וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בקופות חולים: בקרוב התיק הרפואי יעבור אוטומטית לקופה שתבחרו

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 16:28

בקרוב יגיע הסוף לטרטור? מעבר בין קופות חולים יהיה פשוט יותר. ועדת הבריאות דנה בחוק שיעביר את התיק הרפואי באופן אוטומטי לקופת חולים אחרת שהמטופל ירצה לעבור אליה. יוזם הצעה, ח"כ משריקי מש"ס: "צעד שיחסוך זמן ומשאבים למטופלים ולמערכת הבריאות"

ביקרנו בבית החולים ספרא לילדים בתל השומר/NOW גל הללי, שיה בר, לירז עוזרי, עדן סניגו ודנה מרם

בביורוקרטיה האינסופית שאזרחי ישראל מתמודדים עימה מדי יום ביומו, המעבר בין קופות החולים תופס מקום לא מכובד כאחד מכאבי הראש המעיקים והמנדנדים ביותר. אלא שבקרוב, כך נראה, ייתכן שהטרטור הזה יוכל להיחסך מרבים. ועדת הבריאות של הכנסת דנה היום (שני) בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק, שתחייב את קופות החולים להעביר דיגיטלית את התיקים הרפואיים של מבוטחים שעברו לקופה אחרת.


"בשנים האחרונות מתפתחת בעולם מהפכת מידע, המשנה דרמטית את שירותי מערכת הבריאות", ציין יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי (ש"ס), יוזם ההצעה, "החוק הוא התשתית הנדרשת על מנת לאפשר למטופלים הנגשה של המידע הרפואי שקיים אודותיהם לשם קבלת שירות מיטבי". לדבריו, חוק זה ייטיב עם המטופלים, שיוכלו לעבור בין קופות החולים בצורה חופשית וללא חשש מאובדן מידע. ההיסטוריה הרפואית שלהם, כולל אבחנות, טיפולים, תרופות ובדיקות, תעבור יחד איתם למוסד הרפואי האחר.

אישה מבוגרת מקבלת חיסון מאחות בבית חולים. ShutterStock
אישה מבוגרת מקבלת חיסון מאחות בבית חולים/ShutterStock

כמו כן, החוק יאפשר גם לרופאים לקבל תמונה מלאה ומדויקת של מצבו הרפואי של המטופל, יסייע במניעת טעויות רפואיות, במתן טיפול מתאים ובהתאמת התרופות הנכונות. כאשר כל המידע זמין, הרופא יוכל לקבל החלטות מושכלות יותר ולהעניק טיפול מיטבי. ח"כ משריקי ציין כי העברת מידע רפואי בין מוסדות רפואיים שונים, תחסוך זמן ומשאבים, למטופלים ולמערכת הבריאות.

חוק ביטוח בריאות ממלכתי מאפשר לכל מבוטח לבטל את חברותו בקופת החולים שלו ולהירשם בקופת חולים אחרת, לבחירתו. על מנת לממש את מדיניות זו ולהגביר את התחרות במערכת הבריאות הוסרו חסמים רבים. נכון להיום, אין הוראה בחוק אשר מחייבת עם בקשתו של המבוטח למעבר קופה - להעביר גם את תיקו הרפואי נשאר בקופ"ח הקודמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עובדי קופת חולים מאוחדת ברמלה שהצילו את חייו של הפועל. באדיבות מאוחדת מחוז דרום,
קופת חולים מאוחדת/באדיבות מאוחדת מחוז דרום
מכבי. ShutterStock
מכבי שירותי בריאות/ShutterStock
מעבדת קורונה בקופת חולים כללית במחוז מרכז 21 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
קופת חולים כללית/ראובן קסטרו
קופת חולים לאומית. פלאש 90, יוסי אלוני, עיבוד תמונה
קופת חולים לאומית/עיבוד תמונה, פלאש 90, יוסי אלוני

גם במקרה שהמבוטח כבר פונה פרטנית לבקש את תיקו הרפואי, פועלות קופות החולים בשיטה מיושנת, מעבירות את המידע בצורה מודפסת ולא נגישה, שאינו מאפשר את השימוש במידע ועיבודו בצורה מיטבית. החוק החדש קובע הוראה כי קופת החולים מחויבת להעביר את תיקו הרפואי של המבוטח לקופה הקולטת, ללא צורך בדרישה מפורשת של החבר.

רן רידניק, ראש חטיבת רגולציה במשרד הבריאות, תמך בהצעת החוק וסיפר על שיפור ניכר המתוכנן בהעברת מידע דיגיטלי בין כל המוסדות הרפואיים, תוך חיסכון משמעותי בביורוקרטיה. עו"ד עמית יוסוב, ממחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים, בירך על הצעת החוק, והדגיש את הצורך באבטחת המידע לשמירת הפרטיות.

הצעת החוק אוחדה עם הצעות דומות של חברי הכנסת עידית סילמן, קארין אלהרר, ישראל אייכלר, רון כץ, אחמד טיבי, אוסאמה סעדי, איימן עודה ומיכאל מלכיאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully