וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת סלובקיה מתאושש מהירי: "השנאה של האופוזיציה הובילה לניסיון ההתנקשות"

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 12:20

בתגובה ראשונה לירי שכמעט גרם למותו, האשים רוברט פיצו את יריביו בליבוי "שנאה פוליטית" וסתר את ההערכה שהיורה היה "זאב בודד" - אך אמר כי הוא "סולח לו". הוא הזהיר כי אם הפילוג במדינה יימשך "יהיו עוד קורבנות", בעודו מתכנן לשוב לתפקיד כבר בסוף החודש

פינוי ראש ממשלת סלובקיה אחרי הירי/טלגרם

ראש ממשלת סלובקיה, רוברט פיצו, האשים אתמול (רביעי) את האופוזיציה במדינה בטיפוח "השנאה" שהובילה לניסיון ההתנקשות בו, בתגובה ראשונה מאז נפצע קשה בירי לפני שלושה שבועות.

פיצו, שנאבק על חייו לפני שמצבו התייצב, פרסם נאום מוקלט בפייסבוק לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי. הוא תיאר את היורה בו כ"פעיל של האופוזיציה הסלובקית, שליח של רוע ושנאה פוליטית שהאופוזיציה הכושלת והמתוסכלת פוליטית ליבתה לממדים בלתי ניתנים לשליטה".

"האופוזיציה תצטרך לחשוב על זה. אם זה יימשך כפי שזה עכשיו, הזוועה של 15 במאי, שכולכם זכיתם לראות כמעט בשידור חי, תימשך ויהיו עוד קורבנות", הוסיף בנאום בן 14 דקות שפרסם בפייסבוק.

פיצו, שנראה במצב טוב, הבטיח לחזור לתפקיד בסוף החודש או בתחילת יולי. הוא אמר שהוא "לא חש שנאה" כלפי התוקף שלו. "אני סולח לו", אמר, והוסיף כי אין בכוונתו לנקוט צעדים משפטיים נגד התוקף.
פיצו שנורה בבטנו בזמן שבירך את תומכיו בחודש שעבר בתום ישיבת ממשלה בעיירה הנדלובה, כ-140 ק"מ מצפון-מזרח לבירה ברטיסלבה.

ראש ממשלת סלובקיה רוברט פיצו בתגובה ראשונה לניסיון ההתנקשות בו, 5 ביוני 2024. רויטרס
"לא חש שנאה" כלפי היורה בו. פיצו, אתמול/רויטרס

משטרת סלובקיה זיהתה את החשוד כיוראי צ'ינטולה בן ה-71, גמלאי ומשורר חובב שביקר את מדיניותו של פיצו הפרו-רוסי, המפלגת את המדינה שבמרכז אירופה. הוא סתר את הערכת שר הפנים שלו כי היורה היה "זאב בודד" שעבר הקצנה לאחרונה בדעותיו.

בנוסף לכך, הוא שב על עמדותיו בנוגע למלחמתה של רוסיה באוקראינה ונושאים אחרים השונים המנוגדות למיינסטרים האירופי. מבקריו של פיצו, ששב לשלטון באוקטובר, מאשימים אותו בהחלשת הדמוקרטיה באמצעות פגיעה במערכת המשפט ועצמאות התקשורת.

אחרי הירי בו, שזעזע את סלובקיה ואת אירופה, עלו השערות אם המנהיג הפופוליסטי ירכך את דרכו המקטבת, אך נאומו אתמול לא הראה סימנים כאלו. הסקרים מראים כי מפלגתו, "סמר", ומפלגת והאופוזיציה העיקרית, "סלובקיה הפרוגרסיבית", נמצאות במרוץ צמוד לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי שיתקיימו בימים הקרובים ביבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully