וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר סופית: יום אחדות לאומי לקידום הלכידות בחברה הישראלית ובעם היהודי

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 21:35

לפי הצעת החוק הממשלתית, יקבע יום אחדות לציון וקידום הלכידות החברתית והערבות ההדדית בחברה הישראלית ובעם היהודי בארץ ובתפוצות. תשעה חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. יום האחדות יתקיים מדי שנה ביום א' בסיוון, ויצוין בין השאר, בממשלה ובבית הנשיא

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק יום האחדות, התשפ"ד-2024. לפי הצעת החוק הממשלתית, אליה מוזגו הצעות פרטיות של חברי הכנסת אברהם בצלאל ומיכאל ביטון, יקבע יום אחדות לציון וקידום הלכידות החברתית והערבות ההדדית בחברה הישראלית ובעם היהודי בארץ ובתפוצות. תשעה חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

לפי החוק, יום האחדות יתקיים מדי שנה ביום א' בסיוון, ויצוין בין השאר, בממשלה, בבית הנשיא, בכנסת, במערכת החינוך, בפעילות המשרד לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, בצה"ל, ברשויות המקומיות בפעילות מטעם יחידות הנוער, ובפעילות מסגרות החינוך הבלתי פורמלי ובמכינות הקדם-צבאיות - אם יבחרו לעשות כן. מוצע כי הפעולות לציון יום האחדות ימומנו מתקציב משרד החינוך כפי שיקבע בחוק התקציב השנתי.

חניכי מכינות ב"עצרת למען אחדות ישראל״, ירושלים, 23 במרץ 2023. רוני כנפו
חניכי מכינות ב"עצרת למען אחדות ישראל״, ירושלים, 23 במרץ 2023/רוני כנפו

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מגוון התרבויות, הקהילות והזהויות המרכיבות את מדינת ישראל הוא חלק מיופייה. עם זאת, מגוון זה עלול לעורר מחלוקות ופירוד. ישנו צורך גובר בקירוב לבבות ובחיבור בין אוכלוסיות, מגזרים וקבוצות שונות, ובכלל זה צורך בעידוד לשמירה הדוקה על שלמותה וחוסנה של חברה מרובת פנים ודעות זו. ערך האחדות הוא ערך עליון בחברה מתוקנת בכלל ובחברה הישראלית בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully