וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני פגיעת הכטב"מ סמוך לחורפיש, התריע ראש המועצה: "אנחנו בשגרה של פחד"

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 8:19

"אנחנו חווים מלחמה קשה בחורפיש - אין לנו ממ"דים בבתים", אמר ראש המועצה בריאיון לרדיו צפון 104.5fm. "יש לי קצינים שנלחמים בדרום, מה דומה בין חאן יונס לחורפיש? שם אין חשמל וגם פה אין. אם לא יהיה פתרון לתכנית החומש של הדרוזים, יהיו פה צעדים קיצוניים", הוסיף

בדרום הגולן. פגיעת כטב"מ.3ביוני 2024/ללא קרדיט

צה"ל דיווח הערב (רביעי) כי לפחות עשרה נפצעו מפגיעת כטב"מ סמוך למועצת חורפיש - ורק הבוקר התריע ראש המועצה אנואר עאמר, מפני המצב הקשה באזור: "אנחנו במהלך שמונה חודשים חווים מלחמה קשה מאוד בחורפיש וגם סביבה, התושבים שלי סובלים מאוד בגלל המלחמה הארורה הזו, ירי לא פוסק כל שעות היממה - בלילה, בבוקר ובצהרים".

בשיחה עם ליאת רון, ב-104.5fm, דיבר עאמר על המצב בכפר חורפיש השוכן קרוב לגבול הצפון ולא פונה. "בתחילת המלחמה הייתה ישיבת מועצה לגבי פינוי של חורפיש אבל הוחלט יחד עם פיקוד העורף לא לפנות את הכפר. ההחלטה הזו הביאה המון סבל לתושבים, מתחילת המלחמה ועד היום שום גורם ממשלתי מלבד שר הנגב והגליל שביקר אצלי, אף אחד לא ביקר, לא קיבלנו שום סיוע".

לדבריו של עאמר: "התושבים שלי ישנים במקלטים, אוכלים במקלטים, התלמידים לומדים במקלטים. רק לפני כמה ימים הייתה אזעקה בשעות הבוקר והתלמידים רצו עם המבחנים שלהם למקלט. אין לנו ממ"דים בתוך בתים, יש לנו גרעין בכפר הישן שמלא בזקנים בלי מקלטים, שכונות מלאות ללא ממ"דים, חלק מבתי הספר ללא ממ"דים, אנחנו בבעיה מאוד רצינית ולצערי הרב הייתה החלטה לבנות מקלטים מ-0 עד 2 ק"מ (מהגבול) - אמרתי להם שלא יכול להיות שבונים מקלטים במקומות שאין בהם בכלל אנשים".

פצועים מנפילת רקטה במגרש כדורגל בגליל העליון, ביניהם אחד באורח קשה 05 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פצועים מנפילת רקטה במגרש כדורגל בגליל העליון, ביניהם אחד באורח קשה 05 ביוני 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"בעקבות זה שלא פונינו אנחנו סובלים פי מיליון מכל מדינת ישראל, אנחנו חוטפים את כל הירי, כל הסבל, טראומות, הכלכלה אצלי גמורה, העסקים גמורים, מסעדות סגורות, בתי ספר בפחד שלא יפול משהו על בית הספר, טראומות אצל אנשים, ילדים מרטיבים במכנסיים - המצב הרווחתי על הפנים. בהתחלה המועצה כן נתנה מענה לכל האזרחים אבל אנחנו מתמוטטים, הגענו למצב שאין לנו כלום".

עוד טען: "אף אחד לא בא אלינו, אף אחד לא מסביר לנו כלום, וליבי עם כל המפונים אבל הם נמצאים בתל אביב או בטבריה - אני נמצא בחזית, אני חוטף כל יום וכל שעה. עשיתי ריצה קהילתית לזכרם של הנופלים במלחמה, באותו רגע של הריצה היה ירי, 4 כטב"מים נכנסו לכיוון הכפר, היו יירוטים, רסיסים בכל הכפר, מזל מאלוקים שאף אחד לא נפגע מרסיס אבל 4 אנשים נפגעו כי רצו ונפלו, ובתים נפגעו מרסיסים. אנחנו בשגרה של פחד".

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
פצועים מנפילת רקטה במגרש כדורגל בגליל העליון, ביניהם אחד באורח קשה 05 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פצועים מנפילת רקטה במגרש כדורגל בגליל העליון, ביניהם אחד באורח קשה 05 ביוני 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנוסף, התייחס עמאר גם לדיונים בממשלה סביב המלחמה בצפון: "בפגישה הראשונה אצל ראש הממשלה העליתי את מה שאנחנו חווים בכפר והוחלט שאנחנו נכנסים לתוך החלטת הממשלה של 'צפונה'. זה שלא התפנינו לא אומר שלא מגיע לנו. אני יודע שהולכת להיות עבודה במשרד הפנים בכל מה שקשור לצפון, אז לצערי אם לא יקרה הם צריכים לדעת שאנשים סובלים פה והם צריכים לתת תשובות".

לדבריו, "לא אישרו את תכנית החומש של הדרוזים, לא העבירו שקל אחד אפילו לדרוזים, אין תקציבים, אין כלום, גם לצפון, העבירו קצת ליישובים ואני לא קיבלתי כלום. למי אני שייך?! אני כועס כי התושבים שלי סובלים! יש לי קצינים שנלחמים כרגע בדרום, מה דומה בין חאן יונס לחורפיש? שם אין חשמל וגם פה אין. שאף אחד לא יחשוב שאנחנו אנשים שיכולים להקפיא אותנו להניח אותנו על הרף".

לסיום קרא: "אם לא יהיה פתרון גם לתכנית החומש של הדרוזים במיידי, יהיו פה צעדים מאוד קיצוניים כבר בשבוע הבא. היום הפורום יושב ואנחנו נקבל החלטות. אנחנו נעלה גם לירושלים ואנחנו יודעים לסגור כבישים ואנחנו נבקש את הבקשות שלנו. לא ניתן לאף אחד לא להתייחס אלינו בכבוד. אני מבקש מממשלת ישראל ומראש הממשלה - הוא נתן הנחיה למנכ"ל משרד האוצר ואמר לו לפתור את הבעיה בקשר לדרוזים גם מבחינת חומש וגם מבחינת תשלום מיידי של 300 מיליון שקל לדרוזים. זה ששר האוצר והמנכ"ל שלו לא מבצעים מה שראש הממשלה אומר אז ככה נראית המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully