וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל מנע מבצע לשחרור חטופים בשיפא? צה"ל: "טענות שקריות"

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 23:04

בצה"ל הגיבו לדיווחים לפיהם הטענות כי הרמטכ"ל מנע בתחילת המלחמה מבצע לשחרור חטופים בבית החולים שיפא. "טענות שקריות ומשוללות כל יסוד. הרמטכ"ל אישר מבצעי חילוץ חטופים תוך לקיחת סיכונים אחראיים, וכאשר התנאים המבצעיים אפשרו זאת"

קויק: הרמטכ"ל עם לוחמי מילואים בצפון/דובר צה"ל

דובר צה"ל הבהיר הערב (שלישי), בהמשך לדיווחים לפיהם הרמטכ"ל מנע בתחילת המלחמה מבצע לשחרור חטופים בבית החולים שיפא, כי מדובר בטענות שקריות וחסרות שחר. "מדובר ברעיון מבצעי שלא היה בעל היתכנות מבצעית או מודיעינית למימוש, שכן לא היה מידע על הימצאות חטופים בבית החולים. באם היה מידע כזה, אז התוכנית הייתה מתקדמת לכדי מימוש. המבצע כפי שהוצג היה מביא להרג חטופים ולפגיעה בבטחון כוחותינו", נמסר.

"הרמטכ"ל הנחה את הכוחות להמשיך ולהחזיק בתוכנית לפשיטה מהים על בית החולים שיפא למקרה שיגיע מודיעין שיאפשר את מימוש התוכנית, דבר שלא קרה. הטענות כי הרמטכ"ל הסתיר מבצע לשחרור חטופים מהדרג המדיני שקריות ומשוללות כל יסוד. בכל הזדמנות במהלך המלחמה שהיה מודיעין המאפשר תכנון מבצעי לחילוץ חטופים, הנושא הוצג לפרטי פרטים במאות שעות לרמטכ"ל וכשהיה בשל לכדי ביצוע הוא אושר והוצג לדרג מדיני. הרמטכ"ל אישר מבצעי חילוץ חטופים תוך לקיחת סיכונים אחראיים, וכאשר התנאים המבצעיים אפשרו זאת".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, 5 במאי 2024. צילום: ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
הרמטכ"ל הרצי הלוי/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו

ההודעה החריגה של דובר צה"ל מגיעה לאחר שבמהלך היום פורסמו ידיעות שמצטטות ספר חדש בשם "בעל הבית" מאת עדו נורדן, קצין ששירת ב"בור" בקריה והיה חשוף למידע בזמן אמת, ובו נטען כי בצה"ל תוכנן מבצע גדול לחלץ חטופים בשבוע הראשון למלחמה, אולם הרמטכ"ל הרצי הלוי הכריע שלא להוציא אותו לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully