וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצמה יהודית: לא נצביע עם הקואליציה עד שרה"מ יציג את טיוטת ההסכם

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 14:03

הסיעה הודיעה כי אינה מחויבת למשמעת קואליציונות לאור העובדה שנתניהו "מסתיר את טיוטת ההסכם עם חמאס, הכוללת סעיף של סיום המלחמה". בתחילת השבוע כינה בן גביר את העסקה "מופקרת", זאת למרות שהודה כי לא נחשף לטיוטה שלה

"אם נתניהו ימשיך להוביל עסקה - נפרק את הממשלה"/לשכת השר איתמר בן גביר

סיעת עוצמה יהודית פרסמה היום (רביעי) הודעה לפיה היא לא מחויבת למשמעת קואליציונית. "לאור העובדה שראש הממשלה מסתיר את טיוטת ההסכם עם חמאס, הכוללת סעיף של סיום המלחמה, עוצמה יהודית תצביע לפי צו מצפונה ולא תהיה מחויבת לעמדת הקואליציה בהצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יפסיק להסתיר את טיוטת ההסכם", נמסר.

במוצאי שבת הודיע ראש הסיעה איתמר בן גביר כי הוא מתנגד למתווה שהוצע לעסקת החטופים, ואף איים לפרק על כך את הממשלה. הוא כינה אותה "עסקה מופקרת", זאת למרות שהודה כי לא נחשף לטיוטה שנמצאת בידי ראש הממשלה.

השר איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
"הסיעה לא תהיה מחוייבת לעמדת הקואליציה". בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

גם יו"ר הציונות הדתית והשר בצלאל סמוטריץ' התנגד לעסקה, ואיים לפרק את הממשלה אם תאושר. לדבריו, מדובר ב"הצעה מסוכנת" לאור כך שהיא מאפשרת לטענתו את סיום המלחמה "ללא השמדת חמאס והשבת כל החטופים".

העסקה לשחרור החטופים משבי חמאס בעזה הוצגה בפומבי בסוף שבוע שעבר על ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. לאחר הצגתה טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בינה להצעה הישראלית קיימים "פערים משמעותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully