וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-50 דקירות: מאסר עולם נגזר על יעקב בן אברהם, שהורשע ברצח אשתו יעל

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 10:37

ביהמ"ש המחוזי גזר היום את עונשו של בן אברהם, שרצח את אשתו בביתם בהרצליה לפני כשנתיים, לאחר שהביעה רצון להתגרש. בארגוני הנשים בירכו: "טוב שהצדק נעשה ושמפלצת האדם הזאת תינמק בכלא עד יומה האחרון"

העונש ליעקב בן אברהם שרצח את אשתו/ארז הראל

בית המשפט המחוזי ת"א-יפו גזר הבוקר (חמישי) מאסר עולם על יעקב בן אברהם שהורשע ברצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו יעל בן אברהם, בנובמבר 2022 בביתם בהרצליה. בנוסף, הטיל בית המשפט את הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק בסך 258 אלף שקלים לשתי בנותיהם.

מכתב האישום, שהגישה עורכת הדין רונית חסון מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), עולה כי לאחר שהתפתח בין בני הזוג ויכוח סביב חלוקת הרכוש המתוכננת לאחר שיתגרשו, לקח בן אברהם סכין ודקר את בת זוגו מעל 50 דקירות במקומות שונים בגופה, עד שהסכין נשברה. בעודה מדממת, ניסתה המנוחה להימלט מהסלון לכיוון דלת הכניסה לדירה, אז נטל בן אברהם סכין נוספת והמשיך לדקור ולחתוך אותה באמצעות הסכין השנייה, עד שהתמוטטה ונפלה בפתח הדירה. זאת, לעיני אנשים נוספים ושכן שקרא לנאשם לחדול ממעשיו, אך ללא הועיל. לאחר ביצוע הרצח, שטף הנאשם את שני הסכינים באמצעותם דקר את המנוחה.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, הקורבן, בן אברהם, בת 68 במותה, הביעה את רצונה להתגרש מבן אברהם, רצון שהיווה קרקע להירצחה. השניים היו נשואים במשך כ-35 שנים והתגוררו עם בתם. בתקופה שקדמה לרצח, התפתחו בין השניים מחלוקות סביב חלוקת הרכוש ביניהם לאחר הגירושין. עוד נכתב בכתב האישום כי ויכוח נוסף פרץ יום לפני המקרה, שבו אמרה הנרצחת כי היא חוזרת בה מהסכם חלוקת רכושם, ודרשה מבעלה שיעזוב את ביתם.

הגשת כתב אישום נגד יעקב בן אברהם המןאשם ברצח אשתו יעל בהרצליה  בימ"ש מחוזי ת"א,20 בנובמבר 2022. קרין שגיא
הגשת כתב אישום נגד יעקב בן אברהם המןאשם ברצח אשתו יעל בהרצליה בימ"ש מחוזי ת"א,20 בנובמבר 2022/קרין שגיא

הרצח בוצע בזמן שישבה יעל על כורסה בסלון. הבעל לקח סכין ודקר וחתך אותה במקומות שונים עד שהסכין נשברה, זאת בעוד היא מנסה להתגונן מפניו ושרטה אותו עד שציפורניה נשברו. משנשברה הסכין ובעודה מדממת, ניסתה יעל להימלט מהסלון לכיוון דלת הכניסה לדירה, אז נטל בן אברהם סכין נוספת והמשיך לדקור אותה עד שהתמוטטה ונפלה בפתח הדירה. על פי כתב האישום, בזמן שבן אברהם דקר את אשתו, יצא שכן שמתגורר סמוך לדירה וניסה לעצור את מעשיו, אך ללא הועיל. לאחר מכן, שטף בן אברהם את הסכינים שבהם השתמש, ומותה של יעל נקבע במקום.

בתם של בני הזוג נעצרה גם כן בחשד למעורבות ברצח, אך שוחררה ולא הוגש נגדה כתב אישום לאחר שהחשד נגדה נשלל. עו"ד חסון, שהגישה את כתב אישום, ציינה בבקשת המעצר כי "המנוחה נרצחה בדרך אכזרית, כשהמשיב דוקר וחותך אותה יותר מ-50 פעם והכל תוך מאבק וניסיון שלה להימלט ולהציל את חייה. ניסיונותיה של המנוחה לצאת את פתח הדירה ולהציל עצמה נתקלה בנחישות המשיב להמיתה, ששב ודקר אותה פעם אחר פעם, גם לאחר שכוחותיה לא עמדו לה והיא שכבה ללא תזוזה מתבוססת בדמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יעל בן אברהם. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
יעל בן אברהם/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

במהלך המשפט, הסתייגה הפרקליטות מחוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי שקבעה שהנאשם אינו כשיר לעמוד לדין. לאור כך, ביקשה הפרקליטות, לחקור את הפסיכיאטר בבית המשפט. בהמשך לבקשה זאת, הורה בית המשפט על מינוי ועדה של שלושה פסיכיאטרים שקבעו כי בן יעקב כשיר לעמוד לדין. לפני כשבועיים, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם ברצח בנסיבות מחמירות של אכזריות מיוחדת ובעבירה של שיבוש מהלכי משפט.

בית המשפט קבע שנסיבות מעשי הנאשם מובילות למסקנה שמדובר ברצח באכזריות מיוחדת תוך התעללות גופנית ונפשית גם יחד. בהחלטתם, התייחסו השופטים לאכזריות מעשיו של בן אברהם ולחומרה היתרה של רצח בתוך המשפחה, ובתוך כך רצח בנות זוג. השופט יוסי טופף אמר במעמד גזר הדין: "המקרה שלפנינו הוא דוגמא מצערת אחת מיני רבות לתופעת האלימות הפושעת בחברתנו של בעלים כלפי בנות זוגן".

הוארך מעצרם של יעקב בן אברהם ובתו לינוי בחשד לרצח אם המשפחה 02 בנובמבר 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הוארך מעצרם של יעקב בן אברהם ובתו לינוי בחשד לרצח אם המשפחה 02 בנובמבר 2022/אתר רשמי, דוברות המשטרה

עורכת הדין רונית חסון מפרקליטות מחוז תל אביב מסרה לאחר הדיון כי "בית המשפט העביר מסר כתופעה נפשעת של רצח נשים בבתיהן, המקום שאמור להיות מקום מבטחן ומבצרן מחייב ענישה מחמירה ביותר במטרה למגר את התופעה".


יו"ר נעמת, חגית פאר, הגיבה על גזר הדין ואמרה כי "טוב שהצדק נעשה ושמפלצת האדם הזאת תינמק בכלא עד יומה האחרון. האכזריות הבלתי נתפסת של הרצח כאשר הבת נמצאת בזירה, שומעת את זעקות המוות של אימא שלה - זה משהו שהדעת לא מסוגלת לתפוס".

  • עוד באותו נושא:
  • מאסר עולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully