וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקוממות נגד סדאם בבצרה

26.3.2003 / 0:00

תושבים בעיר התעמתו עם תומכי סדאם; צבא עיראק ירה לעברם אש מרגמות; כוחות הקואליציה מפגיזים את בצרה בניסיון לסייע למורדים; 2 חיילים בריטיים נהרגו מאש ידידותית ליד העיר


תושבים בעיר בצרה שבדרום עיראק החלו אתמול בהתקוממות נגד משטרו של נשיא עיראק, סדאם חוסיין. ברשת סקאי דווח כי מתנגדי המשטר יצאו לרחובות העיר ומתעמתים עם תומכי סדאם. לפי הדיווח פתחו חיילי צבא עיראק בירי מרגמות לעברם. דוברים בריטים אישרו את הידיעה.

קצינים בצבא בריטניה אמרו אתמול, כי יעשו כל שביכולתם על מנת לעודד את האוכלוסיה העיראקית להתקומם נגד סדאם וחייליו.
"נעזור להם בכל דרך שנוכל", אמר דובר הכוחות באזור בצרה. עוד נמסר כי כוחות בריטיים מפגיזים את אנשי המשטר העיראקי בעיר כדי לסייע למורדים. שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, אמר אתמול בתדריך לעיתונאים בפנטגון, כי הוא מקווה שההתקוממות העממית בבצרה נגד משטרו של סדאם חוסיין תצליח ותתפשט לכל רחבי עיראק

שני חיילים בריטים נהרגו אתמול בקרבות ליד בצרה מאש כוחות הקואליציה. במהלך הקרבות בלמו כוחות הקואליציה ניסיון של כ-50 טנקים עיראקים לפרוץ את הכיתור על העיר. הצבא הבריטי הודיע אמש כי לקח בשבי בבצרה בכיר במפלגת הבעת' - מפלגת השלטון בעיראק.

בעיר בצרה אין חשמל ומים זה היום השלישי. מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, אמר כי יש צורך לחדש את אספקת המים והחשמל לעיר כדי למנוע אסון הומניטרי. דובר הבית הלבן, ארי פליישר, אמר כי 40% מאספקת המים בבצרה הוחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully