וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: לטפל בחמאס לוקח זמן. מי שאומר משהו אחר, משלה את הציבור

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 21:33

תת-אלוף דניאל הגרי חשף את זהותם של תשעה מחבלים שחוסלו לפנות בוקר בתקיפה בבית ספר של אונר"א בנוציראת. לדבריו, צה"ל תקף באמצעים מדויקים כוחות של מחבלים שחלקם השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. על רפיח: "מדובר באזור מורכב. צה"ל פינה מיליון אזרחים, זה חסר תקדים"

דובר צה"ל: לטפל בחמאס לוקח זמן. מי שאומר משהו אחר, משלה את הציבור"/דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, חשף הערב (חמישי) את זהותם של תשעה מחבלים שחוסלו לפנות בוקר בתקיפה של צה"ל בבית ספר של אונר"א במחנה הפליטים נוציראת שבמרכז רצועת עזה. לדבריו, באירוע בבית הספר של אונר"א בנוציראת תקף צה"ל באמצעים מדויקים כוחות של מחבלים שחלקם השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר.

הגרי שלח תנחומים למשפחות החיילים שנפלו ביממה האחרונה. "תקפנו בדרום לבנון מטרות של חיזבאללה והרגנו פעילים. התמונות של השריפות בצפון לא יכולות להשאיר אף אחד אדיש. אנחנו ממשיכים במוכנות אל מול חיזבאללה. בפיקוד המרכז כוחות עצרו מבוקש חמאס שעסק בייצור ופיתוח מטענים. חילופי אש התנהלו עם חמושים. המבוקש שנעצר הועבר להמשך חקירה".

תעודות הזהות של המחבלים שחוסלו בבית הספר בנוציראת6 ביוני 2024. דובר צה"ל
תעודות הזהות של המחבלים שחוסלו בבית הספר בנוציראת6 ביוני 2024/דובר צה"ל

בהצהרה נחשף גם תיעוד ניסיון החדירה שבו נהרג רס"ב זייד מזאריב מזרזיר, שכאמור נפל במהלך חילופי אש עם מחבלים שניסו לחדור לישראל ליד כרם שלום. הגרי הודה כי המחבלים הגיחו מפיר מנהרה שנמצא 200 מטר מהגבול.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
תיעוד מחיסול חוליית המחבלים שניסתה לחצות לשטח ישראל ממרחב רפיח/דובר צה"ל

הגרי נשאל איך יתכן שחוליות מחבלים עדיין יכולות לעבור את המכשול הראשון ולהיכנס לישראל. "אנחנו פועלים ברפיח נגד הטרור של חמאס. הנדבך החשוב ביותר הוא מעבר פילדלפי, איתור כל מערך התת קרקעי. מעבר לכך אנחנו מטפלים במעבר התת קרקע ומשמידים אותו. דרך שם עברו המחבלים. זה מראה את ההערכות שלנו בגבול גם בערפל כבד, ואת חשיבות התצפיתניות במניעה מאזרחי ישראל פיגוע קשה".

זייד מזאריב נפל בקרב בדרום רצועת עזה.. דובר צה"ל
זייד מזאריב נפל בקרב בדרום רצועת עזה./דובר צה"ל

בתגובה לביקורת על רציפות הפעולה ברפיח אמר הגרי: "אנחנו נלחמים במלחמה רב זירתית, מנהלים לחימה מול חיזבאללה, עסוקים בהגנה על שמי המדינה וגם נלחמים בעזה שמונה חודשים. לטפל בחמאס לוקח זמן. מי שאומר משהו אחר, מציג אשלייה לציבור. רפיח הוא אזור מורכב. צה"ל פינה מיליון אזרחים, זה אירוע חסר תקדים. רפיח הוא צינור החמצן של חמאס. זה טופל. יחידות מיוחדות פועלות בפנים בפעילות רצינית ביותר, ואנחנו נחשוף את הפעילות לא בתקשורת. אנחנו מטפלים בגדודים של חמאס ברפיח, וטוב שזה קורה, בצורה מדויקת ששומרת על ביטחון כוחותינו וגם על היחסים עם מצרים והלגיטימציה הבינלאומית".

הגרי הדגיש שבפעולה בבית הספר בנוציראת, צה"ל עצר פצצה מתקתקת, הצליח להפריד בין החוסים בבית הספר לבין מחבלים, המתין שלושה ימים ואיתר שלוש כיתות שבהן הסתתרו המחבלים. ברגע שעל פי המודיעין לא היו נשים וילדים במתחם, לדבריו, השתמש צה"ל בחימוש מדויק כדי לפגוע בכיתות שזוהו. הוא הציג תמונות של המחבלים שזוהו על ידי צה"ל. הגרי הוסיף שהשימוש במתקנים של ארגוני סיוע על ידי חמאס הוא פשע מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully