וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת השחיתות בתל אביב מתרחבת: עובדי עיריית רחובות ואשקלון נלקחו לחקירה

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 16:46

עובדי עיריית רחובות ואשקלון נכחו ככל הנראה בפרשיית השחיתות החמורה בעיריית תל אביב. המעורבים בפרשה נחקרים בחשד למעורבות בשוחד לשם זכייה במכרזים עירוניים, וזאת במעורבות של משפחות פשע יהודיות וערביות

בעקבות התפתחות בחקירת החשד לשחיתות בעיריית תל אביב, חוקרי להב 433 פשטו הבוקר (שלישי) גם על עיריית רחובות ועיכבו עובדים לחקירה. מעיריית רחובות נמסר: "הנושא נמצא בחקירה של המשטרה". לפני כשבועיים, נחשפה לראשונה פרשת שחיתות חמורה בעיריית תל אביב: 13 מעורבים, בהם עובדים באגף התברואה בעירייה, נחקרים במטה יחידת להב 433 בחשד למעורבות שוחד על מנת לזכות במכרזים עירוניים, וזאת במעורבות של משפחות פשע יהודיות וערביות.

על פי החשד, עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים למחלקת התברואה בעירייה, פעלו לקידום טובתם האישית, בין היתר במתן שוחד וטובות הנאה, בתמורה לזכייה במכרזים ושיתופי פעולה עירוניים. כמו כן, נחשד שאותן חברות ניקיון הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים וגרפו לכיסם עשרות מיליונים. 13 החשודים נחקרים בשעה זו, ובהמשך יחליטו החוקרים אם לבקש את הארכת מעצרם בבית המשפט השלום בראשון לציון.

בנין עיריית תל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
פרשת שחיתות חמורה וחשד לשוחד. בניין עיריית תל אביב/ראובן קסטרו

בין העצורים עד כה בפרשה, משה כהן, בן 66 מאור יהודה, מוטי מנשירוב, בן 23 מגן יבנה, שלום בן-דוד, בן 59 מגבעתיים - סגן מנהל באגף תברואה בעיריית תל אביב, זאב ביתאן, בן 62 מתל אביב ורומן יאגודייב, בן 49 מאשדוד.

שלום בן דוד, אחד החשודים שנעצרו, נעצר ב-2012 בחשד ששיתף פעולה עם ארגון פשיעה תוך שימוש במידע שהיה ברשותו מתוקף תפקידו. באותה תקופה שימש באותו תפקיד, ולאחר שלא הורשע שב אליו ולא קודם מאז.

בעקבות ההתפתחות באירועים הוציא מנכ"ל עיריית רחובות מאיר דהן מכתב לעובדות ולעובדים: "הבוקר הופתענו כולנו כאשר הגיעו לבניין העירייה חוקרי משטרה מצוידים בצווים וביקשו לבצע פעולות חקירה שונות ואף עיכבו לחקירה מספר עובדים. מיד עם היוודע הדבר הוריתי לשתף פעולה עם המשטרה ולהציג לחוקרים כל מידע שיבקשו.

זהו יום קשה ומטלטל לעובדי העירייה ולמנהליה. אני רוצה לחזק את ידכם ולקוות יחד איתכם כי בסופו של דבר יתברר לכולם שהבדיקה תסתיים בלא כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully