וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל מכוון? שב"ס הפגיש בין ח"כ פוגל לבין האסיר הלא נכון בסיור בכלא

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 23:19

פוגל ביקש להיפגש עם העציר המנהלי אריאל דנינו בתום סיור בנושא ארגוני פשיעה. למרות שדנינו הינו מתנחל מתוקשר ומוכר בשב"ס, אלה טעו והפגישו את הח"כ עם אסיר ותיק אחר בעל אותו שם. לאחר שהתבררה הטעות, הסיור הסתיים. משפחתו של העציר: "ניסיון חסר תקדים למנוע ביקורת"

אוריאל דנינו עם שחרורו מהכלא בשבוע שעבר/ללא קרדיט

משפחתו של המתנחל אריאל דנינו תקפה את התנהלות שב"ס, וטענה כי מנע מח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית לבקר את דנינו בכלא רימונים, שם הוא הוחזק כעציר מנהלי עד לפני כשבוע. באותו ביקור אירעה תקרית חריגה, שבמהלכה הוצג לפוגל אסיר אחר העונה לאותו שם, ולאחר שהובנה הטעות לכאורה, נאמר לח"כ כי אין עצור נוסף בעל שם זה. "ניסיון חסר תקדים למנוע ביקורת", טענה המשפחה.

התקרית אירעה בשבוע שעבר, אז הגיע יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, פוגל, לסיור עבודה בכלא רימונים במסגרת קידום החקיקה נגד ארגוני פשיעה בישראל. מטרת הסיור היתה בחינת תנאי אחזקת האסירים הפליליים, ובעיקרם חברי ארגוני פשיעה.

לקראת סיום הסיור ביקש ח"כ פוגל מסגל שב"ס שהתלווה לסיור, לפגוש את העציר המנהלי אריאל דנינו, פעיל גבעות שהיה עצור במשך 7 חודשים, ושוחרר יום למחרת. פוגל ביקש לשמוע על תנאי מעצרו, זאת מתוקף תפקידו כיו"ר ועדה לביטחון לאומי.

אוריאל דנינו עם שחרורו מהכלא בשבוע שעבר.. ללא קרדיט, אתר רשמי
אוריאל דנינו עם שחרורו מהכלא, בשבוע שעבר/אתר רשמי, ללא קרדיט

אלא שלמרבה התדהמה, בשב"ס דאגו להפגיש אותו עם אסיר אחר בעל שם זהה. הוא הוצג לפוגל כעצור המבוקש. משהתבררה הטעות הוחזר האסיר לתאו והסיור הסתיים כעבור זמן קצר ללא שהופגש עם העציר המנהלי אריאל דנינו. זאת, חרף בקשות לאפשר את המפגש בין הצדדים בטענה כי אין עצור נוסף בכלא העונה לאותו שם.

במשפחתו של דנינו טענו כי המקרה הינו "ניסיון מביש של הסגל בכלא רימונים למנוע את חשיפת ההתעמרות שעוברים העצורים המנהליים בכלא". לדבריהם, "להגיד שבשב"ס לא ידעו איזה אסירים יש להם בכלא זה מופרך בכל קנה מידה. לפני שאסיר מוצא לביקור בודקים היטב את פרטי הזיהוי שלו, מה שבמקרה של אריאל אפילו לא היה צורך, משום שכלל הסגל בכלא רימונים מכיר אותו לעומק".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אוריאל דנינו עם שחרורו מהכלא בשבוע שעבר.. ללא קרדיט, אתר רשמי
"מדובר בניסיון למנוע ביקורת". אוריאל דנינו עם שחרורו מהכלא, בשבוע שעבר/אתר רשמי, ללא קרדיט

הם הוסיפו, "מה שקרה כאן הוא ניסיון חסר תקדים למנוע ביקורת של ועדה ממונה על התנהלות מחפירה מצד שירות בתי הסוהר כנגד העצורים המנהליים. אריאל ב"ה השתחרר, אולם שמונה פעילים נוספים מההתיישבות עדיין שוהים במעצר מנהלי. הגיע הזמן לשים סוף להתנכלות השיטתית הזאת".


מח"כ פוגל נמסר בתגובה כי "מטרת הביקור היתה למידה על ראשי ארגוני הפשיעה בכלא. בסוף הביקור בכלא רימונים ביקש חבר הכנסת פוגל להיפגש עם העצור המנהלי אריאל דנינו, שהיה אמור להשתחרר ביום שאחרי. ובטעות 'הביאו לו' אריאל דנינו אחר. משהתברר שמדובר באסיר בעל שם זהה אבל לא אותו אסיר, הוחזר האסיר לתאו".

משב"ס נמסר בתגובה כי "במסגרת ביקור רשמי, נפגש חבר הכנסת עם אסירים. במהלך הביקור הובא אסיר בעל שם דומה לאסיר שיועד למפגש. האסיר הוחזר לתאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully