וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס: טעות חמורה של נתניהו לא לפגוש את ראש העיר קריית שמונה

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 19:40

יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין תוקף בחריפות את תפקוד הממשלה במלחמה ומתגעגע לדודו, השר דוד לוי, שהלך לעולמו השבוע. בראיון לסופ"ש שלו הוא אומר: "הצניעות, הענווה והממלכתיות הלכו לאיבוד בפוליטיקה הישראלית"

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס בריאיון לטל שלו בסופ"ש שלו/צילום סטילס: ראובן קסטרו

"היום, אחרי ה -7 באוקטובר ברור לכולם, לעם ולהנהגה שצריך מנהיגות שתביא לשינויים. אם נקבל עוד מאותו דבר לא נגיע לשום מקום. כדי לעשות את הדברים צריך מעשים לא רק דיבורים", כך הצהיר יו"ר השלטון המקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס, כשהתראיין ב"סופש שלו".

"הממשלה, הצבא ומשרד הביטחון כולם אחראים על ה-7 באוקטובר", הצהיר ביבס. "דרך אגב, גם חלק מאיתנו, כל אחד בתחומו. אין דבר כזה שהדברים הטובים זה אני והדברים הרעים אחרים. מה שטוב ומה שלא טוב גם אני. אותו דבר בממשלה. לכן לממשלה יש אחריות. אבל צריך לתת לממשלה, לצבא, למשרד הביטחון ולקבינט המלחמה להשלים את המשימה ולא לנסות תוך כדי מלחמה לשחק לידיים של האויב שלנו, לא סינוואר ולא השני".

"עכשיו קיבלנו את התשובה מחמאס שהם לא מקבלים את העסקה. כי הם מסתכלים ואומרים מה אני צריך להגיע לעסקה? כי הם אלה פורשים מהממשלה, אולי הממשלה תיפול, בוא נחכה לממשלה הבאה", התייחס ביבס לסירוב חמאס למתווה עסקת החטופים שהוצג. "אולי 6-8 חודשים, יש לנו חטופים, מערכת הביטחון, גם כלכלה להחזיר אותה. הדבר היחיד שצריך להתעסק בו עכשיו זה להשלים את המשימה הביטחונית, להשלים את השבת החטופים ולאחר מכן חשבון נפש, ועדות חקירה ואם צריך גם ללכת לבחירות יותר מאוחר".

ביבס המשיך להתייחס לוועדת חקירה בנושא ה-7 באוקטובר: "ועדה תקום, ירצו או לא ירצו. חובה שתקום ועדת חקירה ממלכתית, שתחקור את הכל: התנהלות הממשלה, התנהלות משרד הביטחון, הצבא, תחקור את הכל ותוציא מסקנות. רק מביקורת ניתן להיבנות. ומי שחושב שלא - טועה ומטעה וזה יקרה בסוף, אם רוצים ואם לא רוצים".

חיים ביבס. ראובן קסטרו
חיים ביבס/ראובן קסטרו

ביבס, אחיינו של השר לשעבר דוד לוי שהלך השבוע לעולמו. "ללא ספק הוא היה מנהיג פורץ דרך ששכב על הגדר ופתח את הדרך לבני הפריפריה, עיריות הפיתוח ועדות המזרח לשבור את תקרת הזכוכית. חסרים היום פולטיקאים בדמותו של דוד לוי. אדם נחרץ, עם עקרונות, עמידה ויושר אישי וציבורי. הממלכתיות שהייתה לו הלכה לאיבוד בשנים האחרונות בפוליטיקה הישראלית. הענווה שהייתה לו. מנהיג משכמו ומעלה. ישבתי איתו ודיברתי איתו, הייתה לו השפעה מאוד גדולה על זה שאני במערכת הפוליטית".

"השליחות הציבורית שלו דחפה אותי לשם ולא ללכת לעסקים. בבחירות 91 משפט אחד שהולך איתי - תדע שהמאבטחים לא שומרים על הדוד שלך שר החוץ, אלא על תפקיד. תמיד תזכור לאורך כל הדרך מאיפה באת ותשמור על מהמקום הזה. המשפט הזה מלווה אותי וזה מה שהלך לאיבוד בשנים האחרונות בפוליטיקה: הצניעות הענווה בפוליטיקה הישראלית הגיע הזמן לאחד פה את המדינה כי רק כך נוכל לשרוד".

הוא השווה את דודו, לוי, לפוליטיקאים של היום. "מה שעשה דוד לוי בתפיסת העולם החברתית, הכלכלי שלו. כל הכבוד, יסלחו לי כולם, יש להם עוד הרבה מה ללמוד. קצת צניעות לא הזיקה לאף אחד. דוד לוי היה בעצם שר הבינוי והשיכון האמיתי של ישראל שבאמת בנה במסגרת שיקום שכונות, בנייה לצעירים. הבדל של שמיים וארץ, היום אין את זה, זה לא קיים. כל אלה שמתיימרים, לכו לעבוד קודם כל. לכו תעשו את מה שצריך כי בסוף הדור הזה הציל את המדינה והוא צריך לקבל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חיים ביבס. ראובן קסטרו
חיים ביבס/ראובן קסטרו

ביבס הציע להעניק יותר סמכויות לשלטון המקומי: "בכל מקום שהממשלה מנסה לנהל זה לא מצליח, בכל מקום שהיא מנסה לנהל אותו היא נכשלת והיא לא נותנת לנו לנהל את הדברים. אחריות, כמו שכל מה שקורה בעיר עליי, לטוב ולרע. אותו דבר כל מה שקורה היום - הממשלה אחראית, מה שלא עובד היום הממשלה אחראית ומה שלא עובד צריך לתקן".

הוא התייחס גם לסערת חוק הגיוס: "אני מקיים הרבה שיחות עם המנהיגים בציבור החרדי, עם חברים. מחר, 50% מהם יכולים להתגייס אוטומטית. על הרעיון שיש כאלה עושים ותורמים ויש כאלה שלא, אם הכל כל כך טוב - לא היה 7 באוקטובר. אם הרעיון לייצר אלטרנטיבה יעשו שירות בשב"ס, בכיבוי אש, יעשות שירות אמיתי לא יחסי ציבור. שכל ילד יבין שכל אחד שמגיע לגיל 18 תורם לביטחון ישראל בפנים או בגבולוץ, אז יבינו שיש שיוויון בנטל. כל ניסיון לייצר תהליך כזה ואחר שיביאו למשהו עקום יביא את הציבור לצאת החוצה ודרך אגב זה לא רלוונטי לציבור שמאלני, ימני, מרכז, דתיים לא דתיים. כולם מבינים שצריך שיוויון בנטל. אי אפשר שרק צד אחד לוקח את הכל ולא כלום".

בתוך כך, ביבס, איש ליכוד, ציין כי קיים נתק בתקשורת בינו לבין נתניהו: "ראש הממשלה לא דיבר איתי מתחיל המלחמה. אני יודע לעבוד על המערכות, עובד מצוין עם שר הביטחון, שאר המשרדים. עובד מצויין עם אנשי משרד ראש הממשלה. אין לי פה ענין אם רה"מ בעצמו ידבר איתו הוא לא, פחות מעניין אותי הכבוד שלי ויותר מעניין אותי שדברים יעבדו".

הוא מתח ביקורת על התנהלות בכירי הליכוד: "המפלגה היא מפלגה דמוקרטית - עם מתפקדים. פעם היו שרים: מנחם בגין, שמיר, מודיעי ושרון. היום גימדו את כולם ובמקום להתעסק במהות מתעסקים דברים השוליים מסביב ולכן המערכת לא זזה".

חיים ביבס. ראובן קסטרו
חיים ביבס/ראובן קסטרו

אתמול, נתניהו סייר בקריית שמונה - אך לא הזמין את ראש העיר אביחי שטרן. ביבס טען כי מדובר ב"טעות חמורה".

"בסופו של דבר, עם כל הכבוד, כשגוף ממלכתי מגיע לרשות המקומית, כל נבחרי הציבור, כל המנהיגות צריכה להיות מוזמנת כולל ראש העיר. גם אם הוא לא שייך לקבוצה כזאת או אחרת זאת טעות חמורה. להביא זה צריך ללמד לקח - אתה מגיע למקום, תזמינו את האנשים, גם אם לא מוצא חן בעיניך מישהו, הוא לא חבר במפלגה שלך, או גם אם הוא חבר והוא לא איתך. אתה צריך להזמין, כי זה חלק מהתהליך. זה היתרון שלנו כשלטון המקומי שיודע לעבוד יחד, כי בסוף אנחנו מבינים, כי רק ביחד אנחנו משיגים את מה שאנחנו רוצים. גם פה , מה זה הדבר הזה? יש פה אירוע תזמינו את כולם, זו המנהיגות המקומי. הציבור של קריית שמונה בחר אותם. מחר בבוקר ירצו לשנות - ישנה וגם אז נצטרך להזמין את כולם".

ואתה אולי הגיע הזמן שתתמודד בפוליטיקה הארצית?
"כשיהיו בחירות נקבל החלטות. אני חושב שמי ישכול לתרום ברמה הלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully