וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות התפללו בקבר יוסף; פלסטינים תקפו צעיר שנכנס ללא תיאום ביטחוני

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 12:52

הצעיר, חסיד ברסלב, נכנס עם קבוצה של ישראלים ללא תיאום עם צה"ל, שאבטח באותה שעה משפחות שכולות ופצועים שהגיעו להתפלל במקום. הוא חולץ על ידי הכוחות בשטח בסיוע שוטרים פלסטינים. החטיבה המרחבית שומרון שלחה כוחות על מנת לעצור את כניסתם

מאות מתפללים נכנסו בלילה לקבר יוסף/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צעיר ישראלי נפצע הלילה (שני) באורח קל לאחר שהותקף על ידי פלסטינים, כשניסה להיכנס לקבר יוסף בשכם ללא תיאום עם כוחות הביטחון. הצעיר, חסיד ברסלב, חולץ על ידי שירותי הביטחון הפלסטיניים.

למקום היו אמורים להגיע 12 אוטובוסים כשהם מאובטחים על ידי צה"ל , אלא שהגיעו מספר רב יותר של אנשים מהמתוכנן - כך לפי גורמים במנהל האזרחי. בין האנשים שהגיעו היה ביניהם חסידי ברסלב. בשלב מסוים, חלק מהישראלים החלו להיכנס רגלית לשכם, ודיווח הועבר לחטיבה המרחבית שומרון שמיהרה לשלוח כוחות למקום על מנת לעצור בעדם כשברקע הפרות סדר אלימות.

במקביל לכניסתו של הצעיר, משפחות שכולות ומשפחות פצועים נכנסו לקבר יוסף והתפללו לחזרת החטופים, לרגל יום "היסוד שביסוד" - יום ספירת העומר המיוחס בקבלה ליוסף הצדיק. הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות של מועצה אזורית שומרון בליווי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של מועצה אזורית שומרון.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, עם משפחות שכולות ופצועים בקבר יוסף בשכם, 3 ביוני 2024. צביקי גולדברג, אתר רשמי
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, עם משפחות שכולות ופצועים בקבר יוסף בשכם, 3 ביוני 2024/אתר רשמי, צביקי גולדברג

בין המשפחות השכולות שהגיעו לקבר יוסף, הגיעה משפחתו של אלחנן קליין, שנרצח בפיגוע ירי בתחילת המלחמה כשהיה בדרכו מפעילות מבצעית לביתו שבעינב. אחיו ישי אמר: "אני חושב שהיה משמח את אלחנן לדעת שאנחנו כאן, דווקא בזמן מלחמה, האחיזה היהודית הייתה מאוד חשובה לו, והאחיזה בקבר יוסף היא בטח חלק מזה". כמו כן, הגיעו שני אחיו של הלוחם אהרון שטרנליב, לוחם 'נצח יהודה', שנפצע קשה מפגיעת צלף בבית חנון בצפון הרצועה.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בכניסה לקבר: "כולנו לפני הכול מודים לחיילי צה"ל, לחטיבת שומרון, מג"ב, למשטרת ישראל על האבטחה של קהל ההמונים שמגיעים לכאן. ושולחים להם מכאן חיבוק גדול ובעיקר תפילה, שינחם בעצה טובה. את הכניסה הזו של 'היסוד שביסוד' מובילות משפחות שכולות והפצועים הגיבורים במלחמה, ואנחנו מתכבדים כאן בנוכחות שלהם כאן איתנו. כולנו מחבקים אתכם, אתם לא לבד. אנחנו מתפללים לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בכל מקום שהם. ושה' יחזיר את אחינו ואחיותינו החטופים שלמים ובריאים ומתוך ניצחון גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully