וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות נפגעי 7 באוקטובר לנתניהו ולוין: הקימו בהקדם ועדת חקירה ממלכתית על המחדל

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 20:13

"על הוועדה יוטל לבחון לעומקם את הכשל הממשלתי, המדיני, הביטחוני, הצבאי והכשל בשירות הציבורי", דרשו במכתב המשפחות. לדבריהם, הוועדה תחקור את האירועים, התהליכים וההחלטות שהובילו לאסון הגדול ביותר. "מגיע לנו, מגיע לכל נפגעי המלחמה", אמר השר לשעבר ששכל את בנו

השר בני גנץ: "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם"/דוברות הזר בני גנץ

מכתב מיצוי הליכים נשלח היום (רביעי) אחר הצהריים לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר המשפטים, יריב לוין, בדרישה להקים בהקדם האפשרי ועדת חקירה ממלכתית - שתחקור את המחדל שהוביל לטבח 7 באוקטובר.

את המכתב הגיש עורך דין גלעד ברנע בשם יזהר שי, ראומה וגדי קדם, עינב צנגאוקר, אורי אפשטיין ואורלי ואמיר שושני - והוא מתאר את הצורך המיידי להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את האירועים, התהליכים וההחלטות שהובילו את מדינת ישראל לאסון הגדול ביותר בתולדותיה.

הכותבים דורשים לחקור את הדרג המדיני והצבאי ואת השירות הציבורי, כל מי שהיו להם נגיעה לתהליכים שהובילו למחדל ולאסון הנורא.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 24 בדצמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
"על הוועדה יוטל לבחון את הכשל הממשלתי, המדיני, הביטחוני, והצבאי"/פלאש 90, מרים אלסטר

"מחדל 7 באוקטובר מהווה מכלול של תהליכים ואירועים בעל חשיבות ציבורית עליונה אשר הנסיבות שהביאו להתרחשותו טעונות בירור פומבי ומתן דין וחשבון לאזרחי ותושבי ישראל והסקת מסקנות למען עתיד מדינת ישראל", נכתב.

"בירור המדיניות, התהליכים השונים, השיקולים, החלטות ודרך קבלתן, בתקופה שקדמה למחדל 7 באוקטובר, וכן בירור הגורמים והמחדלים המדיניים והצבאיים שהובילו למחדל, נדרש כאמור על מנת שאזרחי ישראל ידעו אל-נכון את הגורמים, אך לא פחות חשוב מכך, כדי להפיק את המסקנות האישיות והמערכתיות שיאפשרו להתמודד עם סיכוני העתיד, שלא פסו, וכן לגבש מדיניות סיוע ושיקום לנפגעים".

עוד צוין במכתב כי "על הוועדה יוטל לבחון לעומקם את הכשל הממשלתי, הכשל המדיני, הכשל הביטחוני,
הכשל הצבאי והכשל בשירות הציבורי ואת התנהלותם של כלל הגורמים השלטוניים האזרחיים והצבאיים לפני, במהלך ואחרי מחדל 7 באוקטובר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הרמטכ״ל בלב ג'באליה: "רוצים את החטופים חיים ובבית". 21 במאי 2024. דובר צה"ל
"מקווים שהממשלה תחליט באופן מיידי על הקמת ועדת חקירה"/דובר צה"ל

"כמי שנפגעו ישירות מהמחדל הנורא, אנחנו דורשים מראש הממשלה ומממשלת ישראל להקים ועדת חקירה ממלכתית ולחתור לחקר האמת", אמר יזהר שי, השר לשעבר ששכל את בנו ב-7 באוקטובר. "מגיע לנו, מגיע לכל נפגעי המלחמה והמחדל, מגיע לכל אזרחי ישראל, שתתבצע חקירה מקיפה, יעילה ויסודית, שהאמת כולה תצא לאור ושיוסקו המסקנות הלאומיות והאישיות, על מנת למנוע את האסון הבא ולהביא מזור, ולו חלקי, לנפגעים".

עוד אמר שי כי "אנחנו מקווים שהממשלה תחליט באופן מיידי על הקמת ועדת חקירה ממלכתית ותמנע מאתנו את הצורך לעתור לבית המשפט העליון בנושא זה. אנחנו מצפים מראש הממשלה לנהוג באחריות ובהוגנות, להימנע מתרגילים ומתכסיסי השהייה, ללכת בדרך הישר ולחתור להקמת ועדת חקירה ממלכתית באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully