וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: זה המועד לנאום של נתניהו בקונגרס האמריקני

עודכן לאחרונה: 7.6.2024 / 8:13

יו"ר בית הנבחרים מהמפלגה הרפובלקנית מייק ג'ונסון ומנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט מיטש מקונל הודיעו על התאריך המיועד. צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסאנט, הצטרף להזמנה: "יש לי מחלוקות עם נתניהו, אך יחסי המדינות גדולים מכל אדם בודד או ראש ממשלה"

נתניהו: "בשואה היו מנהיגים בעולם שעמדו מנגד - אם לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו/לעמ

יו"ר בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנית מייק ג'ונסון ומנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט מיטש מקונל הודיעו היום (שישי) כי נאומו של ראש הממשלה נתניהו בפני מושב משותף של הקונגרס האמריקני יתקיים ב-24 ביולי.

בשבוע שעבר, שלחו השלושה מכתב לראש הממשלה עם הזמנה לנאום בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס, כך לפי הודעה שפרסמו. "המתקפה הנוראית של 7 באוקטובר זעזעה את העולם וכפתה על ישראל להלחם על קיומה. אנחנו מצטרפים למדינת ישראל במאבקה בטרור במיוחד כשחמאס ממשיך להחזיק חטופים - כולל אזרחים אמריקנים. מסיבה הזו בשם ההנהגה הדו מפלגתית של בית הנבחרים והסנאט האמריקני אנחנו רוצים להזמין אותך לנאום בקונגרס", ציינו במכתב.

נאום ביבי בקונגרס, מאי 2011. רויטרס
"מצטרפים לישראל במאבקה בטרור במיוחד כשחמאס ממשיך להחזיק חטופים". נתניהו בקונגרס 2015/רויטרס

הסנאטור צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, התייחס לדיווח ואמר כי "יש לי מחלוקות עמוקות עם נתניהו. התבטאתי לגביהן בפומבי ובשיחות סגורות ואמשיך לעשות זאת. אבל בגלל שהיחסים בין ארה"ב לישראל גדולים יותר מכל אדם בודד או מכל ראש ממשלה הצטרפתי להזמנה לנתניהו לנאום בפני הקונגרס".

לפי בכיר ישראלי, בחודש מרץ האחרון ביקש נתניהו משומר לקיים מפגש וידאו עם הסיעה הדמוקרטית בסנאט, והוא סירב. סנאטור דמוקרטי בכיר אמר לוואלה כי מפגשים של מנהיגים זרים בסנאט היו מאז ומתמיד דו-מפלגתיים, וזה דבר לא מקובל לקיים מפגש כזה עם כל אחת מהסיעות בנפרד ולכן שומר דחה את בקשתו של נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט של ארצות הברית. 23 בינואר 2021. רויטרס
"התבטאתי לגבי מחלוקותיי עם נתניהו בפומבי ובשיחות סגורות - ואמשיך לעשות זאת". שומר/רויטרס

ביום שבת אישרה לשכת רה"מ כי נתניהו קיבל את ההזמנה, ומטעמו נמסר כי "אני נרגש מהזכות לייצג את ישראל בפני שני בתי הקונגרס ולהציג את האמת על המלחמה הצודקת שלנו נגד מבקשי נפשנו בפני נציגי העם האמריקאי והעולם כולו".

ראש הממשלה נאם בפעם האחרונה בפני הקונגרס האמריקני בשנת 2015, אז היה ברק אובמה נשיא ארה"ב. נתניהו הביע את התנגדותו להסכם המתגבש בין איראן למעצמות לגבי תכנית הגרעין של המדינה. בתוך כך, נתניהו חשף פרטים מההסכם על אף שקיבל אזהרה מהבית הלבן שלא לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully