וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: דוגמנית מקסיקנית האשימה את האליטה בקניבליזם - ונעלמה

9.6.2024 / 0:04

סיפור היעלמותה המסתורי של דוגמנית על מקסיקנית שהאשימה את האליטה באכילת בני אדם ממשיך לעורר הרבה רעש במקסיקו, גם 15 שנה מאז שתועדה בפעם האחרונה מטיחה האשמות באנשי האליטה, במשטרה, במשפחת המלוכה ובדיסני

הדוגמנית צעקה ברחוב שהאליטה אוכלת בני אדם - ונעלמה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המקרה המטריד של דוגמנית העל המקסיקנית, גבריאלה ריקו חימנס, ממשיך להעסיק חובבי תיאוריות קונספירציה ברשת - גם 15 שנים לאחר שתועדה בפעם האחרונה. האישה, אז בת 21, נעלמה ב-2009 לאחר שתיעוד שלה מתפרצת על המשטרה וצועקת שהאליטה "טורפת בני אדם" פורסם ברשת והפך לויראלי. היא נראית בסרטון משחררת האשמות פרועות על שורה של אנשים רבי עוצמה ונעצרת. מאז מעצרה, נעלמו עקבותיה.

המקרה של הדוגמנית צף מחדש בפודקאסט "מקסיקו לא מוסברת" (Mexico Unexplained), הזמין להאזנה ב-Apple Podcasts, בו מספרים על הספקולציות לגבי גורלה של הצעירה. התקרית אירעה מחוץ לבית מלון יוקרתי בעיר מונטריי, נואבו לאון, שבצפון־מזרח מקסיקו, שם נראו אנשים חוגגים. היא יצאה מהמלון לבושה בחולצה קרועה והחלה במהירות להטיח האשמות כלפי משפחת המלוכה, דיסני ואחד האנשים העשירים והחזקים ביותר במקסיקו. מהר מאוד היא משכה אליה קהל. היא החלה להאשים את אנשי האליטה בכך שהם חיים בבסיסים תת קרקעיים, גונבים ילדים - ואוכלים בשר אדם.

דיווח חדשותי על מעצרה, ששודר למחרת, עדיין מסתובב ברשת ומציף תיאוריות חסרות בסיס על הדברים שאמרה והעובדה שעקבותיה נעלמו מאז. "רציתי את החופש שלי. מונטריי שחררה אותי אבל זה עלה לי בהרבה עבודה קשה", נשמעת חימנס צועקת בסרטון שזעזע את המדינה, "הייתי במקסיקו סיטי שנה וארבעה חודשים. כל זה התחיל באמצע 2001. אני בקושי זוכרת". חימנס מתחננת לחירותה וטוענת שהיא מוחזקת בניגוד לרצונה.

היא גם מעלה טענות על רצח, תוך שהיא מפילה כמה שמות גדולים בדרך. "הם היו צעירים וחזקים, והם הרגו אותם. דפקתי על דלתות - כל מה שרציתי זה את החופש שלי. אני רוצה את החופש שלי," היא צועקת ונראית במצוקה. "קרלוס סלים דומיט ידע על זה. אני רוצה את החופש שלי", היא אומרת ומתייחסת לבנו של קרלוס סלים חילו, איש עסקים מקסיקני ממוצא לבנוני שדורג כאדם השני בעושרו בעולם אחרי ביל גייטס עד שנת 2015. בין היתר הוא הבעלים של טלמקס (Telmex) - חברת התקשורת המקסיקנית הענקית שמפעילה כ-90% מקווי הטלפון במדינה.

בשלב הזה המשטרה מגיעה לזירת האירוע וזה רק מכעיס יותר את חימנס: "תעזבו אותי בשקט", היא צועקת, כששוטרי מונטריי מקיפים אותה, "כבר לקחו אותי לתחנת המשטרה, ושם אמרו לי שהם לא יודעים כלום!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים. GettyImages
המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים/GettyImages

"הם לקחו אותי לבית החולים", היא מוסיפה, לפני שהיא מצביעה על אחד השוטרים. "אתה! אתה היית שם! הרגת את מוריניו!' היא מכריזה. חואן קמילו מוריניו הוא חבר בית הנבחרים של מקסיקו לשעבר שהיה שר הפנים בקבינט של נשיא מקסיקו דאז, פליפה קלדרון. הוא היה פוליטיקאי בכיר במפלגת הפעולה הלאומית, שהוביל את המאבק נגד קרטלי הסמים במקסיקו לפני מותו בטרם עת בהתרסקות מטוס ב-2008. המטוס הממשלתי התרסק סמוך לצומת פסאו דה לה רפורמה בנסיבות מסתוריות, באותה עיר שבה טענה חימנס ששהתה במשך 16 החודשים האחרונים. כל תשעת האנשים שהיו על הטיסה, כמו גם שבעה על הקרקע, מתו. מוריניו היה בן 37 במותו.

"הם אמרו לי את מי הם הרגו? מלכת אנגליה? מלכת גרמניה? האם הם הרגו את הנסיכות ואת מיקי מאוס? זה היה גם הוא!", חימנס צועקת בחוסר הגיון ומצביעה על שוטר אחר, "האנשים שמהם אתה מגיע הם משוגעים! הם הרגו הרבה אנשים. מוות לבני אדם מהסוג הזה! לך מפה!". זה הרגע שבו ההאשמות נעשו מטרידות במיוחד: "הם אכלו בני אדם! מגעיל! הם אכלו בני אדם! לא הייתי מודעת לכלום. לרציחות כן, אבל הם אכלו בני אדם! בני אנוש! הם מריחים כמו בשר אדם!'.

צפו בתיעוד המלא:

חואן קמילו מוריניו, פוליטיקאי מקסיקני בכיר שנהרג בהתרסקות מטוס. Horacio Santos, צילום מסך
חואן קמילו מוריניו, פוליטיקאי מקסיקני בכיר שנהרג בהתרסקות מטוס/צילום מסך, Horacio Santos

בשלב הזה אחת השוטרות ניגשת אליה. זה מלחיץ את חימנס והיא ממשיכה לצעוק: "את לא הולכת לקחת אותי עד שהעניין הזה יתברר! כבר לקחת אותי לשם! תנו לי ללכת!". חימנס נאבקת בשוטרת שלוקחת אותה לרכב משוריין ומשם מועברת למעצר.

בתקשורת המקומית דווח כי לאחר מעצרה היא נשלחה למרכז הפסיכיאטרי של בואנוס איירס - שם אמרו שהיא תישאר במקום ללא הגבלת זמן עד שתקבל את העזרה לה היא זקוקה. מאז אף אחד לא יודע מה עלה בגורלה.

לא ברור גם האם בנו של סלים אכן היה קשור לחימנס בצורה כזו או אחרת, אחרי שזו אמרה: "הכל התחיל ב-2001 ומי שיודע את האמת על מה שבאמת קרה שם הוא קרלוס סלים דומיט". אביו של סלים דומיט - שלעתים קרובות מואשם בהיותו חלק מהאליטה המקסיקנית שמסוגלת להשפיע על פוליטיקאים מקומיים - מעולם לא הגיב בפומבי על המקרה ואין שום ראייה שההאשמות הפרועות שלה הנוגעות לבנו נכונות.

תיאוריות ספקולציות נוספות צצו כשסטודנטית למשפטים טענה שנתקלה באישה המבולבלת במעצרה וזו סיפרה לה שכולנו מתים ושהם שם מסתובבים בינינו, עד שאנשים הגיעו לקחת אותה בלי לספק הסברים. למחרת הסטונדטית שאלה מה עלה בגורלה של האישה המסתורית ובמשטרה אמרו לה שהם לא מכירים אחת כזאת. כל זכר לחימנס, מלבד הסרטון של מעצרה, לא קיים.

ב-DailyMail פנו לגורמים רשמיים במונטריי לקבלת מידע נוסף, מכיוון שהמקרה ממשיך להטריד את חובבי הספקולציות יותר מעשור לאחר מכן, אולם לא התקבלה תגובה. התקרית התרחשה ב-4 באוגוסט 2009 ואם חימנס מסתובבת חופשי או עדיין בחיים, היא אמורה להיות באמצע שנות ה-30 לחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully