וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן לגלנט וגנץ: השגת עסקת חטופים והפסקת אש תקדם את תהליכי הנורמליזציה באזור

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 4:23

משרד החוץ האמריקני מסר כי בשיחת טלפון עם שר הביטחון ועם השר גנץ שיבח שר החוץ של ארה"ב את הנכונות של ישראל להגיע לעסקה. הוא הדגיש שהכדור נמצא כעת במגרש של חמאס, ושיישום עסקה לשחרור חטופים והפסקת אש תשרת את האינטרסים הביטחוניים ארוכי הטווח של ישראל

גלנט סייר עם בלינקן במעבר כרם שלום: "צה"ל נערך לבצע כל משימה מבצעית במרחב רפיח"/אבי רוקח

שר החוץ של ארה"ב בלינקן אמר לשר הביטחון גלנט במהלך שיחת טלפון ביניהם אמש, כי אם תושג עסקה לשחרור החטופים ולהפסקת אש ברצועת עזה הדבר יאפשר לקדם את תהליכי הנורמליזציה של ישראל באזור, כך נמסר ממשרד החוץ האמריקני. בלינקן שיבח את נכונותה של ישראל להגיע לעסקה, והדגיש כי הכדור נמצא במגרש של חמאס. הוא הדגיש כי יישום של עסקת לשחרור החטופים והפסקת אש ישרתו את האינטרסים הביטחוניים ארוכי הטווח של ישראל.

בלינקן קיים שיחת טלפון דומה עם השר בני גנץ והדגיש את אותה מסרים, כך נמסר ממשרד החוץ האמריקני.

מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן  נפגש עם שר הביטחון יואב גלנט במעברי סחורות בכרם שלום .1.5.24. משרד הביטחון
פגישה בין שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לבין שר הביטחון יואב גלנט, 1 במאי 2024/משרד הביטחון

גורם מדיני אמר ביום שבת כי המתווה שהציג הנשיא ג'ו ביידן לעסקה לשחרור החטופים מייצג את הצעת ישראל לחמאס "באופן כללי". בנאומו ביום שישי הציג הנשיא בפעם הראשונה בצורה מפורטת את ההצעה החדשה שאותה העבירה ישראל לחמאס בשבוע שעבר.

הגורם הדגיש כי לישראל שמורה הזכות לחדש את הלחימה בכל עת, אם חמאס יפר את התחייבויותיו בהסכם, לרבות אי-שחרור חטופים במספר שעליו יוסכם, וככל שישראל תתרשם שהמו"מ על השלב השני בהסכם הוא עקר ומשמש רק למשיכת זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully