וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגדולי האומה, פניה היפים של ישראל": פרידה מדוד לוי

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 1:16

רבים מאנשי הציבור שזכו לעבוד עם לוי, שנפטר בגיל 86, העידו על תרומתו המכרעת לעיצוב פניה של ישראל. "סייע לכינון קשרים דיפלומטיים עם מדינות שנמנעו מלעשות זאת", העיד רה"מ. "פרץ דרך לרבים, היווה דוגמה והגשמת חלום", ספדו לו בבית שאן, עיר מגוריו שהפך לאחד מסמליה

יו"ר מפלגת גשר מקווה לעבור את אחוז החסימה, למרות הסקרים: "היינו בעיקר בלבבות של האנשים בקמפיין, לא על שלטי חוצות"/צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

נבחרי ציבור מכל הקשת הפוליטית ספדו על לכתו של שר החוץ לשעבר וחתן פרס ישראל לביטחון, דוד לוי, שנפטר היום בגיל 86.

"אני דואב עמוקות עם כל אזרחי ישראל על פטירתו של דוד לוי - משרת ציבור מסור במשך עשרות שנים, שר בממשלות ישראל", ספד לו ראש הממשלה בנימין נתניהו. "דוד, יליד מרוקו, סלל את דרכו בחיים בעשר אצבעותיו. במישור המקומי הוא תרם להתפתחות העיר בית שאן, ונעשה סמל לצמיחת ערי הפיתוח בפריפריה".

"במישור הלאומי הוא הטביע חותם אישי על החיים הפוליטיים, תוך שהוא דואג לאוכלוסיות חלשות שידעו מצוקה", המשיך נתניהו. "כשר החוץ וכסגן ראש הממשלה סייע דוד לכינון קשרים דיפלומטיים עם מדינות שנמנעו מלעשות זאת בשנות המלחמה הקרה. ביקוריו בבירות תבל התאפיינו בזקיפות-קומה על היותו נציג נאמן של מדינת ישראל".

דוד לוי עם בנימין נתניהו. סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ולוי/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקב

"סיפור חייו של דוד לוי, הנער שעלה ממרוקו הישר אל המעברה, ומשם פילס את דרכו אל עמדות ההנהגה הבכירות במדינה - הוא ביטוי מרשים למנהיגות חברתית אמיתית ומעוררת השראה, המשקפת את פניה היפים של הישראליות", סיפר נשיא המדינה יצחק הרצוג. "אנו נפרדים היום בצער רב מלוחם חברתי במלוא רמ"ח איבריו, מי ששפתו העשירה והייחודית היתה קול מובהק לעיירות הפיתוח ולפריפריה משך עשרות שנים - בכנסת, בהסתדרות ובממשלה. סגן ראש הממשלה, שר החוץ, וכמובן שר הבינוי והשיכון המיתולוגי שהוביל ביד רמה את פרויקט שיקום השכונות".

בבית שאן, העיר בה גר בחייו, ביכו על לכתו של אחד מסמליה הבולטים. "הלך מאיתנו היום אחד מגדולי האומה, מי שקודם כל היה דוגמה והגשמת חלום עבור כל ילד ומבוגר שצמח וגדל בבית שאן החל משנות ה-70 ועד היום", ספד ראש העיר נועם ג'ומעה. "מי שפרץ דרך עבור רבים כל כך במדינת ישראל כסמל להצלחה, כשרון, חתירה לשלום לצד שמירה על עקרונות וביטחון, אבל בעיקר מי שבזכותו מדינת ישראל הפכה שוויונית יותר עבור אזרחיה, ולא משנה מהו מוצאם והיכן הם גרים".


"דוד לוי היה מנהיג נחוש ופטריוט ציוני וישראלי שפרץ דרך עבור רבים. ‏בדרכו החכמה והמחברת, הוא נתן פה לקולות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל", העיד עליו השר בני גנץ. "‏הוא יישאר בליבנו תמיד כסמל לגאווה בכל חלקי החברה הישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הנשיא הרצוג: אין מצווה גדולה מפדיון שבויים. אגבה את נתניהו אם תהיה עסקה. דוברות בית הנשיא, אתר רשמי
"ביטוי מרשים למנהיגות חברתית אמיתית ומעוררת השראה, המשקפת את פניה היפים של הישראליות"/אתר רשמי, דוברות בית הנשיא

חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים-רעות וקרוב משפחתו של לוי, סיפר על הזמן המשותף שבילו יחד: "הלכנו ביחד לבית הכנסת המשפחתי של סבא שלי בבית שאן. לאורך כל הדרך, הלוך וחזור, שוחחנו על המדינה, על מדיניות, על פוליטיקה ועל דברים ברומו של עולם. בעל חכמה וניתוח נדירים ומלא בידע כרימון".

"דוד לוי גר בשכנות עם הוריי, ובתור ילדים כל כך חיכינו לפגוש אותו. הערצנו אותו. עד היום, עמדת השמירה בכניסה לביתו קיימת, עדות לימים שבהם כיהן כסגן ראש הממשלה ואחד מהשרים הבכירים ביותר בממשלת ישראל", הוסיף ביבס. "הוא היה פורץ דרך אמיתי. עולה חדש שעשה את כל הדרך הארוכה מבית שאן מעבודה בבניין - ועד לפסגת משרד החוץ. אדם ערכי עם עמוד שדרה שפעל ללא מורא והלך עם עקרונותיו - בכל מחיר. והכל - מאהבת המדינה והמולדת שכה העריך ושהרגיש בר מזל לשרת אותה - בדרכו המיוחדת. דוד לוי היקר, בן משפחתי האהוב והיקר שלנו, תודה על מי שהיית. תודה על תרומתך הגדולה למדינה, נתגעגע אליך מאוד ונמשיך בדרכך המיוחדת כל כך".

"דוד היה מנהיג יוצא דופן, בעל חזון, ואדם פורץ דרך, אשר שינה במו ידיו את פניה של המדינה ואת חייהם של מיליוני אזרחים. דוד היה דוגמא ומופת לאדם שצמח מלמטה, והצליח בעשר אצבעותיו להגיע לצמרת הנהגת המדינה. הדרך שהתווה שימשה, ועודנה משמשת, השראה לרבים רבים בחברה הישראלית בכלל, ובערי הפריפריה בפרט", ספד לו סגן ראש הממשלה הנוכחי, שר המשפטים יריב לוין.

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס. תמר גרין, אתר רשמי
"בתור ילדים כל כך חיכינו לפגוש אותו. הערצנו אותו"/אתר רשמי, תמר גרין

"הצטערתי לשמוע על פטירתו של השר לשעבר דוד לוי, מגדולי מנהיגי ישראל. איש העם שפילס את דרכו להנהגת המדינה. סמל ומושא לאהבה והזדהות של רבים בעם. איש של ערכים. אוהב אדם וישראל. חכם ושקול. נואם בחסד ואיש מעשה ששינה את מפת ארצנו. זכיתי להכירו ולעבוד עימו. אהבתי אותו. יהי זכרו ברוך", כתב יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער.

‏"דוד לוי היה מפורצי הדרך של כולנו, הוא עלה ממרוקו, הגיע מהפריפריה לתפקידים הבולטים בכנסת ובממשלה והיה שר חוץ מעולה", כתב שר התרבות מיקי זוהר בתגובה ללכתו של לוי. "‏כשנכנסתי לחיים הציבוריים דוד שימש ועדיין משמש גם היום כמודל עבורי".

שר הרווחה יעקב מרגי הצטרף למספידים: "קיבלתי בצער את הידיעה על פטירתו של השר לשעבר דוד לוי. חתן פרס ישראל על תרומתו לחברה ולמדינה. זכיתי בשנותיי הראשונות בכנסת להכירו מקרוב וללמוד ממנו הרבה. דוד היה פורץ דרך וסמל מופת לאיש ציבור חברתי ברמ"ח אבריו שלחם כל חייו בקיפוח בני עדות המזרח ולצמצום פערים.

"לוי היה איש ציבור רב-זכויות, שנלחם ושימש פה עבור שכבות רחבות בחברה הישראלית. לוי חי רוב חייו בעיר בית שאן, ניהל יחסי ידידות של כבוד והערכה עם תושבי הקיבוצים בעמק בית שאן והכיר מקרוב את המצוקות למען תיקונן נלחם עשרות שנים בכנסת. הוא כיהן כשר החוץ ולאחר שפרש מהחיים הפוליטיים זכה בפרס ישראל", נמסר מהתנועה הקיבוצית. "על אף השוני והיריבות הפוליטית בין מפלגתו, הליכוד, לבין התנועה הקיבוצית והמפלגות עימן מזוהים מרבית חברי הקיבוצים, זכה לוי להערכה רבה בקיבוצים על מחויבותו לרעיונות החברתיים אותם קידם במסירות, מתינותו המדינית ואומץ ליבו הציבורי, לרבות תמיכה בתהליך השלום בין ישראל לבין מדינות ערב".

שר האוצר לשעבר משה כחלון כתב בפייסבוק: "‏‏בצעירותי הגיע דוד לוי לבקר אצלנו באולגה כחלק מפרויקט שיקום שכונות. כבר אז הוא נטע בנו תקווה ונתן לנו הבטחה למציאות אחרת. מציאות שבה פועל בניין מעיירת פיתוח יכול להיות שר חוץ, ונער מאולגה יכול להיות שר אוצר. איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא. תודה לך דוד".

  • עוד באותו נושא:
  • דוד לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully