וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תהיה במלון שלך ותשתוק": קצינים בכירים השתלחו בגסות בראש עיריית קריית שמונה

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 7:51

שר הפנים התלונן במכתב ששלח לשר הביטחון על כמה תקריות שבהן קצינים בכירים תקפו בחריפות את אביחי שטרן. באחד המקרים צעק עליו אלוף פיקוד צפון וביקש לפזר ישיבה. בתקרית נוספת ראש מטה הפיקוד אמר לו: "תפסיק לז**ן בשכל". השר ארבל: "כמו במדינה עם שלטון צבאי"

קויק: נפילה בקריית שמונה/דוברות עיריית ק"ש

שר הפנים משה ארבל שלח אמש (ראשון) מכתב חריף לשר הביטחון, שבו הוא מתלונן על התנהגותם של מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין ושל ראש מטה הפיקוד כלפי ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן. על פי המפורט במכתב, שטרן שאל את גורדין במפגש מדוע לא נפרשה סוללת כיפת ברזל בעיר בעת שהיה ידוע מראש על ירי צפוי לעיר. בתגובה, נטען במכתב, איבד האלוף את עשתונותיו, "דפק על השולחן וצרח את שמו של ראש העיר וביקש לפזר את הישיבה". ראש העיר, מספר ארבל, התנדב לעזוב בעצמו.

תקרית זו מצטרפת למקרה חמור נוסף, לפני שבועיים, שבו, כנטען, ראש מטה הפיקוד פנה לשטרן ואמר לו: "תפסיק לזיין לי בשכל, תהיה במלון שלך ותשתוק עד שתקבל הודעה אחרת". זאת בתגובה לשאלה של ראש העיר על המצב הביטחוני.

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן. דוברות עיריית קריית שמונה, אתר רשמי
ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן/אתר רשמי, דוברות עיריית קריית שמונה

ארבל אומר במכתב לשר הביטחון שמדובר בהתנהגויות בלתי נסבלות ולא מקובלות בעליל. תפקיד הצבא, הוא מציין, הוא לספק ביטחון לתושבים, וזכותו של ראש העיר לברר איך ניתן לשפר את המצב, ומדוע הוא נמשך. "תגובת המפקדים מאפיינת מדינות בעלות שלטון צבאי שבהן יש לצבא מדינה, ולא מדינה דמוקרטית שבה הדרג הנבחר מייצג את הציבור, והדרג המבצע חייב בתשובות לנבחרי הציבור", אומר ארבל. הוא מבקש לברר את התקריות בדחיפות, ולחדד בקרב המפקדים בצה"ל, ובצפון בפרט, שמחויבותם כוללת חובה לענות על שאלות קשות בסבלנות ובכבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully