וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת זוגו לשעבר של האנטר ביידן במשפטו: הוא עישן קראק כל 20 דקות

זואי קסטן, חברתו לשעבר של בנו של נשיא ארה"ב, סיפרה במשפטו על ההתמכרות שלו לסמים, שעומדת במרכז הפרשה: "הוא רצה לעשן ברגע שהתעורר". האנטר נאשם ששיקר כשטען בעת רכישת אקדח שהוא לא צורך סמים - עבירה שדינה עד 25 שנות מאסר

בת זוגו לשעבר של האנטר ביידן, בנו של נשיא ארצות הברית, העידה אתמול (רביעי) במשפטו כי הוא היה מעשן קראק "בכל 20 דקות בערך" בעת שנפגשו לראשונה. במהלך עדותה בפני חבר מושבעים, סיפרה זואי קסטן כי בנו של הנשיא היה נוהג למשוך כסף מזומן עבור רכישת סמים.

האנטר, בן 54, הוא הילד הראשון של נשיא אמריקני מכהן העומד לדין פלילי, והוא נאשם באחזקת כלי נשק בעת שימוש בסמים. המשפט מתקיים בדלוואר, והוא זוכה לתהודה רבה לאור התקרבותן של הבחירות לנשיאות ומאמציו של אביו לזכות בכהונה שנייה - וכן אל מול המשפטים הפליליים המתנהלים נגד המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

ביידן עומד לדין על כך ששיקר ביודעין במילוי טופס פדרלי לרכישת אקדח ותחמושת מחנות נשק בווילמינגטון ב-2018, כשטען בו שהוא אינו משתמש בסמים, ואז החזיק בו באופן בלתי-חוקי במשך 11 ימים. אם יורשע בכל שלושת הסעיפים הפדרליים בתיק, הוא עומד בפני עונש של עד 25 שנות מאסר.

התביעה מנסה להוכיח שהאנטר ביידן, שכתב ספר זיכרונות על התמכרותו לסמים, השתמש בקראק בזמן שקנה את הנשק. בנו של נשיא ארצות הברית מכחיש את העבירות המיוחסות לו, ועורכי דינו טוענים שהוא היה בשיקום בעת שרכש את הנשק.

התביעה צפויה לסיים את הצגת התיק היום, אחרי שתקרא לשישה עדים נוספים, כולל היילי ביידן, בת זוגו לשעבר של האנטר ואלמנתו של אחיו בו, כמו גם שוטרים במשטרת דלוואר, סוכן ברשות לאכיפת הסמים ומומחה פורנזי.

בין העדים הנוספים אתמול היה גורדון קליבלנד, עובד לשעבר בחנות הנשק שבה רכש ביידן את האקדח. הוא סיפר שהוא הפציר בו, ובכל שאר הלקוחות, למלא את הטופס "בכנות".

במהלך דברי הפתיחה מוקדם יותר השבוע, עורך דינו של ביידן, אייב לואל, אמר למושבעים כי האנטר רכש את האקדח באימפולסיביות בשל לחץ של המוכר, קליבלנד.

בעדותו, קליבלנד הודה במוניטין שלו כ"צייד לווייתנים" הידוע ביכולתו "למכור כל מה שיש לך", בעיקר אקדחים יקרים ואיכותיים.

עם זאת, הוא הכחיש שאי פעם ניסה לשכנע את ביידן לרכוש נשק, ולטענתו הוא נכנס לחנותו וחיפש מיוזמתו אקדח.

בין הנוכחים באולם בית המשפט הפדרלי הייתה אמו החורגת של האנטר, הגברת הראשונה ג'יל ביידן, שישבה מאחוריו בשורה הראשונה, יחד עם אשתו, מליסה כהן ביידן, וסוכן מהשירות החשאי. אביו הנשיא נמצא בצרפת לאירועים לציון 80 שנה לפלישה לנורמנדי

משפטו של האנטר ביידן, וושינגטון, 6.6.24. רויטרס
משפטו של האנטר ביידן, וושינגטון, 6.6.24/רויטרס

סוכנת ה-FBI אריקה ג'נסן, קסטן וגרושתו של ביידן, קתלין בוהל, העידו גם הן ביום השלישי של המשפט.

קסטן פירטה על התמכרותו של האנטר לסמים לאורך היחסים ביניהם. לדבריה, ביום הראשון שבו הם נפגעו ב"מועדון ג'נטלמים" בניו יורק בדצמבר 2017, שבו עבדה כרקדנית, הוא החל לעשן קראק "בתוך עשר דקות". לדבריה, היה זה דפוס חוזר לאורך יחסיהם בחדרי מלון יוקרתיים בניו יורק, ניו ג'רזי וקליפורניה.

היא אמרה שבנו של הנשיא "רצה לעשן ברגע שהתעורר". היא גם העידה שראתה אותו מעשן קראק במליבו, קליפורניה, במשך כמה ימים בספטמבר 2018, כחודש לפני שרכש את האקדח.

התביעה הציגה למושבעים תמונות של מקטרות עישון שצולמו בחדרים שבהם היא שהתה עם האנטר.

בת זוגתו של האנטר ביידו בבית המשפט, בווילמינגטון דלאוור, 6.6.24. רויטרס
בת זוגתו של האנטר ביידו בבית המשפט, בווילמינגטון דלאוור, 6.6.24/רויטרס

בוהל, שהייתה נשואה לביידן בין 1993 ל-2017 ויש לה שלוש בנות עמו, העידה כי נודע לה לראשונה על השימוש שלו בסמים ב-2015 לאחר שמצאה מקטרת קראק במאפרה.

היא גם אמרה שהוא "לא היה עצמו" כשהשתמש בסמים והיה הופך ל"קצר רוח". בתום נישואיהם העידה כי "הוא לא רצה ללכת לגמילה".

אבל כשנשאלה על ידי מר לואל אם ראתה את הנאשם משתמש בסמים בשנת 2018, היא אמרה: "לא".

סוכנת ה-FBI ג'נסן העידה על הודעות טקסט שנמצאו במחשב נייד שהשאיר ביידן בחנות תיקונים בדלאוור ומעולם לא הוחזר. יום לאחר רכישת האקדח הוא שלח הודעת טקסט לחברתו דאז, האלי ביידן - אלמנתו של אחיו המנוח, בו ביידן - כי הוא "ישן במכונית ומעשן". "הנה האמת שלי", הוסיף במסרון אחר.

משפט האנטר ביידן, בווילמינגטון דלאוור, 6.6.24. רויטרס
משפט האנטר ביידן, בווילמינגטון דלאוור, 6.6.24/רויטרס

עורכי דינו של ביידן הסבירו את הטקסטים בכך שטענו כי הלקוח שלהם שיקר כדי להימנע מלראות אותה.

היום צפוי חבר המושבעים לשמוע במהלך המשפט כיצד גם האלי ביידן התמכרה לקראק במהלך מערכת היחסים הקצרה שלה עם ביידן לאחר מותו של בעלה בו ב-2015.

היא לקחה את האקדח מהאנטר ביידן וזרקה אותו לפח במכולת 11 יום אחרי שקנה אותו, מחשש למעשיו עם הנשק.

המחשב הנייד שעמד במרכז העדות הפך לחומר נפץ פוליטי במהלך קמפיין הבחירות של 2020, לאחר שתמונות חושפניות של האנטר ביידן ומסרים על פעילותו העסקית הודלפו לתקשורת.

ג'ו ביידן טען אז כי מדובר בדיסאינפורמציה רוסית, אך המחשב הנייד אושר מאז כאמיתי על ידי ה-FBI. בני משפחת ביידן הכחישו כל עבירה בעסקים בחו"ל, שעומדים במוקד חקירת ההדחה הרפובליקנית המתמשכת.

האנטר ביידן עומד גם למשפט בקליפורניה, שיחל בספטמבר, באשמת אי תשלום מסים בסך 1.4 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully