וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטין ידאג לכולם": אזרח רוסי התנגד לעליית יהודים להר הבית - ותקף שוטר

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 17:18

"חכה שתגיע לרוסיה, אני אשחט אותך", אמר מוראד יישיב, מתאגרף במקצועו, לשוטר לאחר שעורר את חשדו כשהתנגד לעליית היהודים להר. אחר כך, חבט בשוטר בפניו וזה איבד את הכרתו - בהמשך ניסה להמשיך להכותו אולם כוחות נוספים שהיו במקום תספו אותו

הפרקליטות הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד מוראד יישיב, אזרח רוסיה בן 30 ומתאגרף במקצועו שמואשם בתקיפת שוטר, פציעה ובאיומים - זאת לאחר שתקף שוטר באלימות קשה בחודש מאי האחרון, לאחר שביקר בהר הבית והתנגד לעליית יהודים לשם.

לפי כתב האישום, בשעות הצהריים ב-27 במאי, הגיע יישיב לרחבת המסגדים בהר הבית והבחין בקבוצת תיירים יהודים שמסיירים בהר, אחד מהשוטרים שאבטח את הקבוצה הבחין בנאשם לוטש מבטים לעברה ועורר את חשדו, משפנה לעברו וביקש לברר את פשר מעשיו הגיב הנאשם ואמר כי ידוע לו שהכניסה להר מותרת רק למוסלמים והוסיף כי יש להוציא את היהודים מהמתחם.

מתפללים בהר הבית. רוני כנפו, אתר רשמי
מתפללים בהר הבית/אתר רשמי, רוני כנפו

בתגובה לאמירה זו ומחשש להפרת שלום הציבור ביקש השוטר מיישיב להתלוות אליו אל מחוץ למתחם ושם ערך חיפוש בחפציו. בשלב מסוים, הסתובב הנאשם לעבר השוטר והחל לאיים עליו "חכה שתגיע לרוסיה, נטפל בך שם", בתגובה, תפס השוטר את הנאשם בחולצתו ושאל אותו "מה אמרת" וזה המשיך לאיים: "פוטין ידאג לכולם ואני אדאג לשחוט אותך".

אחרי חילופי הדברים, החל יישיב להכות את השוטר בעוצמה רבה, באמצעות מכת אגרוף אחת לראשו שגרמה לנפילתו ארצה ולאיבוד הכרה, בעודו מוטל על הקרקע ניסה ישייב להמשיך להכותו בפניו אך שוטרים שהבחינו במתרחש נחלצו לעזרת חברם והשתלטו על התוקף שניסה לנגוח ולתקוף אותם.

יהודים עלו להר הבית בתשעה באב, 27 ביולי 2023. נתנאל מלכותיה, TPS
יהודים עלו להר הבית בתשעה באב, 27 ביולי 2023/TPS, נתנאל מלכותיה

האלימות מצד ישייב נמשכה גם במהלך מעצרו, בעודו שוהה בבית המעצר ביצעו השוטרים חיפוש גופני במהלכו צעק הנאשם "אללה אכבר, מוחמד ראסול אללה" והמשיך לאיים "רצחתי יהודים באוקראינה וברוסיה, וגם שירתתי בצבא ואני הולך לעשות את זה גם פה. כל הרוסים יבואו להרוג אתכם בארץ".

בפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרו עד תום ההליכים ומציינים כי קיימת מסוכנות רבה הנשקפת מצידו באם ישוחרר נוכח הכשרתו רבת השנים באגרוף ובקרב מגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully