וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הגיש תביעת לשון הרע נגד בן כספית, אורי משגב וגונן בן יצחק

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 17:21

הפרסומים שבגינם הגיש רה"מ את התביעה פורסמו ברשת, ומתייחסים למצבו הרפואי. בין היתר טען שפרסום לפיו חלה בסרטן הלבלב הינו שקר. לדבריו, השלושה פעלו בדרך שאינה "דרך לביקורת ציבורית או הבעת דעה", אלא כדי "לחבל". הוא דורש מהם פיצוי בגובה חצי מיליון שקלים

בנימין נתניהו נואם בדיון 40 חתימות/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (רביעי) תביעת לשון הרע נגד העיתונאים בן כספית ואורי משגב, והפעיל הפוליטי עו"ד גונן בן יצחק.

נתניהו, שמיוצג ע"י עו"ד אוריאל ניזרי, טוען כי השלושה הפיצו "מידע שקרי ומרושע נגד ראש הממשלה, אשר עניינו הצגת מצגי שווא בדבר מצבו הבריאותי, כל זאת תוך הפצת שקרים זדוניים, מרושעים וחמורים ביותר, אשר כוללים קביעות עובדתיות כגון: רה"מ חולה בסרטן הלבלב, אינו כשיר ועוד. דברים שהינם שקר וכזב. רה"מ הינו אדם בריא לחלוטין לגילו" - כך לפי לשון התביעה.

בן כספית, 1 בינואר 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
בן כספית/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו
אורי משגב מתארח ב"תיק טוק", יוני 2024. ראובן קסטרו
אורי משגב/ראובן קסטרו
דיון בתביעת לשון הרע של קריים מיניסטר נגד יאיר נתניהו. השלום, ת"א 29 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
עו"ד גונן בן יצחק/ראובן קסטרו

נתניהו הגיש את תביעתו לבית המשפט השלום ברמלה, והוא מבקש מהשלושה פיצוי בגובה חצי מיליון שקלים. עו"ד ניזרי מייצג גם את בנו יאיר נתניהו במספר תביעות לשון הרע והליכים משפטיים נוספים.

הפרסומים שבגינם נתניהו הגיש את התביעה פורסמו ברשתות החברתיות. כך למשל, בפוסט שפרסם עו"ד גונן בן יצחק ברשת X כתב: "מכתב פתוח לראש הממשלה נתניהו. בימים אלה עומדת ישראל באתגרים קשים ביותר, רובם פרי הזנחתך ומחדליך לאורך שנות שלטונך. מזה כשמונה חודשים מתנהלת מלחמה בכל הגבולות. מצופה כי האיש שעומד בראש הממשלה וקבינט המלחמה יהיה מסוגל לשאת בעול התפקיד. בזמן האחרון נפוצו שמועות על מצב בריאותך. בעקבות ביקורך אמש בבית החולים הדסה עין כרם, הועבר לי מידע לפיו טופלת בשל מחלת סרטן הלבלב בה לקית. אני מאחל לך בריאות, אולם ראוי כי האיש שעומד בראש המערכת יעמוד באומץ מול הציבור ויחשוף את מצבו האמיתי. אתה שולח את ילדינו למלחמה, ואם אכן אתה מטופל אונקולוגית, יש לכך השלכות כבדות משקל. בריאותך במובן הזה היא אינה עניין פרטי ואישי. תגלה לציבור את האמת על מצבך עכשיו.

וכן על פרסומים שונים של אורי משגב בפייסבוק, ועל מילים שכתב בן כספית בטורו ב"מעריב" שמפורסם גם בוואלה, לפיו עמירם לוין נפגש עם נתניהו על פי עדויות, הוא היה מזועזע. הוא אמר שבעקבות מה ששמע וראה בלשכה, נתניהו לא כשיר ואף מסוכן למדינה".

בנימין  נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
טען כי הפרסום לפיו לקה בסרטן הלבלב שקרי. הנתניהו/ראובן קסטרו

נתניהו טוען כי "הפרסומים אינם קשורים בשום צורה ודרך לביקורת ציבורית או הבעת דעה, אלא הינם שקרים זדוניים אשר נועדו לחבל ואף החלו לקבל הד ציבורי משל היו אמת ובחלק מהמקרים לכל הפחות העלו שאלות האם אמת בפרסום. בעוד לא ניתן בנסיבות שלא להגיש את כתב התביעה לאור חומרת הפרסומים והשפעתם כעת. לאור זאת, נולד הצורך הממשי להגיש את כתב התביעה כעת ובהקדם".

מוקדם יותר פרסם היום משגב בפייסבוק את הדברים הבאים: "יודעים מה נתניהו עשה אתמול כשהצפון בער וחמישה חטופים מתים נקברו? הגיש תביעה באמצעות העילוי המשפטי אוריאל חור נזרי נגדי ונגד חברי בן כספית וגונן יצחק. בנוגע לפרסומים שונים ביחס למצבו הבריאותי".

מעו"ד גונן בן יצחק נמסר: בעידן בו מדינת ישראל נמצאת בתוך אחד האתגרים הקשים בתולדותיה, עם הצפון בוער ותושביו במצוקה, נראה כי ראש הממשלה בחר להתמקד בנושאים החשובים באמת - הציוץ שלי, שקרא לו לחשוף פרטים על בריאותו. אולי התביעה שהגיש תגרום לו לעשות זאת. כי כמובן, מה יכול להיות חשוב יותר מלרדוף אישית אזרחים בעת שהמדינה צועדת לקראת אובדן שליטה? תודה לך, ראש הממשלה, שהזכרת לנו שוב כיצד סדר העדיפויות של ההנהגה צריך להיראות. המונים בצפון ישנו טוב יותר הלילה תוך כדי שהם יודעים שאתה רודף ומנסה להשתיק אחר כותבים ועיתונאים במקום להתמקד בפתרון המשברים האמיתיים שמסתערים עלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully