וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבריאות: "רואים זינוק בביקוש לטיפול ולסיוע נפשי"

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 22:50

השר אוריאל בוסו אמר בכנס של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות בנושא מערך בריאות הנפש כי "קיימות הערכות שונות אודות היקף האוכלוסייה שתזדקק לטיפול נפשי: "הן נעות בין 80,000 ועד למעלה מחצי מיליון"

המבקר אנגלמן: "לתקן מייד את הליקויים ביישום רפורמת 'נפש אחת' עבור פצועי המלחמה וכל נכי צה"ל"/משרד מבקר המדינה

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר היום (חמישי) בכנס ים המלח של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות בנושא מערך בריאות הנפש: "קיימות הערכות שונות אודות היקף האוכלוסייה שתזדקק לטיפול נפשי - הן נעות בין 80,000 ועד למעלה מחצי מיליון". עוד הוסיף: "עוד לפני השבעה באוקטובר נרשמה עלייה בביקוש לשירותי בריאות הנפש בישראל. אולם מאז אותו יום, אנו רואים זינוק בביקוש לטיפול ולסיוע נפשי בקרב ציבור גדול מכל חלקי הארץ, מכל גיל ומכל מגזר".

שר הבריאות התייחס גם למשבר בפסיכולוגיה הציבורית ולמהלכים שהוא מקדם בנושא: "אני סבור שהמצב הנוכחי במקצוע הפסיכולוגיה מחייב אותנו לשנות את נקודת המבט ולקבל החלטות מרחיקות לכת. על כן, החלטתי להקים ועדה משותפת של משרד הבריאות ומועצת הפסיכולוגים שתדון ותפעל לשנות את תוכנית ההכשרה וההתמחות של פסיכולוגים בישראל.

"אני מבקש לבנות תוכנית חדשה שתתאים לשינויים שעוברת החברה הישראלית, ולבחון את קיצור תהליך ההכשרה וההתמחות שאורך כיום כתשע שנים. עלינו להבטיח את פתיחת השורות בתחום ולבצע התאמה תרבותית, שתאפשר לנו לשלב כל מי שרוצה ויכול להיות חלק מהמקצוע ותסייע בהגדלת כוח האדם בעשור הקרוב, תוך שמירה על רמה מקצועית גבוהה".

שר הבריאות אוריאל מנחם בוסו. ראובן קסטרו
שר הבריאות אוריאל מנחם בוסו/ראובן קסטרו

בהמשך הדברים הסביר השר בוסו את השינוי המרכזי שמחוללת התוכנית הלאומית לבריאות הנפש: "המציאות המשתנה והחובה לעמוד בכמות המגעים הנדרשת מחייבים מחשבה מחוץ לקופסא ושינוי תפיסתי. אנו מבינים שבתי החולים הפסיכיאטרים הם חלק משמעותי במערך בריאות הנפש, אך לצדם אנחנו חייבים להגביר ולחזק את המענים בתוך הקהילה, בעיקר, בחיזוקו של מערך בריאות הנפש בקופות החולים, שהן הנדבך החשוב ביותר במערכת הרפואה של הקהילה.

אנחנו מבינים שאין תחליף לדינמיות של הקופות, וליכולת שלהן להשתכלל ולבצע התאמות ביעילות ותוך כדי תנועה - הנגישות והזמינות גבוהות יותר, והמענה מהיר יותר. הצלחת התוכנית הלאומית לבריאות הנפש הולכת יד ביד עם היכולת של הקופות לפתח את התחום אצלן, ואנחנו נסייע להן לעמוד ביעדים בהקדם האפשרי. המשימות גדולות ורבות ואני מבקש להמשיך במגמת ההתקדמות. ככל שנשיג תוצאות בהקדם כך נוכל להגיע ולהציל נפשות רבות יותר בישראל.

"כל משבר הוא פתח להזדמנות. נקרתה בפנינו הזדמנות לתקן את מערך בריאות הנפש לא רק לטווח הקצר והבינוני אלא גם לעתיד הרחוק. נדאג שכל שקל שייכנס, יוביל לקידום של המערכת הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully