וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל עופר וינטר אומר שהוא "עדיין" לא הולך לפוליטיקה. אבל ההצעות מימין כבר זורמות

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 19:12

לפי מקורות פוליטיים, אביגדור ליברמן הציע לתא"ל ששוחרר באחרונה מצה"ל מקום בישראל ביתנו. במקביל, בן גביר הציע לו להתמנות לניצב במשטרה. גם בליכוד מעריכים כי יקבל הצעה לשריון מראש הממשלה. מטעמו של וינטר לא נמסרה תגובה. ליברמן: לא היה ולא נברא

תא"ל במיל' וינטר על חמאס: "זה אויב? הם כמה פלסטינים מצו'קמקים"/ווינט

תא"ל עופר וינטר, הכוכב העולה של הציונות הדתית, נשא אמש נאום פומבי ראשון מאז שהרמטכל הרצי הלוי החליט לשחררו מצה"ל בהופעה באריאל ושלל, בינתיים, את הכניסה לפוליטיקה: "אני עדיין לא הולך לפוליטיקה אני עדיין לוחם של עם ישראל. אני עדיין על מדים". אבל את הדגש כדאי לשים על העדיין, מאחר שווינטר מסומן כסחורה פוליטית חמה בימין לקראת הבחירות הבאות, וכבר עכשיו, לפי המידע שבידי וואלה, ההצעות אליו זורמות.

לפי מקורות פוליטיים, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הציע באחרונה לוינטר להצטרף למפלגתו ולהתמודד ברשימתו לכנסת הבאה. וינטר שימש כמזכיר צבאי של ליברמן בעת כשכיהן כשר ביטחון, ובין השניים היו יחסי עבודה טובים. במקביל, יו"ר עוצמה יהודית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הציע לוינטר להתמנות כניצב במשטרה, ולפי אותם מקורות הפוליטיים גם שוקל להציע לו מקום בכיר במפלגתו. בנוסף, גם גורמים בליכוד מעריכים כי וינטר יקבל הצעה מראש הממשלה לשריון במפלגה או לחץ כבד להתמודד בפריימריז. בחודש שעבר, פורסם סקר בערוץ 14, ערוץ הבית, בתוכניתו של יעקב ברדוגו המקורב לראש הממשלה, שבחן את התמיכה במועמדותו של וינטר לתפקיד שר הביטחון מול השר המכהן יואב גלנט, בו הוא זכה לרוב גורף של 57%.

מטעמו של תא"ל וינטר לא נמסרה תגובה. מטעמו של ליברמן נמסר: "לא היה ולא נברא". בסביבת השר בן גביר מסרו כי הוא מעונין שוינטר יצטרף למשטרה וש"מקום ברשימה לא על הפרק".

עופר וינטר ושר הביטחון נפתלי בנט, 2019. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
בזמנו נחשב מקורב מאוד לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. עופר וינטר ונפתלי בנט/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מקורב לבנט וליברמן, הרמטכ"ל החליט שלא לקדמו

וינטר נחשב לסמל וכוכב עולה במגזר הדתי הלאומי מזה כעשור. הוא בוגר המכינה הקדם צבאית בעלי ששירת קרוב ל-35 שנה בצהל בתפקידי לחימה ופיקוד. במהלך מבצע צוק איתן, כשפיקד על חטיבת גבעתי, הוא פרסם "דף מפקד לקרב" לחיילי החטיבה, בו קרא להילחם באויב בשם האל והדת היהודית ועורר סערה ציבורית. בזמנו נחשב מקורב מאוד לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. בהמשך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה למנותו לתפקיד המזכיר הצבאי אך נכשל בשל התנגדות צהל. בהמשך, בסוף תקופת ליברמן במשרד הביטחון, מונה כמזכיר צבאי של שר הביטחון, והמשיך גם להיות מזכירו הצבאי של בנט, שהחליף את ליברמן במשרד בקריה.

בתחולת החודש המערכת הפוליטית געשה וסערה סביב החלטת הרמטכל הרצי הלוי שלא לקדמו בצה"ל, שעוררה זעם גדול בימין. גם ליברמן גינה את ההחלטה וכתב בx: "אני מכיר היטב את עופר וינטר, עוד מהתקופה בה שימש כמזכיר הצבאי שלי במהלך כהונתי כשר הביטחון. מדובר בקצין אמיץ, ערכי ועתיר זכויות. דבר אחד בטוח - לו היה אלוף פיקוד הדרום בשבעה באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully