וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לאמיר קטאר: עליך להשתמש בכל האמצעים כדי לגרום לחמאס לקבל את ההצעה לעסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 22:16

הנשיא האמריקני רוצה שקטאר תפעיל לחץ על חמאס כדי שיסכימו להצעה הישראלית וייכנס למו"מ על פרטיה. לאחר סיום השיחה, הבית הלבן מסר כי "ביידן אמר לאמיר קטאר כי חמאס הוא כעת המכשול היחיד בפני הפסקת אש". בכירים ישראלים מעריכים כי תגובת חמאס תהיה "כן, אבל"

נתניהו וביידן שוחחו/לשכת רוה"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח היום (שני) בטלפון עם אמיר קטאר שייח' תמים בן חמד אל-תאני ודן עמו במאמצים להשיג עסקה לשחרור החטופים תמורת הפסקת אש בעזה. בהודעה שהוציא הבית הלבן, נמסר שנשיא ארצות הברית אמר לאמיר קטאר כי ישראל מוכנה להתקדם לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש על בסיס התנאים שהציעה לחמאס.

"הנשיא ביידן שוחח בטלפון עם אמיר קטאר", נמסר בהודעת הבית הלבן. "השניים הדגישו כי הפסקת האש הכוללת וההסכם לשחרור החטופים שנמצאים על השולחן מציעים מפת דרכים לסיום המשבר בעזה. הנשיא ביידן אמר כי ישראל מוכנה להתקדם על בסיס התנאים שהציעה לחמאס. הנשיא הדגיש כי זו ההזדמנות הטובה ביותר להשיג הסכם וכי סירוב החמאס לשחרר את החטופים רק יאריך את המלחמה וימנע הקלה מתושבי עזה".

בהודעת הבית הלבן נאמר כי חמאס היחידים שמונעים כעת הפסקת אש. "ביידן הדגיש בפני אמיר קטאר כי ארצות הברית, מצרים וקטאר יוודאו כי כל סעיפי ההסכם ייושמו באופן מלא", נמסר. "הוא אמר לאמיר קטאר כי עליו להשתמש בכל האמצעים כדי לגרום לחמאס לקבל את ההצעה והדגיש כי חמאס הוא כעת המכשול היחיד בפני הפסקת אש".

אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני בפתח פסגה אזורית בדוחא, קטאר, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
רוצים שיפעיל לחץ על חמאס עדי שיסכימו להצעה הישראלית. אמיר קטאר שייח׳ תמים בן חמד אל-תאני/רויטרס

למה זה חשוב:

  • הנשיא האמריקני רוצה שקטאר תפעיל לחץ נוסף על חמאס כדי שהארגון ייתן תשובה חיובית להצעה הישראלית וייכנס למשא ומתן על פרטיה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. רויטרס
יקיים עם אמיר קטאר שיחה טלפונית היום. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/רויטרס

במוקד החדשות:

  • קבינט המלחמה התכנס אמש לדיון בנושא עסקת החטופים. בכיר ישראלי אמר כי ההחלטה בסיום הדיון היתה להמתין לתגובת חמאס להצעת ישראל.
  • מקור שמעורה במגעים בין המתווכות לבין חמאס אמר כי עד כה הארגון הגיב בצורה חיובית, אך לא אמר במפורש כי הוא מקבל את ההצעה הישראלית.
  • משלחת חמאס צפויה להגיע מחר לקהיר כדי לדון עם המתווכים המצרים והקטארים על ההצעה הישראלית.
  • בכירים ישראלים מעריכים כי תגובת חמאס תהיה "כן, אבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully