וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקפה על שגרירות ארה"ב בלבנון: מאבטח נפצע מירי של אזרח סורי

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 10:59

צבא לבנון אמר כי כוחותיו השיבו באש לעבר החמוש, שנפצע, נעצר והועבר לבית חולים. מקור ביטחוני אמר כי אחד מאנשי האבטחה של המתחם המאובטח היטב נפצע בתקרית החריגה

הירי על שגרירות ארה"ב בביירות/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אזרח סורי פתח היום (רביעי) באש לעבר שגרירות ארצות הברית בלבנון - כך הודיע צבא לבנון, שהוסיף כי כוחותיו השיבו באש לעברו ופצעו אותו. הוא נעצר והועבר לטיפול בבית חולים, והצבא חוקר את הרקע לתקיפה החריגה, שאירעה בעיצומו של העימות בין ישראל לחיזבאללה המאיים להתפתח למלחמה כוללת בלבנון.

מקור ביטחוני אמר לרויטרס כי אחד מאנשי האבטחה של השגרירות נפצע בהתקפה. השגרירות האמריקנית אמרה ש"ירי מנשק קל" דווח בסמוך לכניסה למבנה בסביבות השעה 8:34, והוסיפה כי המבנה והצוות הדיפלומטי בטוחים. בעקבות הירי, הצבא הלבנוני שלח כוחות נוספים לאזור השגרירות.

כוחות מצבא לבנון בסמוך לשגרירות ארצות הברית בעקבות ירי לעברה, 5 ביוני 2024. רויטרס
כוחות מצבא לבנון בסמוך לשגרירות ארצות הברית בעקבות הירי, היום/רויטרס

השגרירות שוכנת מצפון לביירות, באזור מאובטח ביותר הכולל מחסומים רבים לאורך הכביש המוביל אליה. היא הועברה לשם בעקבות פיגוע התאבדות בשגרירות ב-1983, שבו נהרגו יותר מ-60 בני אדם.

בספטמבר דווח על אש שנפתחה בסמוך לשגרירות, ללא נפגעים. חודש לאחר מכן, עשרות מפגינים התגודדו מחוץ לשגרירות כדי למחות נגד המלחמה בעזה, והם פוזרו בידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully