וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על הארגון הפלסטיני גוב האריות

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 17:53

בהודעה מונה המשרד כמה אירועים של ירי של הארגון על כלי רכב ישראליים ב-2022, מקרה של ירי על כוחות צה"ל באפריל ועימותים של חברי הארגון עם הרשות שבמהלכם נהרגו גם אזרחים פלסטינים. בהודעה נאמר שארה"ב תמצה את הדין עם "כל מי שמאיים על השלום באזור", בלי קשר לזהותו

המבצע נגד גוב האריות בשכם: תיעוד מפעילות הלוחמים/דובר צה"ל

משרד החוץ של ארצות הברית הודיע היום (חמישי) על הטלת סנקציות על הארגון הפלסטיני גוב האריות. הארגון אחראי לכמה פיגועי ירי שארעו בעיקר בשנת 2022 באזור שכם.

בהודעת המשרד נאמר: "באוקטובר 2022, גוב האריות קיבל אחריות למספר אירועי ירי מרכב חולף באזור שכם. חברי הארגון פתחו בירי על כלי רכב ישראליים שנסעו סמוך להתנחלות אלון מורה, פצעו נהג מונית וגרמו נזק למכוניות. במתקפה נפרדת, כמה יריות נורו לעבר ההתנחלות הר ברכה. בספטמבר 2022, פעילי גוב האריות פצעו והרגו אזרחים פלסטינים במהלך עימותים בין לוחמים פלסטינים לבית כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית בשכם. באפריל 2024, התקשורת הפלסטינית דיווחה שפעילי גוב האריות ירו לעבר כוחות צה"ל בנשק קל במחסום ישראלי בשכם".

הנהגת ארגון הטרור גוב האריות 27 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27 א', תמונות גולשים
הנהגת ארגון הטרור גוב האריות 27 באוקטובר 2022/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א'

לדברי משרד החוץ האמריקני: "ארצות הברית מגנה את כל מעשי האלימות הנעשים בשטחים, בלי קשר לזהות מבצעיהם, ותשתמש בכל הכלים שלרשותה לחשוף ולמצות את הדין עם מי שמאיים על השלום והיציבות באזור זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully