וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סל הקליטה לחוזרים משבי חמאס: מענק הסתגלות, קצבה חודשית וטיפול רפואי מלא

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 23:30

לפי ההצעה, התשלום החודשי לפדויי שבי, שעומד על 1,395 שקלים, יועלה ל-3,300. בנוסף, הם יהיו זכאים למענק הסתגלות חד-פעמי של 50,000 שקלים חדשים, ולכל הזכויות שלהן זכאי נכה צה"ל או נפגע פעולות איבה בנכות של 50%. כמו כן, יוענק להם טיפול רפואי מלא במשך 3 שנים

נחיתת מסוק החטופים/דובר צה"ל

אושר סופית במליאת הכנסת: תוספת של 2,000 ש"ח לקצבה החודשית של החטופים שחזרו משבי חמאס, לצדת זכאות מלאה לכל הזכויות הניתנות לנכה בעל דרגת נכות נפשית בשיעור של 50%. בנוסף, יזכו השבויים שחזרו למענק הסתגלות בסך 50,000 ש"ח, תו נכה לשנה ומימון טיפול רפואי מלא ל-3 שנים.

15 חברי כנסת תמכו היום (שלישי) בהצעת החוק הממשלתית, ללא מתנגדים או נמנעים. על פי החוק - ראשית, התשלום החודשי לפדויי שבי, שכיום עומד על 1,395 שקלים, יועלה ל-3,300. לאחר מכן, מי שהוכר כפדוי שבי לאחר ה-7 באוקטובר יהיה זכאי למענק הסתגלות חד-פעמי של 50,000 שקלים חדשים. לבסוף, מי שנחטף באותה השבת והוכר כפדוי שבי יהיה זכאי לכל הזכויות שלהן זכאי נכה צה"ל או נפגע פעולות איבה שנקבעה לו דרגת נכות של 50% בשל הפרעה בתר-חבלתית ולמימון טיפול רפואי למשך 36 חודשים.

כמו כן, החוק קובע כי כמענה לצרכים הרפואיים הייחודיים של חטופי השבעה באוקטובר, הוחלט על מימון הטיפול הרפואי בהם שאינו נכלל בסל הבריאות או בביטוח הרפואי בהשתתפות המדינה (גם בתחלואה שהיא מעבר לנכות המוכרת).

תמונות חטופים נתלו מחוץ לחנות במרכז מסחרי במודיעין. 5 בנובמבר 2023. ביני אשכנזי
תמונות חטופים נתלו מחוץ לחנות במרכז מסחרי במודיעין. 5 בנובמבר 2023/ביני אשכנזי

"תיקון זה מוצע לבקשת מנהלת החטופים ובתיאום איתה. בהקשר זה יצוין כי רבים מהחטופים איבדו בני משפחה, קרובים וחברים, קרובים של חלקם נחטפו וחלקם עדיין חטופים ומוחזקים כבני ערובה, רבים מהם איבדו את ביתם ומנועים מלשוב ליישובם בשל הימשכות הלחימה", נכתב בחוק. "לפיכך, עם שחרורם הם נאלצים להתמודד, לצד הקשיים הנפשיים הנובעים מהחטיפה ומההחזקה כבני ערובה, גם עם האובדן הקשה מנשוא של יקיריהם, עם חטיפת קרוביהם ששבו או שעדיין מוחזקים בעזה וגם עם מעבר לסביבת מגורים אחרת, בדרך כלל זמנית. מדובר בנסיבות מורכבות וקשות הדורשות משאבים נפשיים לא מבוטלים וצורך בתמיכה רפואית, נפשית וכלכלית, וזאת באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully