רשמי, ללא קרדיט

"הערר, כמו הבקשה, הוא בלשון המעטה 'רעש וצלצולים'", טען מנגד עו"ד אשרף חג'אזי שייצג את השלושה הבוקר בבית המשפט המחוזי עם עו"ד מועין ערמוש ועו"ד חוסיין מנאע, "מדובר בעבירת התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, בהרגשתה הסובייקטיבית של היחידה החוקרת. לגופו של עניין, כאשר בא כוח המשטרה נשאל על אישור התהלוכה בבימ"ש השלום, הוא ניסה להתחכם. יש את אישור התהלוכה בתיק. בערר עצמו אומרים שהתהלוכה אושרה, וזה מעיד כאלף מילים על התנהגות בחוסר תום לב".

הוא הוסיף כי השלושה, "השתתפו בהפגנה מאושרת כאזרחים נורמטיביים" וכי, "מארגני התהלוכה קיבלו רשימת תנאים מתחנת טמרה, מילאו את התנאים האלו, פעלו לפי החוק והמשטרה הייתה לכל אורך הדרך - מתחילת התהלוכה ועד סופה - נוכחת במקום. המפגינים התפזרו בתום האירוע מרצונם החופשי ולא הייתה כל תקרית בין משתתפי התהלוכה לבין המשטרה". לדבריו, הם נעצרו ארבע שעות מסיום התהלוכה. "נשאלת השאלה למה אחרי ארבע שעות? הרגשתו הסובייקטיבית של מישהו אמרה לו שהקריאות האלו מפריעות לשלום הציבור? ולכן נעצרו?" תמה.

"בתהלוכה נכחו שוטרים, אציין כי אלה אינם דוברי ערבית", הסביר נציג המשטרה, פקד מחמוד, "אני רוצה להדגיש שאם היו הם דוברי ערבית התהלוכה הייתה מסתיימת אחרת".

כוחות משטרה בהריסת ביתו של המחבל חאלד אל מוחתסב שביצע את פיגוע הירי בכניסה לתחנת המשטרה שלם במחוז ירושלים

16 באפריל 2024. דוברות משטרת ישראל
"נכחו שוטרים בתהלוכה אך אינם דוברים ערבית". כוח משטרה/דוברות משטרת ישראל

"מתיק החקירה עולה כי אכן מדובר בתהלוכה חוקית שקיבלה את האישורים לכך", קבעה השופטת לובנה שלאעטה חלאילה, "תיק החקירה מצביע על כך כי המשיבים השתתפו בתהלוכה, ואולם אין חולק על עובדה זו. כאמור מדובר בתהלוכה חוקית, ולא היה בעצם ההשתתפות בה כדי להוות עבירה על החוק". היא ציינה שגם לטעמה אין בחומר החקירה בתיק כדי להצביע על כך שהשלושה הם אלה שביצעו את העבירות המיוחסות וכי התמונות שהוצגו לבית משפט, כמו גם תמלול הסרטונים, אין בהם כדי להפליל אותם דווקא. היא הוסיפה כי גם אם הייתה מוצאת קיומו של חשד סביר, הרי שאיננה סבורה כי יש הצדקה להארכת מעצר. היא דחתה את ערר המשטרה והם שוחררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully