וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת דיון קבינט המלחמה, גנץ סייר בגליל המערבי: "האתגר האופרטיבי הגדול ביותר הוא בצפון"

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 19:05

יו"ר המחנה הממלכתי, שביקר יחד עם השר איזנקוט בגליל המערבי, הצהיר כי "אסור לאבד שנה נוספת", בין אם פתרון המצב יגיע דרך הסדרה - או הסלמה ביטחונית. "זה לא יהיה קל, זה יגבה מחירים", טען. בדבריו, שלח חיצי ביקורת לנתניהו: "הוא היה צריך להיות פה היום"

העימות של נציגי משפחות עם מנהלת הסיעה/יקי אדמקר

השרים וחברי קבינט המלחמה, בני גנץ וגדי איזנקוט, סיירו היום (שלישי) בגליל המערבי. "אני נמצא כאן בסיור בצפון ואני מנהל מאבק כבר חודשים בממשלה, עם ראש הממשלה ועם כולם, שעד ה-1 לספטמבר נסיים פה את המלאכה ונוכל להתחיל משהו אחר. זה יעבור או דרך הסדרה, או דרך הסלמה, אבל אי אפשר לאבד פה שנה נוספת", הצהיר השר גנץ.

"האמת, הוא היה צריך להיות פה היום", ביקר גנץ את נתניהו בדבריו, ברקע שריפות הענק שהשתוללו אמש והלילה ברחבי הצפון עקב נפילות יירוטים. "מי שמריח את אבק השריפה, מי ששומע את זעקת התושבים, מי שמדבר עם המנהיגות המקומית - יכול להוביל. האתגר האופרטיבי הגדול ביותר היום הוא בזירה הצפונית ובצפון המדינה, והאתגר המוסרי הגדול ביותר נמצא בדרום, ברצועת עזה. לכן, לצד הלחימה, הדבר הנכון בעת הזו הוא להחזיר את החטופים, לפעול להחזרת תושבי הצפון בביטחון הביתה, להחזיר את מדינת ישראל למסלול. זה לא יהיה קל, זה יגבה מחירים, זה יכאב, אבל זה הדבר הנכון".

השר איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
השר איתמר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סירב לאשר את השתתפותו של נציב כבאות והצלה בדיון החירום של קבינט המלחמה שמתכנס הערב ודורש לקיים דיון בקבינט המדיני ביטחוני המורחב "שמהותו תהיה שינוי המשוואה במניעת השריפות הבאות והעברת האש ללבנון", נמסר בהודעת השר, "במקום לעסוק בכיבוי השריפות בישראל, צריך למנוע אותן מראש ולהעביר את האש ללבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully