וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט אהרן ברק התפטר מבית הדין בהאג: "טעמים אישיים-משפחתיים"

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 7:34

נשיא בית המשפט העליון בדימוס היה השופט שהצטרף אד-הוק מטעמה של מדינת ישראל לדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק. במכתב התפטרותו כתב: "אשמח להודות לכל השופטים וצוות בית המשפט על ההזדמנות שקיבלתי". הממשלה לא מחויבת למנות לו מחליף - אבל יש לה סיבה טובה לעשות זאת

בית הדין הבינלאומי בהג החליט לעצור את המבצע ברפיח/האו''ם

פרופ' אהרן ברק התפטר הערב (רביעי) מכהונתו כשופט מבית הדין בהאג. במכתב ההתפטרות שלו כתב כי התפטרותו מגיעה בעקבות טעמים אישיים-משפחתיים. "אני מיידע אתכם שהחלטתי להתפטר מתפקידי כשופט מבית הדין בינלאומי לצדק", כתב במכתב. "ההתפטרות מגיעה מטעמים משפחתיים אישיים, אשמח לנצל הזדמנות זאת כדי להודות לכל השופטים וצוות בית המשפט על ההזדמנות שקיבלתי".

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, היה השופט שהצטרף מטעמה של מדינת ישראל לדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. ברק מונה לתפקיד שופט לבקשת ממשלת ישראל בדצמבר האחרון והוא ישב גם בדיון האחרון שנערך לפני מספר שבועות בבית הדין.

הממשלה לא חייבת למנות מחליף לאהרן ברק. לדברי פרופ' רועי שיינדורף, לשעבר המשנה ליועמ"ש בתחום משפט בינלאומי, כדאי לממשלה למנות שופט במקום ברק, בשל העובדה כי לדרום אפריקה יש שופט מטעמה בהרכב.

פרופ' אהרן ברק התפטר מכהונתו כשופט אד הוק בהאג מסיבות משפחתיות 05 ביוני 2024. ללא, אתר רשמי
"אשמח לנצל הזדמנות זאת כדי להודות על ההזדמנות שקיבלתי". מכתב ההתפטרות המלא של פרופ' אהרון ברק/אתר רשמי, ללא

נשיא המדינה יצחק הרצוג, הודה לברק על שירותו בבית הדין הבינלאומי. "אני מבקש להודות לשופט אהרן ברק ששימש כשופט בבית הדין הבינלאומי בהאג במינוי של מדינת ישראל בתקופה כ"כ רגישה וחשובה לביטחוננו ועתידנו", אמר. "תרומתו והשפעתו הסגולית על עולם המשפט בישראל ובעולם הייתה בעלת חשיבות רבה מאד במערכה המשפטית כנגד מבקשי רעתנו. נמשיך לעמוד איתנים נגד הרשע, הצביעות ועלילות השקר המוטלות נגד מדינת ישראל וצה"ל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אהרן ברק בדיון בבית המשפט הבינ"ל בצדק בהאג לקראת החלטת הטביעה נגד ישראל. רויטרס, צילום מסך
רצח עם הוא יותר מאשר צמד מילים בשבילי". פרופ' אהרן ברק בבית המשפט הבינ"ל לצדק/צילום מסך, רויטרס

בחוות דעת היחיד שנתן במסגרת החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג, כתב פרופ' ברק כי "רצח עם הוא יותר מאשר צמד מילים בשבילי".

"הייתי ילד בן 5 כאשר, כחלק ממבצע ברברוסה, הצבא הגרמני כבש את עיר הולדתי קובנה שבליטא", הוא כותב, "בתוך כמה ימים, כמעט 30 אלף יהודים מקובנה נלקחו מבתיהם והושמו בגטו. זה היה כאילו נידונו למוות, ואנו מחכים להוצאה להורג", הוא ממשיך ומספר, "ב-26 באוקטובר 1941, כל היהודים בגטו קיבלו הוראה להיאסף בכיכר המרכזית, הידועה בשם 'כיכר הדמוקרטיה'. כ-9,000 יהודים נלקחו מהכיכר באותו יום, והוצאו להורג באש מכונות ירייה.

ברק הסביר בפירוט רב מדוע הוא מתנגד לדרישה להפסקה מיידית של הלחימה, ולהגדרה של מעשי ישראל בעזה כ"רצח עם", מושג שמייצג, לדבריו, "הרס מחושב, והתנהגות אנושית במופעה הגרוע ביותר". לדבריו "זו ההאשמה החמורה ביותר האפשרית, והיא ארוגה בחוויית חיי האישיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully