וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט החברתי-כלכלי לא התכנס מאז דצמבר. השר וסרלאוף לרה"מ וסמוטריץ': "כנסו דיון דחוף על הצפון"

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 17:29

במכתב ששיגר לנתניהו ושר האוצר סמוטריץ' - העומד בראש הקבינט שלא התכנס כבר חצי שנה - טען וסרלאוף כי יש "לעמוד על הבעיות הנצברות כתוצאה מהלחימה ועל הפתרונות שעל הממשלה לייצר". הוא התריע: "תמונת המצב מדאיגה. התושבים תחת בטחוני חמור, חייבים פתרון מיידי"

שריפות בעמיעד/כב״ה צפון

ברקע ההסלמה בצפון, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, חבר עוצמה יהודית, דרש היום (חמישי) לכנס בדחיפות את הקבינט החברתי-כלכלי לדיון על המשבר בצפון.

למכתבו המלא של וסרלאוף

הקבינט החברתי כלכלי הוא הגוף האמון על מדיניות הממשלה בנושאים האזרחיים, בין השאר לאלו הנוגעים להשפעות הכלכליות והאזרחיות של המלחמה, והוא לא התכנס מאז חודש דצמבר אפילו לדיון אחד. במכתב ששיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', העומד בראש הקבינט החברתי כלכלי, וסרלאוף טוען כי הוא הפך "הפך דה-פקטו לפורום בלתי רלוונטי, כאשר ההחלטות השונות מתקבלות ללא שנערכים דיונים מקדימים עם השרים, והללו מגיעות כהחלטות חלוטות להצבעה בממשלה". הוא דורש במכתב לקיים דיון דחוף אשר יתמקד במצבם הקשה של תושבי קו העימות שלא פונו, ובצורך לפעול למתן פתרונות באופן מיידי.

לדברי וסרלאוף, אמנם המלחמה מתנהלת כבר שמונה חודשים, "והחירום הפך לשגרה", אך גם כי "הקשיים לא נגמרו, חלקם רק הולכים וגדלים, חלקים גדולים בצפונה של הארץ הפכו שוממים ללא כל מענה ממשלתי, ויש צורך דחוף לכנס דיון - לעמוד על הבעיות הרבות ההולכות ונצברות כתוצאה מהלחימה בגזרות השונות, לדון בהערכות הממשלה מהבחינה האזרחית נוכח ההסלמה ההולכת ומתרחבת, ועל הפתרונות שעל הממשלה לייצר".

יצחק וסרלאוף, השר לפיתוח הנגב והגליל 1. ראובן קסטרו
יצחק וסרלאוף, השר לפיתוח הנגב והגליל 1/ראובן קסטרו

וסרלאוף מתאר במכתב את פגישותיו עם ראשי רשויות, עם בעלי עסקים ועם תושבים, ומוסיף כי "תמונת המצב שקיבל הינה מדאיגה. יום-יום חיים התושבים תחת איום בטחוני חמור, ישנם מגבלות של פיקוד העורף, וחייבים לדון בצעדים מיידים ומשמעותיים לטובת אוכלוסייה זו".

חלק ניכר ממכתבו מוקדש לקשיים האזרחיים ביישובי קו העימות שלא פונו - חינוך, פרנסה, בריאות ועוד- "אוכלוסיה ציונית וחלוצית שאינה זוכה כמעט למענה מדינתי כלשהו". לדבריו, הצבא אוסר על השרים להגיע לחלק מיישובי קו העימות שלא פונו מסיבות ביטחוניות ועל כך התושבים אינם זוכים למענה המיידי והנדרש למצוקותיהם.

בסיום מכתבו דורש וסרלאוף דיון דחוף בקבינט החברתי כלכלי שיתמקד ב"כיצד ניתן לשמור על זכויות היסוד של התושבים, ולייצר תכנית למתן מענים דחופים לאוכלוסייה זו הנושאת בנטל ההתיישבות, ונשארת בחזית בגבולה הצפוני של מדינת ישראל". לדבריו, "ללא פעולה מהירה, המצב עלול להחמיר ולפגוע עוד יותר בתושבים החיים בקו האש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully