וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי מילואים הוקפצו שוב למלחמה - ומותחים ביקורת: "שוכחים שיש חיים בצד השני"

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 9:13

בעקבות גיוס נוסף לטובת הלחימה בעזה, אנשי מילואים רבים נקראו בהתראה קצרה לשוב לשדה הקרב. זאת, ללא שום הענקת סיוע למשפחתם בעורף, שנאלצת שוב להסתדר בלעדיהם: "נשים הפכו להיות חד הוריות, הילדים עם חרדת נטישה". מפקדי החטיבות התריעו על בעיית מוטיבציה בשל השחיקה

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

לוחמים ומפקדים במילואים מאוגדת עזה מותחים ביקורת על התנהלות תכנון כוח האדם בצה"ל, והשחיקה בפועל לאורך חודשי המלחמה. אחת הדוגמאות לכך נתנה בשבוע שעבר, כשחיילים בשירות מילואים פעיל באוגדת עזה קיבלו הודעה שמגייסים אותם לכמעט חודשיים ביום ראשון השבוע. "מדאיג שככה צה"ל מתנהג בחיפזון. אין תכנון? אין מבט קדימה? שכחו שאוגדת עזה צריכה עוד כוחות? זה נראה ממש לא מקצועי".

חייל מילואים נוסף התבטא בנושא על רקע ההחלטה ואמר, "איך הם מרשים לעצמם להקפיץ מילואימניקים ככה בהתראה כזו קצרה, כשהם כבר 8 חודשים בתוך המלחמה? הם התחייבו על תאריך סיום. אחר כך דחו. שוב הקדימו. רמת האמינות והאמון נמוכים. חיילי מילואים לא יכולים לנהל ככה חיים, משפחה, עבודה ולימודים. שוכחים שיש אנשים עם חיים בצד השני".

פעילות אוגדת המילואים 252 ברצועת עזה, 8 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חיילי מילואים ברצועת עזה, בנובמבר/דובר צה"ל

הוא הוסיף, "יש נשים בבית שפשוט לא מסתדרות ואין להן תמיכה בכלל. עשרות אלפי נשים הפכו לחד הוריות לתקופה והן אמורות להסתדר לבד, עם ילדים עם חרדת נטישה, ולתחזק משרה מלאה בנוסף". חיילי מילואים נוספים מתחו ביקורת על צמרת הצבא, שלא הקימה מוקד מיוחד לעזרה למשפחות המילואים, שיתמכו בהן, וכך החיילים בשטח יוכלו להיות רגועים יותר שיש מי שדואג למשפחותיהם. זאת, במיוחד נוכח העבודה שהם רוצים להאריך את משך המילואים.

לוואלה נודע כי חלק ממפקדי החטיבות התריעו בשיחה עם מפקדים בפיקוד הדרום כי תהיה בעיית מוטיבציה בגדודים בגלל השחיקה והעורף המשפחתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אחר רצף אימונים - חטיבות המילואים 2 ו-679 ממשיכות למשימות ברצועת עזה.24 באפריל 2024. דובר צה"ל
"שוכחים שיש חיים בצד שני". אנשי מילואים באימונים/דובר צה"ל

תגובת דובר צה"ל: "הכוחות זומנו בצו 8 בזמן קצר בשל הלחימה העצימה בגזרות השונות ובהתאם הערכת המצב המבצעית. אנו מצרים על זמן ההתרעה הקצר ופועלים על מנת לצמצם ככל שניתן את הפגיעה בפרט ולייצר יציבות, ודאות ומענה למשרתים. צה"ל מוקיר ומעריך את משרתי המילואים הפועלים לילות כימים למען ביטחון מדינת ישראל".

גורם צבאי רשמי מסר: "מפקדי החטיבה קיבלו פקודת התראה להיתכנות זימון כוחות המילואים, והתקיים עמם שיח שוטף ושקוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully