וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות אחרונה להוכיח שנסראללה אינו ראש הממשלה

ד"ר יואב הלר

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 2:36

השריפות שהשתוללו בצפון העידו על התקיעות האסטרטגית החמורה שאליה נקלעה המדינה. יש שני מהלכים מידיים שיוכלו לסדוק את הקיפאון, אבל לא די בכך: נתניהו, וגם יריביו הפוליטיים מימין ומשמאל, יידרשו לוויתורים אמיצים

שריפות בעמיעד/כב״ה צפון

התמונות הקשות שהגיעו בימים האחרונים מהצפון הן ביטוי למצב שנמשך כבר כמה חודשים, אך כעת הולך ומחריף - אנחנו בתקיעות אסטרטגית קשה שם. חייבים היפוך אסטרטגי.

אבל כדי ליצור את התנאים המתאימים לכך, יש לבצע שני מהלכים מיידיים:

הראשון: לחתור לעסקה בעזה. מדובר בעסקה בעייתית, אבל אנחנו מתמודדים עם ברירות רעות ודילמות הכרחיות. חייבים להעביר לצפון את מרכז הכובד של הלחימה.

השני: לקחת שליטה מלאה על המצב בצפון - לסמן לקהילה הבינלאומית את דרישותנו הברורות לגבי השינוי הדרמטי שנדרש כדי למנוע מלחמה כוללת. לתת לכך זמן מוגבל מאוד, שבמהלכו נערוך הכנות אחרונות ליציאה למתקפה, כולל הכנת העורף הישראלי. חשוב להבהיר שפנינו לא למלחמה, אבל אם דרישותינו לא ייענו, לבנון תיפגע באופן חסר תקדים.

שריפה שנגרמה מהתלקחות שיירי טיל פטריוט, יעיר ביריה, 5 ביוני 2024. דוד כהן, פלאש 90
שריפה שנגרמה מהתלקחות שיירי טיל פטריוט, יעיר ביריה, 5 ביוני 2024/פלאש 90, דוד כהן

שתי הפעולות הללו כשלעצמן דורשות מהמערכת הפוליטית שלנו הכרעות ואומץ. מנהיגות פירושה גם ברירה בין חלופות, כולל כאלו שמשפיעות עליך כמנהיג. מנתניהו נדרש האומץ לסכן את הרכב הממשלה ועתידו הפוליטי. יהיה עליו לבחור: עסקה ומוכנות לאומית למלחמה בצפון, או הממשלה בהרכבה הנוכחי. לא יהיה גם וגם.

גנץ, לפיד, גולן, ליברמן וסער, מצידם, יידרשו להבין שאין שורת רווח כפולה. זה או עסקה בעזה שתכלול את שחרור החטופים והפניית המבט צפונה, או הפלה מיידית של נתניהו. לא יהיה גם וגם.

פרקטית, בעקבות קבלת תנאי העסקה, סמוטריץ' ובן גביר יפרשו (זכותם להתנגד). יש להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, כולל חלוקת תיקים מחודשת, שנוסף על העסקה ועל הטיפול בסוגיית לבנון תגבש תוכנית הבראה כלכלית אמיתית; תוכנית לשיקום הצפון במקביל לדרום; תחוקק חוק גיוס בהסכמה רחבה ככל האפשר ותסמן לעם שימים מאתגרים לפנינו, אבל אין דבר שלא נוכל לו כשאנחנו מאוחדים.

נוסף על כך, יש לקבוע תאריך מוסכם לבחירות - סמוך למאי 2025 - כדי לסמן מצד אחד יציבות, ומצד אחר, לקיחת אחריות כוללת ורצון להתחיל בנייה מחדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ד הימין הממלכתי גדעון סער. ללא, אתר רשמי
זה או עסקה בעזה והפניית המבט צפונה, או הפלה מיידית של נתניהו. ליברמן, לפיד וסער/אתר רשמי, ללא

זו קריאה אחרונה למנהיגים להתרומם לגודל השעה. להביט בעיניים של תושבי הצפון, ולומר להם: עד כאן ההפקרות. מכאן אנחנו מנהלים את העסק, לא נסראללה.

הכותב הוא יו"ר תנועת הרבעון הרביעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully