וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחף נמשך: גם סלובניה הכירה במדינה פלסטינית

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 9:02

52 חברי פרלמנט הצביעו בעד ההצעה של הממשלה, בעוד שהיתר לא היו נוכחים בהצבעה. סלובניה מצטרפת כעת לספרד, אירלנד ונורבגיה שהכירו בחודש שעבר רשמית במדינה פלסטינית בעקבות המלחמה בעזה. "מסר של תקווה ושלום"

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

סלובניה הכירה אמש (שלישי) במדינה פלסטינית לאחר שהפרלמנט שלה הצביע ברוב מוחץ בעד המהלך, בהמשך לצעדיהן האחרונים של שלוש מדינות אירופיות נוספות.

ממשלת סלובניה אישרה בשבוע שעבר הצעה להכיר במדינה פלסטינית, ושלחה את ההצעה לאישור סופי של הפרלמנט, שהיה דרוש כדי שההחלטה תיכנס לתוקף. 52 הצביעו בעד בעד ואף אחד לא נגד הכרה בפרלמנט בן 90 המושבים. שאר המחוקקים לא נכחו בהצבעה.

"אנשי פלסטין היקרים, ההחלטה הסופית של סלובניה היום היא מסר של תקווה ושלום", כתבה שרת החוץ של סלובניה, טניה פאג'ון, בפוסט ב-X. "אנחנו מאמינים שרק פתרון שתי המדינות יכול להוביל לשלום בר-קיימא במזרח התיכון. סלובניה תמשיך לפעול ללא לאות למען ביטחונם של שני העמים, הפלסטינים והישראלים".

החלטתה של סלובניה התקבלה ימים ספורים לאחר שספרד, נורבגיה ואירלנד הכירו במדינה פלסטינית, צעד שזכה לגינוי מצד ישראל.

קודם לכן, רק שבע חברות באיחוד האירופי בן 27 המדינות הכירו רשמית במדינה פלסטינית. חמש מהן הן מדינות לשעבר מהגוש המזרחי שהכריזו על הכרה ב-1988, וכך גם קפריסין, לפני שהצטרפה לאיחוד האירופי. ההכרה של שבדיה הגיעה בשנת 2014.

דיון בפרלמנט של סלובניה על הכרה במדינה פלסטינית, 4 ביוני 2024. רויטרס
הדיון בפרלמנט הסלובני על הכרה במדינה פלסטינית, אתמול/רויטרס

"התחלנו לדבר עם בעלות בריתנו על ההכרה בפלסטין בפברואר השנה", אמר ראש הממשלה רוברט גולוב למחוקקים לפני ההצבעה, שהייתה פורמלית בעיקר לאור הרוב של הנוח של הקואליציה. "בזמנו ההערכה הייתה שהזמן עדיין לא בשל. הזהרנו שלנו, לאירופה, יש חובה לפעול".

גולוב הזכיר גם את עצמאותה של סלובניה מיוגוסלביה לשעבר ב-1991 במהלך דבריו לפרלמנט. "אנחנו הסלובנים חלמנו על הזכות הזו במשך אלף שנה. קיבלנו אותה לפני 33 שנה", אמר גולוב. "לצערי, העם הפלסטיני עדיין לא קיבל את הזכות הזו".

מפלגת האופוזיציה הגדולה בסלובניה, המפלגה הדמוקרטית הסלובנית, התנגדה להכרה במדינה פלסטינית. מפלגת הימין דרשה לקיים משאל עם בנושא שיעכב את ההצבעה, אך היא משכה את ההצעה אתמול.

סלובניה החלה לראשונה בתהליך ההכרה במדינה פלסטינית בתחילת מאי, אך אמרה כי היא תמתין עד שהמצב במלחמה המתמשכת בין ישראל לחמאס בעזה ישתפר. גולוב הסביר כי הוא האיץ את התהליך בתגובה להתקפות האחרונות של ישראל על רפיח.

יותר מ-140 מדינות מכירות במדינה פלסטינית - יותר משני שלישים מחברות האו"ם - אך כדי שהיא תהפוך לחברה רשמית עליה לקבל את אישור מועצת הביטחון, שם ארצות הברית מחזיקה בזכות וטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully