וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שנחשף בוואלה: נחתמה עסקה לרכישת טייסת F-35 שלישית

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 18:20

3 מיליארד דולר: על פי הערכה, זה הסכום שיעלו 25 מטוסי F-35, לפי העסקה לרכישת טייסת שלישית, שנחתמה בין הממשל הישראלי לאמריקני. אספקת המטוסים לצה"ל תחל בשנת 2028

בווידאו: תיעוד של הפלת שני מל"טים איראנים בידי מטוסי "האדיר"/צילום: דובר צה"ל

משרד הביטחון חתם עם הממשל האמריקני על עסקת רכש הטייסת השלישית של מטוס ה"אדיר" (F35), שתיקלט בצה"ל - כך חשף היום (שלישי) משרד הביטחון. משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב חתמה לפני זמן קצר על ההסכם לרכש הטייסת, השלישית במספר, לחיל האוויר הישראלי.

העסקה תכלול 25 מטוסים, מתוצרת חברת לוקהיד מרטין. עם השלמה, יורחב צי מטוסי החמקן המתקדמים בעולם, שמפעיל חיל האוויר הישראלי, ל-75. אספקת המטוסים לצה"ל תחל בשנת 2028 בקצב של שלושה עד חמישה מטוסים בשנה.

היקף העסקה מוערך בכ-3 מיליארד דולר מכספי הסיוע האמריקני. במסגרת ההסכם המקורי בין הממשלים התחייבו יצרנית המטוס, לוקהיד מרטין ויצרנית המנועים, פראט אנד וויטני, לשתף חברות ישראליות בייצור מטוסי ה-F35 הנמכרים למדינות המצטיידות.

רכש הפלטפורמות הינו חלק ממהלך רחב היקף, שמקדם משרד הביטחון יחד עם צה"ל בשנתיים האחרונות לחיזוק יכולותיו ובניין כוחו של צה"ל אל מול איומים קיימים ועתידיים, לרבות במעגל שלישי.

משרד הביטחון חתם עם הממשל האמריקני על עסקת רכש הטייסת השלישית של מטוס ה"אדיר" (F35), שתיקלט בצה״ל. דובר צה"ל
משרד הביטחון חתם עם הממשל האמריקני על עסקת רכש הטייסת השלישית של מטוס ה"אדיר" (F35), שתיקלט בצה״ל/דובר צה"ל

"עסקת רכש הטייסת השלישית של מטוס האדיר, המצטרפת לשורותיו של חיל האוויר הישראלי, מהווה המחשה נוספת לעוצמתה של הברית האסטרטגית בין ארה"ב לישראל ולהשפעותיה הנרחבות בזירות קרובות ורחוקות", מסר שר הביטחון יואב גלנט. "בזמנים בהם יש מבין יריבינו מי שמייחלים להחלשתו של הקשר העמוק עם בת-בריתנו הגדולה ביותר, מקבלים קשרינו הביטחוניים והאסטרטגיים עם ארצות הברית חיזוק משמעותי המהווה מסר מהדהד לכל אויבינו באיזור. תודתי והערכתי לעמיתינו במשרד ההגנה ובממשל האמריקני כולו, על הבטחתו של נדבך נוסף בביסוס יתרונה האיכותי של מדינת ישראל".

"חתימת העסקה מסכמת תהליך רכש שאושר ע"י שר הביטחון, הותנע על ידי משרד הביטחון וצה"ל לפני המלחמה והואץ במהלכה. עסקת האדיר ועסקאות נוספות שאנו מקדמים בימים אלה, יסייעו להבטיח את המשך התעצמות צה"ל וחיל האוויר ומוכנותו לאתגרים הרב-זירתיים, גם בשנים הבאות", מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אייל זמיר. "העסקה תסייע גם לחברות ישראליות להשתתף בייצור המטוס ובכך תתמוך את הכלכלה ותעודד יצירת מקומות עבודה נוספים בישראל. אנו מודים לממשל האמריקני, שאת נציגיו הבכירים פגשנו בשבוע שעבר בוושינגטון, על תמיכתו בצרכיה הביטחוניים של מדינת ישראל ועל שימור יתרונה האיכותי והטכנולוגי לשנים קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully