וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחבל, הרגת אנשים": החל משפטו של אדם שאיים על נתניהו בעקבות חיסוני הקורונה

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 11:57

מאז שהוגש כתב האישום נגדו, עברה כמעט שנה. בפוסט בו איים על רה"מ, האשים אותו בהידרדרות בבריאותה של אמו עקב חיסון קורונה שקיבלה: "תכין את עצמך לעונש, לא תברח ממני". בחקירתו הכחיש שאיים. הסנגוריה הציבורית: "מדובר בצעיר נורמטיבי שהביע את דעתו בשל מצבה של אמו"

בווידאו: נתניהו ואדלשטיין התחסנו נגד קורונה/צילום: ניב אהרונסון ולע"מ, עריכה: עמית שמחה

הסחבת בבית המשפט נותנת את אותותיה גם בתיקים שקשורים לסוגיות הנוגעות לגבולות חופש הביטוי. ציוץ ברשת X מסוף שנת 2022, שפורש על ידי המשטרה כאיום על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונגד מפרסמו הוגש כתב אישום - יידון בבית המשפט רק בסוף חודש.

מדובר בפוסט שכתב מ' בתגובה לחשבון של נתניהו: "גם אתה מחבל אל תשכח שאתה הרגת וחיסלת הרבה אנשים עם החיסון קוביד 19 וכאן אתה מודה שהפכת את ישראל למעבדה של פייזר ואמא שלי עוברת גיהנום בגללך בגלל הרעל החיסון, תכין את עצמך לעונש, אתה יודע טוב מאד שאתה לא יכול לברוח ממני".

בעקבות התגובה מ' נקרא לחקירה במשטרה בתחילת שנת 2023. בחקירה אמר: "אני התכוונתי שביבי נתניהו לא יכול לברוח ממני, והפירוש של זה, שאני יכול להראות לו את כל המסמכים הדרושים בנוגע לחיסונים של פייזר ולמה החיסונים האלה יכולים לגרום. שכתבתי תכין את עצמך לעונש התכוונתי שאלוהים ייתן לו את העונש. אני לא יכול לעשות שום דבר אבל הוא יכול".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון הראשון לנגיף הקורונה בבית החולים שיבא. 19 בדצמבר 2020. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מקבל את החיסון הראשון לנגיף הקורונה בבית החולים שיבא, דצמבר 2020/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בעקבות כך הוגש נגדו כתב אישום בסוף שנת 2023. מינוי סנגור מטעם הסנגוריה הציבורית נעשה רק בחודש מרץ השנה, והתיק כאמור יפתח בסוף החודש.

עו"ד ספיר הולנדר זיקרי מהסניגוריה הציבורית מסרה לוואלה: "מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי. בעקבות הידרדרות במצבה הרפואי של אמו, שלטענתו נגרם לה מחיסון הקורנה, הוא הגיב לציוץ של ראש הממשלה. לא הייתה לו כל כוונה לאיים על ראש הממשלה ומתוכן הציוצים ומחקירתו אנו סבורים שלא מתגלה עבירת איומים ושדבריו חוסים תחת חופש הביטוי. מצער מאוד שהתביעה הזדרזה להגיש כתב אישום נגד צעיר נורמטיבי שרק הביע את דעתו ברשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully