וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקוד הכוחות, האחיזה ברפיח והדילמה בלבנון: צה"ל נערך לשלב השלישי במלחמה

עודכן לאחרונה: 7.6.2024 / 7:53

בעת שכוחות צה"ל ממשיכים לפעול ברצועה - ההכנות לשלב הבא בלחימה בעיצומן. בהן, מיקוד הפעילות ברחבי הרצועה, שמירה אסטרטגית על מעבר רפיח ושמירת הסודיות על ציר פילדלפי - וההכרעה מול חיזבאללה בגזרת הצפון

מטוסי קרב של צהל תקפו שני מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון.6 ביוני 2024/דובר צה"ל

בימים אלו, צה"ל נערך לשלב השלישי בלחימה ברצועת עזה. זאת, כשאוגדה 98 ממשיכה בהתקפה במזרח אל בורייג', ומזרח דיר אל בלאח, שבמרכז הרצועה. בד בבד, ביממה האחרונה חיל האוויר תוקף עשרות מטרות, אוגדה 162 פועלת ברפיח ולאורך ציר פילדלפי. כמו כן, אוגדה 99 מאבטחת את המסדרון והפעילות ההנדסית להקמה מחדש של הרציף הצף האמריקאי שהתנתק מהקרקעית ואוגדת עזה פועלת בצורה נקודתית אל מול מודיעין במרחב הפרמטר הביטחוני.

אלו כל ההיבטים של השלב הבא בלחימה.

מעבר רפיח

צה"ל ממשיך לאבטח את מעבר רפיח מצדו הפלסטיני ובשלב זה אין כל כוונה לרדד כוחות אלא לאחוז בכל המרחב כדי למנוע הגעה של מחבלים ואזרחים פלסטינים. "מדובר באחד מקלפי המיקוח המשמעותיים של ישראל מול חמאס", אמר גורם ביטחוני והוסיף, "בעבר אמרנו שנבחן כל דבר לגופו רק לא נוכחות של חמאס. ועדיין בכל מצב תהיה נוכחות של צה"ל. עוד מנוף לחץ על חמאס" כמו שזה נראה כרגע למרות הלחצים הבינלאומיים גם מקהיר המעבר יישאר כסוגיה כבדה למשא ומתן לשחרור חטופים.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל, עיבוד תמונה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/עיבוד תמונה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל לא חושף פעילות מנהרות בציר פילדלפי

בזמן שאוגדה 162 מתקדמת בתמרון לעומק רפיח אומנם בצורה איטית אך אפקטיבית ומפרקת תשתיות טרור, הורגת מחבלים וחושפת מחסני נשק יש התפתחויות באיתור פירים ומנהרות במרחב ציר פילדלפי אך בשלב הזה החליט הדרג המדיני לא לחשוף את מה שהתגלה כדי לא להביך את מצרים על מנת לא לפגוע בקשרי הביטחון. גורמי צבא, אמרו כי במצרים לא בהכרח הכירו את כל מה שקרה מתחת לגבול.

צה"ל נערך לשלב ג'

לפי הערכות של קצינים בפיקוד הדרום תוך מספר שבועות תסתיים הלחימה העצימה ברצועת עזה, ואז יידרש הרמטכ"ל לקיים הערכת מצב, לבחון את כלל פירוק הגדודים בזרוע הצבאית של חמאס, מרכזי הפיקוד והשליטה, תחום המנהרות ומחסני הנשק ולעבור לשלב ג' של המלחמה הכולל רידוד כוחות, הגדרת משימות חדשות ופשיטות ופעילות ממוקדת מהקרקע ומהאוויר תלוי מודיעין נגד התארגנויות טרור.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל, עיבוד תמונה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/עיבוד תמונה, צילום: דובר צה"ל

קרני הדילמה הישראלית-שיעית

עם רידוד הכוחות ברצועת עזה והמעבר לשלב ג', יידרש המטה הכללי של צה"ל באישור הדרג המדיני להחליט האם מעלים כוחות לגבול לבנון ונערכים לאפשרות של מלחמה במידה ולא יושג הסכם מדיני. מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין הצהיר היום כי כוחות הפיקוד ערוכים ומוכנים לפקודה. אז יעמדו על הפרק מספר תרחישים : הסדר מדיני שידחה מלחמה, הרחבה של המערכה המוגבלת, מתקפת מנע נגד חיזבאללה ואז מלחמה או הצהרה פומבית נגד חיזבאללה לבל ימשיכו פעיליו באש ואז ממגנה למתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully